تخت خواب پشتی دار، 7 مدل برای اتاق های کوچک و بزرگ! - سازه برتر



تخت خواب پشتی دار، 7 مدل برای اتاق های کوچک و بزرگ!

تخت خواب پشتی دار، 7 مدل برای اتاق های کوچک و بزرگ!

پشتی تخت خواب ها یکی از عناصر مهم و تاثیرگذار در دکوراسیون اتاق خواب هستند که می توانند در بهوجود آوردن یک اتاق خواب شیک و امروزی، با هر سبکی، نقش مهمی ایفن نمایند. اما جدای از بحث زیبایی شناسی و جذابیتی که مطرح می شود، مزیت های دیگری هم دارند که باعث می شود به استفاده از آن ها در اتاق خوابتان فکر کنید. با کمی طراحی دقیق و داشتن ایده هایی هوشمندانه به راحتی می توان از پشتی تخت خواب برای افزایش فضای ذخیره سازی به خصوص در اتاق خواب های کوچک بهره برد. در ادامه 7 نمونه مختلف از این کاربرد را در اتاق خواب متفاوت مشاهده خواهید کرد.

.

تقسیم فضا

شاید در برخورد اول با اتاقی مانند این نمونه، که بسیار کوچک و باریک است، این فکر به ذهن برسد که به غیر از تخت خواب هیچ وسیله دیگری را نمی توانیم در آن جای دهیم. اما طراحان با استفاده از یک پشتی تخت خواب، فضای بسیار مفیدی برای چیدن کتاب ها و قاب عکس ها در نظر گرفته و در عین حال ورودی اتاق را نیز از قسمت تخت خواب جدا کرده ا ند. برای جلوگیری از دلگیر شدن اتاق، این قفسه تا ارتفاع محدودی بالا رفته اند.

.

امکان حرکت دور تخت خواب

این نمونه ار پشتی تخت خواب دارای بک فرم منحنی بوده برای حفظ استاندارد و ارگونومی مورد نیاز برای انواع حالت های خوابیدن و نشستن بر روی تخت خواب در نظر گرفته شده است. اما تعبیه فضاهای ذخیره سازی پشت آن، به همراه دو میز کنار تختی این اجازه را به کاربر می دهد تا از تمام فضا استفاده مفید داشته و در عین حال تخت خواب از دیوارها فاصله بگیرد. با این کار شما به راحتی می توانید محل قرار گرفتن تخت خواب را در اتاقتان مشخص کرده و همین طور اطراف ان را بسیار ساده و خلوت در نشر بگیرید.

.


تخت خواب پشتی دار، 7 مدل برای اتاق های کوچک و بزرگ!

.


ساخت یک میز

یک طراحی هوشمندانه برای این تخت باعث شده تا فضای ذخیره سازی اتاق دو برابر شود. دو طبقه برای قرار گرفتن کتاب ها و وسایل و دربی که باز شده و می تواند مانند یک میز عمل کند. همین طور وجود تخت کشویی در زیر تخت خواب اصلی، امکان استفاده همزمان دو نفر را به وجود آورده است. این مدل بیش تر برای نوجوانان و کسانی که کار زیادی در منزل انجام می دهند مناسب است.

.


تخت خواب پشتی دار، 7 مدل برای اتاق های کوچک و بزرگ!

.


افزایش فضای اطراف تخت خواب

از جمله فوابد این پشتی ها در این است که فضای بیش تری در کنار تخت خواب در اختیار شما قرار می هند، به نوعی که دیگرنیازی به میز کنار تخت نداشته و به راحتی می توانید وسایل مورد نیاز برای خواب و مطالعه را در کنار خود داشته باشید. اگر به این مدل دقت نمایید، به خوبی می توانید امکان نصب دیوارکوب ها را نیز ببینید.

.

ایجاد فضای مفید در اتاق خواب

وجود یک پشتی برای تخت خواب، این امکان را به شما می دهد که در چیدامنتان انعطاف پذیری داشته و به راحتی بتوانید تخت را تغییر مکان بدهید. به عنوان مثال اگر مانند تصویر بالا دارای یک اتاق خواب بزرگ هستید، می توانید با فاصله دادن تخت از دیوار، فضای کمد بسیار بزرگی ایجاد کرده و از فاصله بین کمدها و تخت خواب، به عنوان فضای تعویض لباس استفاده نمایید. همه این اتفاقاتی در حالی است که تخت به واسطه پشتی خود شکلی کاملا مستقل داشته فضای ذخیره سازی نیز به اتاق اضافه کرده است.

.

بهینه سازی فضاهای بدون استفاده

در یک اتاق خواب زیرشیروانی، فضای زیر سقف شیب دار می تواند یک ناحیه بدون استفاده باشد. در حالی که به راحتی می توان از ان برای فضای ذخیره سازی استفاده مفید داشت. در این نمونه، قرار گرفتن تخت باعث شده تا پشتی آن به دیوار زیر سقف شیبدار متصل شود و در عین ایجاد کمد، فضایی مناسب برای زیر پنجره نیز ایجاد نماید.

.

ترکیب پشتی تخت خواب با کمد

این طرح می تواند برای اتاق خواب های کوچک مفید باشد. قرار گرفتن تخت دقیقا در مقابل کمدها و ترکیب یک صفحه چوبی به عنوان میز کنار مبلی با درب کمد، استفاده از حداکثر فضا را به وجود آورده است. با این طرح، شما در عین داشتن فضای لازم در کنار تخت تان میت وانید از وجود کمدهای بیش تر نیز بهره ببرید.

.

تخت خواب پشتی دار، 7 مدل برای اتاق های کوچک و بزرگ!

منبع : چیدانه

اخبار عمرانی

اخبار نظام مهندسی