رنگ سال 2019، بالاخره رنگ مرجانی برنده شد! - سازه برتر



رنگ سال 2019، بالاخره رنگ مرجانی برنده شد

رنگ سال 2019، بالاخره رنگ مرجانی برنده شد!

در اوایل ماه دسامبرهر سال، کارشناسان رنگ در Pantone بعد از بررسی های رنگ های پیشنهادی، یک رنگ را به عنوان رنگ نهایی انتخاب می کنند. همان گونه بنفش به عنوان رنگ سال 2018 انتخاب گردید، امسال رنگ مرجانی این جایگاه را به خود اختصاص داده است. در ادامه به معرفی این رنگ و کاربردهایش در دکوراسیون داخلی می پردازم.

.

رنگ مرجانی چه رنگی است ؟

رنگ مرجانی در واقع از تنالیته های رنگ نارنجی محسوب شده که با رنگ صورتی یا کمی قرمز ترکیب می شود. این رنگ نیز همانند سایر رنگ ها می تواند تنالیته های تیره تر و روشن تر از خود داشته باشد و این تیره و روشنی بسته به نوع و میزان رنگ صورتی یا قرمزی که در ایجاد این رنگ استفاده می شود متغییر خواهد بود. شاید این رنگ را در ایران بیش تر با نام گلبهی میشناسیم.

.

چرا رنگ مرجانی ؟

موسسه رنگ Pantone، هر رنگ را متناسب با اتفاقات و رویدادهای سال گذشته انتخاب کرده و هدف خاصی را دنبال می نماید. مرجان های دریایی، محل زندگی جانوران بسیار زیادی بوده و از همین روی اهمیت خاصی پیدا می کند. یکی از دلایل انتخاب رنگ مرجانی، جلب توجه مردم به جزایر مرجانی و هشدار نابود شدن آن هاست.

.

ترکیب رنگ های مناسب برای رنگ مرجانی

رنگ مرجانی به همراه سفید و خاکستری، کرم

رنگ مرجانی به خوبی در کنار رنگ هایی مانند سفید، کرمی و خاکستری نشسته و ترکیب زیبایی را به وجود می آورد. علت استفاده از این رنگ ها نیز در این است که به دلیل خنثی بودن، باعث جذابیت و توجه رنگ مرجانی شده و در عین حال از شلوغی بیش از اندازه این رنگ نیز جلوگیری می کنند. معمولا برای انتخاب پارچه های مبل، پرده و کوسن ها از رنگ مرجانی استفاده می شوذ اما همان طور که در تصاویر بالا نیز مشاهده می کنید، برای وسایل و اکسسوری ها مانند گلدان ها، لوستر ها و میزها نیز گزینه ایده آلی خواهد بود.

.


رنگ سال 2019، بالاخره رنگ مرجانی برنده شد

.


ترکیب رنگ مرجانی و آبی (سبزآبی)

یکی از ترکیب های بسیار پر طرفدار رنگ مرجانی، همنشینی آن با سبزآبی است. این دو رنگ که بیش تر تداعی کننده فضای دریا و ساحل هستند هارمونی زیبایی را در کنار یکدیگر به وجود می آورند. این را بدانید که در استفاده از این رنگ ها هیچ محدودیت فضایی وجود نداشته و شما می توانید آن ها را در نشیمن، سالن غذاخوری، حمام و سرویس بهداشتی به کار بگیرید. تنها نکته ای که باید در انتخاب این ترکیب رنگی به شما یادآوری کنم این است که بین رنگ مرجانی و ابی به یک رنگ خنثی و متعادل کننده مانند کرم نیاز دارید و باید حد تعادلی را بین آن ها نگه دارید.

.

رنگ سال 2019، بالاخره رنگ مرجانی برنده شد!

منبع : چیدانه

اخبار عمرانی

اخبار نظام مهندسی