مدل رنگ آمیزی خانه، 10 خلاقیت برای هر سبک دکوراسیون! - سازه برتر



مدل رنگ آمیزی خانه، 10 خلاقیت برای هر سبک دکوراسیون

مدل رنگ آمیزی خانه، 10 خلاقیت برای هر سبک دکوراسیون!

دکوراسیون در کنار تمام جذابیت ها و زیبایی هایش می تواند به مرور زمان از مد افتاده و یا برای ساکنین یک خانه خسته کننده و تکراری بشود. اگر شما هم بعد از گذشت مدتی چنین احساسی را به خانه خود دارید بهتر است نگاهی دوباره به دیوارهای خانه تان بیندازید. آن ها اولین گزینه های ایجاد تغییر با کم ترین هزینه در خانه شما هستند و فقط کافی است با لیست تکنیک های رنگ آمیزی دیوار آشنا شوید.ایده هایی که از همین لیست در این مطلب برای شما آماده کردم، خلاقیت رنگ آمیزی را نشان داده و به شما می گوید که چگونه برای هر سبک دکوراسیون در هر خانه ای بهترین را انتخاب نمایید.

.

مدل رنگ آمیزی خانه، 10 خلاقیت برای هر سبک دکوراسیون

.


تکنیک استنسیل روی دیوار

تکنیک استنسیل بر روی دیوار یکی از روش های آسان و ساده برای ایجاد نقش و طرح در دکوراسیون است. برای این کار فقط کافی است طرح یا نقش مورد نظرتان را به صورت شابلون آماده کرده و روی دیواربچسبانید. سپس رنگ مورد علاقه تان را با قلم مو یا غلتک بر روی آن کشیده و سپس زمانی که خشک شد شابلون را از دیوار جدا نمایید. با این کار علاوه بر این که نقش مورد دلخواهتان را بر روی دیوار می بینید، تغییر دکوراسیون را نیز انجام داده اید.

.

مدل رنگ آمیزی خانه، 10 خلاقیت برای هر سبک دکوراسیون

.

رنگ آمیزی دیوار با طرح لوزی

الگوی دیوار کلاسیک لوزی بلافاصله زندگی و حرکات را به اتاق شما اضافه می کند و می تواند به خوبی درآشپزخانه، اتاق خواب اصلی یا اتاق کار استفاده شود. نکته ای که برای به کار بردن این روش مهم محسوب می شود، انتخاب رنگ های آن است. این که شما می توانید یک رنگ را در کنار سفید گذاشته یا این که جسورتر باشید و از رنگ های مکمل یا متضاد برای لوزی ها و خطوط بین آن ها استفاده نمایید.

.

رنگ آمیزی متالیک دیوار

یکی از رنگ های بسیار ایده آل که هم در فضاهای مدرن و هم در فضای لوکس مورد استفاده قرار می گیرد رنگ متالیک است. شما این رنگ را می توانید با روش های مختلف حتی پتینه بر روی دیوارهایتان خلق نمایید. رنگ متالیک که ظاهری مانند فلز را در فضا به وجود می آورد می تواند با براق یا مات بودن خود حس های مختلفی را ایجاد نماید. شاید بهتر باشد که این رنگ را برای بخش محدودی از دیوارها به کار ببرید تا جلوه خاص خود را همچنان نگه دارد.

.

مدل رنگ آمیزی خانه، 10 خلاقیت برای هر سبک دکوراسیون

.

تکنیک رنگ آمیزی راه راه

نوارهای رنگی، طرح های بی انتهایی هستند که هیچ گاه از مد نمی افتند. در عین حال روش ها و رنگ های متعددی برای ترکیب با آن ها وجود دارد که متناسب با سلیقه و دکوراسیون شما انتخاب می شوند. این نوارها می توانند باریک، پهن یا نازک بوده و حس و حال متفاوتی را در فضا به وجود بیاورند. فراموش نکنید که معمولا خطوط افقی برای طولانی تر نشان دادن دیوارها و خصوص عمودی برای بلندتر نشان دادنشان به کار می روند.

.

مدل رنگ آمیزی خانه، 10 خلاقیت برای هر سبک دکوراسیون

.

