سبک روستایی در آشپزخانه های لوکس امروزی! - سازه برتر



سبک روستایی در آشپزخانه های لوکس امروزی

سبک روستایی در آشپزخانه های لوکس امروزی!

یکی از سبک های دوست داشتنی برای یک آشپزخانه، طراحی فضا به سبک روستایی است. سبک روستایی به دلیل همخوانی اش با طبیعت و عناصر طبیعی، محیط آشپزخانه را به یک فضای گرم و دوستانه تبدیل می کند.

.

سبک کانتری یا روستایی

کلمه country علاوه بر معنای کشور، معنای روستایی و Rustic را نیز می دهد که در زبان انگلیسی به معنای ساده، بی تکلف، دست نخورده و طبیعی می باشد. بنابراین متریال پر زرق و برق و تجملی به ندرت به چشم می خورد. یک مجموعه ای که اکثر آن از صنایع دست ساز، آنتیک و حتی آثار عتیقه و قدیمی ساز تشکیل شده است. مانند کلکسیونی از لوازم آنتیک که نیازی به هماهنگی کامل ندارد و ممکن است هرقطعه حال و هوای خودش را داشته باشد.

لوازمی در آشپزخانه همچون اجاق گاز، فر، میز و صندلی چوبی و سینک های قدیمی قابل استفاده نیز مکمل خوبی برای مصالح مورد استفاده در این سبک هستند.

چوب با طرح طبیعی و وارنیش نخورده، سنگ مالون (کوهی) بدون ساب، سرامیک طرح سفال های دست ساز، فلز با طرح فرفورژه و آجرهای قزاقی ناهماهنگ و ناتراز، این ها امثال اجناسی هستند که در سبک روستایی به کار گرفته می شود.

. کابینت ها از جنس تمام چوب هستند با درب های تک قاب ، دیوارها از آجرهای قزاقی و از کاشی های 10 در 10 با رنگ های مخلوط و درهم و طرح شطرنجی که هم بر روی دیوارها کار می شوند هم بر روی صفحه ی کابینت و هم در کف آشپزخانه.

کف آشپزخانه روستایی نیز یا از سرامیک قهوه ای است و یا از پارکت های قهوه ای ، تا به حس گرمای فضا کمک کنند.

.

سبک روستایی در آشپزخانه های لوکس امروزی

.

سقف بنا با تیرهای چوبی تزئیین شده تا شبیه سازه های روستایی به نظر بیاید.

رنگ های مورد استفاده رنگ هایی هستند که عمدتا در طبیعت یافت می شوند، مانند کرم و قهوه ای درختان، سبز و زرد برگ ها، آبی آسمان و دیگر رنگ های موجود در جنگل، سفید و مشکی به عنوان مکمل این رنگها مورد استفاده قرار می گیرند.

تمام این ویژگی ها، خصوصیات واقعی سبک روستایی هستند که طرفدارهای مخصوص به خود را در کشورهای مختلف دارند اما واقعیت این است که دست یافتن به این عناصر آن هم به طور بکر کمی دشوار است. از طرفی هم در روزگار امروزی اینگونه استفاده از چوب و سنگ و ... شاید برای برخی خوشایند نباشد!

.

سبک روستایی در آشپزخانه های لوکس امروزی

.

اما حالا این موضوع مطرح می شود که چگونه می شود هم از امکانات امروزی استفاده کرد و هم از سادگی این سبک لذت برد؟

طربقه به وجود آوردن حالت سبک قدیمی در اجناس جدید چنین است که نخست مبلمان چوبی را با رنگ کمرنگ نقاشی می کنند و سپس به جاهایی که معمولا بیشتر هنگام استفاده رنگ آن می رود، مثلا جاهایی که بیشتر پا و دست مصرف کننده به آن بر میخورد را با واکس شمع می پوشاند و بعد از زدن رنگ پر رنگ تری به آن، واکس شمع را بر میدارند که این کار باعث می شود مبلمان قدیمی آنتیک به نظر بیاید.

به همین خاطر این سبک توانسته با حفظ ویژگی های اصیل خودش با همان حس و حال بکر و ناب با سبک های دیگر ترکیب شود!

به صورتی که شما ظاهرا آشپزخانه ای ساده و بسیار دلنشین و خوش حس و حال دارید با اجناس و متریال های روز و انواع اکسسوری ها که در دل این آشپزخانه طبیعت گرا جا شده است.

.

سبک روستایی در آشپزخانه های لوکس امروزی!

منبع : چیدانه

اخبار عمرانی

اخبار نظام مهندسی