مبلمان آکریلیک، مبل شیشه ای که هیچ وقت نمیشکنه! - سازه برتر



مبلمان آکریلیک، مبل شیشه ای که هیچ وقت نمیشکنه!,

مبلمان آکریلیک، مبل شیشه ای که هیچ وقت نمیشکنه!

مبلمان آکریلیک که به عنوان مبل های پلاستیکی شناخته می شوند، از دهه 70 میلادی پا به عرصه دکوراسیون داخلی گذاشتند. آکریلیک که نوعی پلاستیک با ظاهری شبیه به شیشه است به دلیل مهم ترین ویژگی اش، یعنی شفافیت، به یکی از جذابیت ترین ها در دکوراسیون تبدیل گشته است به طوری که می توانیم انواع مدل ها و استایل های گوناگون را برای سبک های مخنتف دکوراسیون انتخاب کنیم. در ادامه آن چه که خواهید خواند معرفی این مدل ها و شناخت مزایای و معایب مبلمان آکریلیک است. شاید شما هم عاشقشان شوید.

.

مبلمان آکریلیک را بهتر بشناسیم

همان طور که در ابتدای مطلب اشاره کردم، مهم ترین ویژگی این مبلمان شفافیت آن هاست. بنابراین زمانی که شما بخواهید از لحاظ بصری و دیداری تعادل را در دکوراسیون یک فضا برقرار سازید، می توانید این گزینه را برگزینید. به این صورت که شفاف بودن وزن بصری بسیار کمی را به فضا وارد کرده و در نتیجه می تواند در کنار وسایل و مبلمان ها قرار بگیرید، بدون آن که هیچ گونه رنگ، بافت و یا شلوغی را با خود به همراه داشته باشد. فراموش نکنید همه این موراد در کنار کاربری عالی ان ها قرار خواهد گرفت.

.

ترفند استفاده از مبلمان آکریلیک

یکی از روش های بسیار موثر برای استفاده از این مبلمان در دکوراسیون این است که بتوانید با آن ها یک نقطه کانونی در فضا به وجود بیاورید. به این معنا که تنها یکی از آن ها را در یک فضا به کار ببرید و بقیه مبلمان و وسایل را به صورت معمول انتخاب نمایید. این نمونه می تواند یک میز جلومبلی بزرگ، یک میز غذاخوری و یا حتی یک مبل تکی در اتاق کارتان باشد. مهم این است که به صورت تکی چیدمان شود تا بتواند به اندازه کافی جلب توجه نماید. موضوع دیگری که باید به آن توجه داشته باشید در این است که اگر احساس می کنید این مبلمان سردی و بی روح بودن را به فضایتان القا می کنند، به راحتی با قرار دادن یک پارچه پشمی، بافتنی، خز و یا هر متریال گرم دیگری بر روی آن ها، ترکیبی زیبا از سردی و گرما خلق نمایید. به طور مثال از یک بالش برای نشیمنگاه صندلی ها استفاده کنید.

.


مبلمان آکریلیک، مبل شیشه ای که هیچ وقت نمیشکنه!,

.


فکر نکنید که مبلمان آکریلیک شما باید به شکل ساده یا خسته کننده باشد، برعکس این متریال می تواند به هر شکل و اندازه دلخواهی ساخته شود. بنابراین در هنگام انتخاب به مدرن یا کلاسیک بودن دکوراسیون منزلتان توجه داشته باشید. اگر به تصاویر دقت کنید، نمونه صندلی های آکریلیک برای غذاخوری را بسیار زیاد می بینید. این موضوع یکی دیگر از ویژگی های این مبلمان است که آن ها را برای فضاهای کوچک نیز بسیار مناسب کرده است. در کنار آن ها میزهای جلومبلی، میز کنار مبلی، میزهای چرخدار همگی در فضاهای کوچک ایده آل خواهند بود. شما این مدل ها را در سه حالت مختلف می توانید انتخاب نمایید : مورد اول این که بدنه مبلمان تمام آکرلیک بوده که یک سطح کاملا شفاف به وجود می آورد. مورد دوم این که سطح رویی آکرلیک بوده و پایه ها از جنس دیگری مانند چوب انتحاب شوند و حالت سوم این که پایه ها آکرلیک و سطح رویی با متریالی مانند پارچه پوشانده شود.

مزایا و معایب مبلمان آکریلیک :

مزایا :

از مهم ترین مزایای این مبلمان تمیز کردن راحت آن ها است. شما به آسانی می توانید با یک پارچه نرم، گرد و غبار و لکه را از بین ببرید. مزیت دوم دوام و مقاومت بالایی است که در برابر حرارت و فشار از خود نشان می دهند. مزیت سوم این که به دلیل شفافیت همه چیز از پشت آن ها پیداست و این امر علاوه بر ایده آل بودن در فضاهای شلوغ باعث می شود برای کاربری هایی مانند کتابخانه، وسایل و اشیای مورد نظرتان را به راحتی پیدا کنید.

معایب

اولین عیب آن ها در این است که نسبت به یک سری از مواد شوینده واکنش نشان می دهند. به طور مثال ممکن است نسبت به مواد شوینده اسیدی تغییر رنگ از خود نشان بدهند. دومین عیب نیز که ممکن است برای برخی از افراد خوشایند نباشد، خراش برداشتن زیاد آن هاست. بنابراین در حین جا به جایی و تمیز کردن باید مراقب این نکته باشید.

.

مبلمان آکریلیک، مبل شیشه ای که هیچ وقت نمیشکنه!

منبع : چیدانه

اخبار عمرانی

اخبار نظام مهندسی