آموزش طراحی ساختمان 4 طبقه بتنی در ایتبس - سازه برتر



مدل سازی، تحليل و طراحی ساختمان بتنی چهار طبقه (سه طبقه روی پيلوت + خرپشته) توسط نرم افزار  Etabs 9.5

آموزش مدل سازی، تحليل ديناميکی و طراحی ساختمان 4 طبقه بتنی در ایتبس,جزوه آموزش ایتبس,آموزش ایتبس با مثال,آموزش طراحی ساختمان در ایتبس,آموزش مدلسازی ساختمان در ایتبس,آموزش تحلیل ساختمان در ایتبس,جزوه آموزش Etabs,آموزش Etabs با مثال,آموزش طراحی ساختمان در Etabs,آموزش مدلسازی ساختمان در Etabs,آموزش تحلیل ساختمان در Etabs,

امروز با یک آموزش ایتبس در سایت سازه برتر در خدمت شما هستیم. عنوان این آموزش "مدل سازی، تحلیل دینامیکی و طراحی یک ساختمان 4 طبقه بتنی در ایتبس" می باشد که در زیر مختصری از توضیحات مربوطه را ارائه خواهیم کرد و در ادامه می توانید این آموزش را دانلود کرده و استفاده کنید.

معرفی پروژه: در اين پروژه يک ساختمان ۴ طبقه بتنی در شهر قائمشهر طراحی می گردد. کاربری ساختمان مسکونی می باشد. طبقه اول اين ساختمان، انباری و پارکينگ و بقيه طبقات مسکونی می باشد. نوع خاک محل اجرای ساختمان از نوع ۳ و خطر لرزه خيزی اين شهر از نوع زياد است. سيستم انتقال بار ثقلی کف های طبقات، سقف تيرچه بلوک (بلوک سيمانی) می باشد. سيستم مقاوم در برابر بارهای ثقلی و همچنين بارهای جانبی ناشی از زلزله در هر دو جهت، قاب خمشی با شکل پذيری متوسط است.

نکته: چون اتاق راه پله ما کناری می باشد، نيازی به وجود تير تراز طبقه (B4-C4) نيست. اما قرار دادن آن در جهت اطمينان است. در اين پروژه اين تير مدل نشده است.

نکات مهم:

۱- در صورت وجود ديوار در اطراف کنسول های دال بتنی، بايد يک تير مجازی بتنی مربعی به ابعاد تقريبی ضخامت دال بتنی (در اينجا B15× 15) مدل کرد و بار ديوار را به روی آن وارد کرد. همچنين در صورتی که بخواهيم بار زلزله متمرکز در جهت قائم را به دو انتهای اين کنسول ها وارد کنيم، بايد حداقل دو تير کنسول را به ابعاد تقريبی ضخامت دال بتنی (در اينجا B15× 15) مدل کرد و دو بار متمرکز فوق را به انتهای آ نها وارد کرد. توجه شود که تقريبات فوق در جهت اطمينان است.

۲- همچنين در انتهای کنسول هاي تيرچه بلوک بايد يک تير بتنی به عنوان تير رابط کنسول مدل، (در اينجا به ابعاد B20× 20) و به آن اختصاص داد تا وزن آن در تحليل سازه به جای وزن دوبل تيرچه لحاظ شود. همچنين در صورت وجود بار ديوار به روی آن ها، بتوان بارهای فوق را به روی آن وارد کرد. توجه شود که تقريبات فوق در جهت اطمينان است. منتهی توجه شود که در هنگام طراحی، بايد از طراحی تيرهای مجازی فوق جلوگيری شود، چون در عمل همچين تيری نداريم. پس مقدار پوشش ميلگردهای چنين تيرهايی اهميتی ندارد.

توجه: پاگرد شمالی اتاق راه پله تيرچه بلوک و پاگرد جنوبی اتاق راه پله دال بتنی است.

توجه: ارتفاع جان پناه از روی دال بتنی سقف برابر يک متر فرض مي شود. عنوان: آموزش مدل سازی، تحليل ديناميکی و طراحی ساختمان 4 طبقه بتنی در ایتبس فرمت: pdf حجم: 6MB صفحات: 69

 width=


  1. طراحی سایت

    مرسی از سایت خوبتون