ویژگی‌های معاملات مسکن محدوده مرکز - سازه برتر



ویژگی‌های معاملات مسکن محدوده مرکز,

ویژگی‌های معاملات مسکن محدوده مرکز

بازار معاملات آپارتمان‌های مسکونی محدوده مرکزی و نوار جنوبی شهر تهران از گزینه‌های پیشنهادی به متقاضیان به خصوص خانه‌اولی‌هایی است که قصد خرید مسکن با استفاده از وام بانکی دارند. از آنجا که وام بانکی خرید مسکن تحت تاثیر جهش قیمت آپارتمان طی ماه‌های اخیر قدرت خود را از دست داده است و عملا در برخی مناطق مصرفی سهم چندانی از هزینه خرید آپارتمان را پوشش نمی‌دهد، برخی مناطق و محلات محدوده مرکزی و جنوبی شهر تهران برای خرید آپارتمان به این گروه از متقاضیان توصیه می‌شود.

. به گزارش سازه نیوز، منطقه 10 شهر تهران که بالاترین منطقه جنوبی پایتخت واقع در نوار مرزی دو نیمه شهر تهران(بالاترین منطقه واقع در جنوب نوار خیابان انقلاب-آزادی) و جزو سه منطقه اول بافت فرسوده تهران به لحاظ وسعت و مساحت فرسودگی محسوب می‌شود از جمله این مناطق است. در این منطقه که از مرز جنوبی نوار خیابان آزادی آغاز می‌شود و بین دو بزرگراه نواب و یادگار امام قرار دارد بیش از 50درصد پلاک‌ها جزو محدوده بافت فرسوده قرار دارند؛ هرچند بسیاری از واحدها طی سال‌های اخیر نوسازی شده‌اند.

.

از آنجا که تعداد واحدهای مسکونی ریزمتراژ و کوچک‌متراژ مناسب تقاضای مصرفی و خانه‌اولی‌ها در این منطقه به‌طور نسبی بیش از برخی مناطق مصرفی دیگر است آن دسته از متقاضیان خرید این واحدها با استفاده از وام بانکی می‌توانند محلات واقع در این منطقه را به‌عنوان یکی از مقاصد جست‌و‌جوی خود برای خرید مسکن مدنظر قرار دهند. این در حالی است که این منطقه مانند برخی مناطق دیگر شهر تهران منطقه‌ای مصرفی و قدیمی است و بنابراین کشش سفته‌بازی و سوداگری نیز در آن وجود ندارد؛ به این ترتیب، متقاضیان مصرفی می‌توانند در کنار سایر مناطق این منطقه را نیز برای خریدهای مصرفی خود در نظر داشته باشند؛ این موضوع علاوه بر منطقه 10 در مورد برخی دیگر از مناطق شهر تهران نیز صادق است.

.

تحقیقات میدانی «دنیای اقتصاد» درخصوص وضعیت بازار معاملات مسکن این منطقه حاکی است هم‌اکنون حجم عرضه فایل فروش آپارتمان در این منطقه در مقایسه با برخی دیگر از مناطق در سطح نسبتا مطلوبی قرار دارد و هم‌اکنون تنوعی از فایل‌های فروش در محلات آن قابل جست‌و‌جو است. این در حالی است که وضعیت شبه‌رکودی بازار معاملات مسکن نیز مانند سایر مناطق در این منطقه نیز وجود دارد.

.

ویژگی‌های معاملات مسکن محدوده مرکز

منبع : سازه نیوز

اخبار عمرانی

اخبار نظام مهندسی