رنگ آمیزی دیوار با طرح خال خالی

این طرح به راحتی با استفاده از دایره های کوچک و بزرگ خلق می شود، شادی و انرژی را در فضای شما به وجود می آورند و به خصوص برای اتاق کودک مناسب هستند. اگر دوست دارید که طرح های مدرن تری را به وجود بیاورید کمی از قوانین دور شده و خلاقیت خود را به کار ببرید. به طور مثال می تواند دایره ها را به صورت پراکنده و نامنظم رنگ آمیز کنید و یا اندازه های بزرگ و کوچک را در کنار هم بنشانید. این کار جذابیت بصری بیش تری را به وجود می آورد.

.

مدل رنگ آمیزی خانه، 10 خلاقیت برای هر سبک دکوراسیون

.


تکنیک color wash

این تکنیک یکی از روش هایی است که همزمان با رنگ، بافت را نیز به فضای شما وارد می کند. برای رسیدن به نتیجه ای مانند تصاویر بالا باید ابتدا دیوار را رنگ آمیزی کرده و سپس با یک برس رنگ ها را به صورت نامنظم بر روی دیوار پخش نمایید. این کار یک بافت جدید را به وجود می آورد که میزان کم یا زیاد بودنش دقیقا به خودتان بستگی خواهد داشت. انتخاب رنگ می تواند دست شما را برای سبک های گوناگون باز بگذارد. به طور مثال رنگ های سرد مانند طوسی بیش تر برای سبک های صنعتی و مدرن و رنگ های گرم تر برای دکوراسیون های مینیمال مناسب خواهند بود.

.

مدل رنگ آمیزی خانه، 10 خلاقیت برای هر سبک دکوراسیون

.

تکنیک خط دار کردن رنگ دیوار

این تکنیک که از یک کلمه فرانوسوی به معنای رشته گرفته شده، دقیقا مانند اسمش رشته های باریک را در سطح رنگ آمیزی شده به وجود می آورد. این روش که هم به صورت خطوط افقی و هم به صورت عمودی انجام می شود، بافتی مانند پارچه های کتانی را بر روی دیوار ایجاد می نماید. این یک روش عالی برای اضافه کردن بافت جدید و کاملا مدرن در دکوراسیون خواهد بود.

رنگ آمیزی دیوار با پارچه

رنگ آمیزی توسط پارچه، همان طور که در تصور بالا مشاهده می کنید، دیوار را مانند یک تابلوی نقاشی نشان می دهد. این تکنیک که به راحتی بافت و نقش را به دکوراسیون اضافه می کند، مانند این می ماند که انگار قسمتی از رنگ ها جدا شده اند. برای انجام این ایده باید ظرافت بالایی در کار خود داشته باشید تا به نتیجه دلخواه برسید. این کار بیش تر برای سبک های کلاسیک مناسب خواهد بود. رنگ آمیزی دیوار با اسفنج

یکیاز روش های پرطرفدار در رنگ آمیزی همین کار با اسفنج است. در این روش شما فقط به جای غلتک یا قلم مو از اسفنج برای رنگ کردن استفاده می کنید و باید این کار را به صورت ضربه زدن بر روی دیوار انجام دهید. این اجرا نیازی به مهارت خاص نقاشی نداشته و بنابراین یک پروژه عالی برای شرکت همه اعضای خانواده خواهد بود. این تکنیک نیز بسته به رنگی که انتخاب می کنید می تواند در اکثر سبک های دکوراسیون مورد استفاده قرار بگیرد.

.

مدل رنگ آمیزی خانه، 10 خلاقیت برای هر سبک دکوراسیون

.

رنگ سایه روشن

اگر به دنبال یک روش کاملا مدرن برای رنگ آمیزی و تغییر حال و هوای خانه هستید این تکنیک را حتما امتحان کنید. این ایده که می تواند یک اثر هنری را در اتاق شما خلق نماید، رنگ را از تیره به روشن هدایت می کند. برای رسیدن به یک نتیجه بهتر، ابتدا باید رنگ روشن تر را روی دیوار زده و سپس رنگ تیره را تا مکان مورد نظرتان روی آن رنگ آمیزی نمایید. هر چه به سمت بالا می روید از شدت رنگ تیره کم تر شده و رنگ روشن نزدیک تر می شوید. این نکته را فراموش نکنید که حدفاصل بین رنگ تیره و روشن هم می تواند به صورت محو ایجاد شود و هم به صورت خطوط کاملا مشخص. همه چیز به سلیقه و خلاقیت شما بستگی دارد.

.

مدل رنگ آمیزی خانه، 10 خلاقیت برای هر سبک دکوراسیون!

منبع : چیدانه

اخبار عمرانی

اخبار نظام مهندسی