انواع عایق الاستومری فراعایق و قیمت عایق الاستومری - سازه برتر



انواع عایق الاستومری فراعایق و قیمت عایق الاستومری

 

انواع عایق الاستومری فراعایق و قیمت عایق الاستومری

 

عایق فوم الاستومری یا عایق الاستومریک غالبا در تهویه ، تجهیزات و امکانات سرمایشی کاربرد دارد. این نوع عایق بندی شامل سلول های کاملا بسته و ساختار شیمیایی عالی برای عایق کاری میباشد. عایق الاستومری مقاومت بالایی در برابر نفوذ بخار آب دارد ، از همین رو عایق پر تراکم و ویژه ای برای تاسیسات و تجهیزات است. قبل از استفاده و خرید عایق الاستومری باید ضخامت عایق مورد نظر خود را بدانید. این عایق بهترین گزینه برای جلوگیری از اتلاف انرژی است .

فوم الاستومریک با روکش آلومینیوم

پوشش ماندگار و چندین لایه آلومینیوم با فوم های الاستومریک ، کیفیتی عالی را ایجاد کرده و با شیوه عملکردی بینظیر در مقابل تغییرات آب و هوایی در مکان های خارجی  است و مهم ترین ویژگی آن ، مقاومت در برابر اشعه های فرو صوتی می باشد.ابعاد عایق متنوع بوده؛ رایج ترین آن 100 و 120 سانتی متر  است.

ویژگی های فوم الاستومریک با پوشش آلومینیوم

  • چگالی

45کیلوگرم / متر مکعب

  • درجه حرارت

20 - درجه سانتی گراد تا 110+ درجه سانتی گراد

 انواع عایق های حرارتی الاسترومریک

 

انواع عایق های حرارتی الاسترومریک
  • عایق حرارتی الاستومری لوله ای
  • عایق حرارتی الاستومری لوله ای با روکش آلومینیوم
  • عایق حرارتی الاستومری رولی
  • عایق حرارتی الاستومری رولی پشت چسب دار
  • عایق حرارتی الاستومری رولی با روکش آلومینیوم
  • عایق حرارتی الاستومری رولی چسبدار با روکش آلومینیوم

مزایای عایق حرارتی الاستومری عایق EPDM

عایق الاستومری EPDM مقاومت بسیار زیادی در برابر آلودگی، گرد و خاک، رطوبت و بخار آب دارد . از دیگر ویژگی های آن میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقاومت در برابر آلودگی های بیولوژیکی
  • بالا بودن پایداری
  • مقاومت در برابر اوزون و اشعه ماوراء بنفش
  • مقاومت بالا در مقابل خوردگی و پوسیدگی
  • پایین بودن ضریب انتقال حرارت
  • آسان بودن نصب و اجرا
  • بدون فیبر
  • بدون تولید غبار و ریزگرد
  • بالا بودن انعطاف پذیری
  • بالا بودن قابلیت چسبندگی
  • رنگ پذیر بودن
  • مقاومت بالا در برابر فشار و ضربه
  • مقاومت در مقابل آتش و حریق به نحوی که در صورت مشتعل شدن ، اجازه پیش روی افقی و یا عمودی را نمی دهد.

 با این ویژگی اطمینان کافی را برای نصب روی تاسیسات ایجاد می نماید.

طرز استفاده از عایق فوم الاستومری

طرز استفاده از عایق فوم الاستومری  

فوم الاستومری به شکل لوله یا ورقه ای (رولی) با انعطاف پذیری بالا تولید شده و در بازار ارائه میشوند. قیمت عایق الاستومری لوله ای جهت نصب و چسباندن از دو سر بریده می شوند. لوله های عایق نیز می توانند هم زمان با نصب لوله های اصلی و یا پس از نصب در تاسیسات استفاده شوند . این لوله به صورت طولی و یا از مفصل ها توسط چسب فورمیکس چسبانده می‌شوند.

فوم الاستومریک رولی برای عایق کاری لوله هایی با قطر بیشتر از ۳ اینچ است و یا میتوان از آن برای عایق کاری کانال های تهویه هوا استفاده کرد. در صنعت تولید عایق الاستومری برای رفع تمامی نیاز ها و مقرون به صرفه بودن و استفاده بهینه از تمامی مواد اولیه و انرژی ، عایق ها را به صورت چسبدار نیز طراحی کرده و تولید می‌کنند . که در صورت نیاز فوم الاستومری رولی نیز می توان آن را به صورت پشت چسب دار بکار برد. عایق کاری بهتر است برای صحت و تضمین عملکرد توسط تکنسین و متخصص اجرا و نصب شود . اما کار با این عایق بسیار راحت بوده و وقت زیادی نخواهد برد .

