چراغ دیواری دکوراتیو، دیگه بالای کاناپه خالی نمیمونه! - سازه برتر



چراغ دیواری دکوراتیو، دیگه بالای کاناپه خالی نمیمونه

چراغ دیواری دکوراتیو، دیگه بالای کاناپه خالی نمیمونه!

دیوارکوب ها به عنوان چراغ های دکوراتیو شناخته شده و اگر در مکان مناسب خود قرار بگرند، می توانند علاوه بر زیبایی کاربرد زیادی نیز داشته باشند. یکی از مکان هایی که برای نصب این چراغ ها انتخاب می شود، بالای مبل یا کاناپه اصلی در نشیمن و پذیرایی است. اما نکنه ای که من تصمیم گرفتم در موردش برای شما بنویسم این است که کدام مدل از دیوارکب ها برای این محل مناسب بوده و به طور کلی چرا دکوراتورها و طراحان داخلی از آن ها به عنوان روشنایی بالای کاناپه استفاده می کنند.

.

اندازه و سبک دیوارکوب بالای کاناپه

انتخاب مدل دیوارکوب قانون خاصی نداشته و باید بنابر سبک دکوراسیون نشیمن یا پذیرایی انتخاب شود. اما این که دقیقا کدام منطقه بالای مبلمان را انتخاب کنید بستگی به طراحی شما دارد. به عنوان مثال اگر مانند نشیمن اول، از قاب عکس هایتان برای تزیین دیوار استفاده می کنید و دیواری در کنار کاناپه دارید دیوارکوب را روی دیوار کناری نصب کرده به طوری که چراغ آن بالای کاناپه قرار بگیرد. این دیوارکوب با جنس فلز انتخاب شده و صرفا نور مناسب مطالعه را برای شما تامین خواهد کرد. اما در نشیمن دوم و سوم این امکان وجود داشته که دو دیوارکوب در دوطرف مبلمان نصب شود. این نکته را فراموش نکنید که اندازه مبل بر اندازه دیوارکوب تاثیر مستقیم می گذارد.

مدل مبلمان نیز می تواند بر روی سبک انتخابی شما تاثیر زیادی داشته باشد. به طور مثال اگر از نیمکت های کلاسیک برای فضای مطالعه استفاده می کنید، مدل دیوارکوب های قدیمی با حالت عتیقه می توانند ایده ال باشند. برعکس اگر مبلمان کاملا مدرن دارید، بهتر است به سراغ مدل های مدرن یا مینیمال بروید.

.


چراغ دیواری دکوراتیو، دیگه بالای کاناپه خالی نمیمونه

.


ارتفاع مناسب برای نصب دیوارکوب

از لحاظ ارتفاع، دیوارکوب ها باید در جایی نصب بوند که نور مناسیب برای مطالعه را تامین کنند در حالی که نور مستقیم و خیره کننده به چشم هایتان تابانده نشود. بهترین حالت این است که دیوارکوب ها کمی از دو طرف مبل فاصله گفته و کمی بالاتر از سر نصب شوند. زمانی که شما از دو دیوارکوب به صورت متقارن استفاده می کنید، به متعادل شدن فضا از لحاظ بصری کمک زیادی خواهد کرد. در مثال بالا دیوار قهوه ای رنگی را مشاهده می کنید که دیوارکوب های سفید در هارمونی با حاشیه سفید تابلوها به متعادل شدن دیوار منجر شده اند.

فراموش نکنید که این دیوارکوب ها برای بالای شومینه و تخت خواب نیز می توانند کاربردی باشند، اما هرکدام شرایط خاص خود را دارا هستند.

.

چراغ دیواری دکوراتیو، دیگه بالای کاناپه خالی نمیمونه!

منبع : چیدانه

اخبار عمرانی

اخبار نظام مهندسی