عایق الاستومریک لوله ای

عایق های فومی الاستومری رایج ترین نوع عایق ها هستند . مقاومت بالای این نوع عایق در برابر جلوگیری از انرژی آنها را در بین محصولات ممتاز کرده است. توجه داشته باشید، مدل عایقی را می توان به صورت فوم تولید کرد . این فوم ها خود به صورت ورقه ای و در اندازه های متنوع عرضه شده که برای عایق کردن منبع ، مخازن ، تاسیسات و تجهیرات صنعتی متنوع نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

 

تعریف عایق و آشنایی با انواع آن

  تعریف عایق و آشنایی با انواع آن  

در اصل به صورت کلی منظور از عایق این است که جریان انرژی یا برخی از مواد را در قسمتی که مد نظر است کنترل شود و از نفوظ به آن قسمت جلوگیری شود. بنابراین وظیفه عایق این است که اجازه خروج و نفوذ به قسمتی که مد نظر است، را ندهد. البته بهتر است بدانید که کار اصلی عایق کاری کاهش نرخ انتقال حرارت می باشد. در ادامه این مطلب شما را با عایق و انواع آن آشنا خواهیم کرد.

 

و اما بدانیم از: جایگاه عایق الاستومری در زندگی امروزی ما کجاست؟

 

عایق ها چون وظیفه ی اصلی اشان کم کردن انتقال حرارت می باشد، بایستی خواص بسیار مطلوبی داشته باشند. عایق ها بایستی دارای ویژگی هایی برای کاهش نرخ انتقال حرارت به صورت هدایت، تابش و همرفت و تابش داشته باشند. عایق ها به لحاظ کاربردی به 5 دسته تقسیم می شوند. این 5 دسته عبارتند از: عایق الاستومری حرارتی، رطوبتی، برودتی، عایق ضد حریق، عایق های صوتی و عایق های الکتریکی.

بهتر است بدانید که در ساختمان ها موردی که بیشترین کاربرد را دارد و از آن استفاده می شود، عایق الاستومری حرارتی-برودتی می باشد. عایق الاستومری نیز به همین منظور تولید می شود. شما می توانید با به کارگیری این نوع عایق انتقال حرارت را به صفر برسانید.

 

خصوصیات عایق الاستومری حرارتی

یکی از مهمترین ویژگی ها و خاصیت های عایق های الاستومری حرارتی این است که آنها مقاومت حرارتی بالایی دارند. علاوه بر این ویژگی، خاصیت های دیگری نیز وجود دارد که استفاده از این نوع عایق را مطلوب می سازد. یکی دیگر از ویژگی های عایق الاستومری حرارتی این است که پایداری بالایی دارد. از دیگر ویژگی های آن می توان به دانسیته، قیمت مناسب و آثار عایق بر سلامتی و محیط زیست انسان ها اشاره کرد. یکی دیگر از ویژگی های عایق الاستومری که در برابر حریق مقاومش می کند این است که مقدار متصاعد شدن مواد سمی در شرایط گوناگون مثل رخ دادن حریق می باشد.

یکی دیگر از مواردی که میزان مطلوب بودن عایق الاستومری حرارتی را بیشتر می کند، خصوصیات گرمایی، شیمیایی و مکانیکی عایق ها می باشد. یکی از اختراعات مهم و حائز اهمیت در صنعت ساختمان، تولید عایق الاستومری می باشد که همه ی موارد های مربوط به سلامت و استاندارد های مرغوبیت را یکجا دارد. بنابراین حتما در صنعت ساختمانی از عایق الاستومری پافلکس استفاده کنید تا ساختمانی بهتر داشته باشید.

 

انواع روش عایق کاری و عایق الاستومری

همانطور که گفته شد عایق کاری حرارتی که برای ساختمان ها به کار گرفته می شود، برای کاهش هدر رفتن انرژی استفاده می شود. عایق کاری به سه روش دسته بندی می شود که در ادامه مطلب آن ها را برای شما نام میبریم.

 

اما بدانید از: عایق کاری لوله با عایق الاستومری فراعایق

 

چگونگی تقسیم بندی انواع عایق های حرارتی

در رابطه با عایق ها تقسیم بندی های گوناگونی وجود دارد که هر کدام یک معنای منحصر به فردی دارند. توجه داشته باشید که این تقسیم بندی ها طبق شکل و ساختار مولوکولی، جنس، منشاء پیدایش، طریقه نصب و ... می باشد. در این مطلب قصد داریم شما را با تقسیم بندی انواع عایق های حرارتی مثل عایق الاستومری نیز طبق منشاء پیدایش آنها اشاره کنیم، پس با ما همراه باشید. شما می توانید از عایق الاستومری پافلکس برای موارد مورد نظر استفاده کنید.

انواع تقسیم بندی های عایق حرارتی به صورت زیر می باشد:

عایق های الیاف معدنی

عایق های طبیعی

عایق کتانی

عایق الاستومری ( الاستومریک)

عایق های الیاف معدنی

3 مدل رایج الیاف معدنی، عبارت اند از:

پشم شیشه یکی از مدل های رایج الیاف معدنی می باشد که از شیشه تهیه شده است و از رایج ترین و قدیمی ترین عایق های بازار می باشد.

پشم سنگ یکی دیگر از مدل های رایج الیاف معدنی می باشد که از بازالت که یک نوع سنگ آذرین تهیه شده است.

پشم سرباره یکی دیگر از مدل های رایج الیاف معدنی می باشد که از تفاله سرباره کوره ذوب آهن تهیه شده است.

منبع: عایق الاستومری فراعایق