مدل چیدمان کاناپه، چگونه مبل بزرگ را در نشیمن کوچک جا دهیم؟ - سازه برتر



 width=

مدل چیدمان کاناپه، چگونه مبل بزرگ را در نشیمن کوچک جا دهیم؟

همه ما به کاناپه های بزرگ علاقه مندیم، به خصوص زمانی که از یک روز پرکار و خسته کننده به خانه بازمی گریم و این کاناپه ما را به دراز کشیدن و استراحت کردن دعوت می کند. اما اگر تصور می کنید که منزلتان کوچک است و نمی توانید به سادگی یک گوشه راحت با کاناپه مورد علاقه تان داشته باشید، سخت در اشتباه هستید. گاهی اوقات با یک طراحی یا چیدمان مجدد و بازنگری در کل فضا، می توان کارهای غیر ممکن را ممکن ساخت. به همین منظور در ادامه نشیمن های شیک و زیبایی را برای شما در نظر گرفتم تا ببینید چگونه با ترفندهای هوشمندانه و الهام بخش، از کاناپه های بزرگ در دکوراسیون نشیمن های کوچک خانه هایشان استفاده کرده اند.

.

فضا را پر کنید

گاهی اوقات وسایل و مبلمان های کوچک در یک فضای کوچک باعث دلگیرتر شدن و کوچک تر به نظر رسیدن آن می شوند. یکی از ترفندها برای این مواقع، بر خلاف تصور بسیاری از افراد، چیدمان مبل یا کاناپه بزرگ است. همان طور که در این نشیمن مشاهده می کنید، از یک مبل ال شکل استفاده شده و یک عثمانی ست مبلمان نیز در وسط اتاق قرار داده شده است. هیچ چیز اضافی دیگری در این فضا وجود ندارد در عین حال که فضای نشستن کافی نیز در اختیار ساکنین قرار داده شده است.

.

.مدل چیدمان کاناپه، چگونه مبل بزرگ را در نشیمن کوچک جا دهیم؟,

.

استفاده از کاناپه بدون دسته

دسته های کاناپه را بر می دارید و ناگهان متوجه می شوید که می توانید به راحتی آن را در فضای مورد نظرتان جای دهید. این ترفند یک روش خلاقانه و عمدی برای استفاده از مبل های بزرگ و سه نفره است. در نتیجه کار، مانند تصویر بالا، مشاهده می کنید که این کار یک فضای نشستن بزرگ را در یک مکان جمع و جور در اختیار شما قرار داده و نبود دسته ها مشکلی پیش نیاورده است.

.

ترکیب کاناپه و تخت خواب

فراموش کردن استفاده های سنتی اختصاص داده شده به هر اتاق از یک خانه، و ترکیب عملکردهای مختلف برای یک وسیله به راحتی می تواند مشکل فضای کوچک را حل نماید. استفاده از مبل های تخت مثل آن چه که در تصویر بالا می بینید، همزمان محل خواب و نشستن شما را مهیا می کند. پس با قرار دادن آن نگران نبود تخت خواب یا وسایل دیگر نخواهید بود. پس نگران نباشید که نشیمن و اتاق خواب شما ترکیب شوند.

.

پایه های کاناپه را نشان دهید

گاهی اوقات این سبک مبلمان است که باعث می شود آن مبل کوچک یا بزرگ به نظر برسد نه اندازه اش! این موضوع زمانی که می خواهید یک کاناپه بزرگ را در نشیمنی کوچک جای دهید، خود را نشان می دهد. زمانی که سبک کاناپه شما مانند نمونه بالا، یعنی دارای پایه های چوبی و مشخص باشد راحت تر می تواند در فضا قرار بگیرد. دلیل این امر این است که پایه های ظریف فضای زیر کاناپه را نیز نشان می دهند و به طور کلی کاناپه از لحاظ بصری فضای کم تری را اشغال خواهد کرد. بنابراین علاوه بر حس سبکی و ظرافتی که به فضا انتقال می دهد در نشیمنتان هم جا می شود.

.

ادغام فضای ذخیره سازی

در بسیاری از خانه ها فضاهای ذخیره سازی مانند کمدها، بوفه ها، کتابخانه ها و .... در کنار کاناپه بزرگ قرار گرفته و فضای نشیمن را بسیار کوچک می کنند. یکی از روش ها برای دوری از این اتفاق این است که تمام فضای ذخیره سازی را به روی یکی از دیوارها انتقال داده و مانند نشیمن بالا، فضا را برای مبل ها خالی کنید. این تصویر همچنین نشان می دهد که چگونه می توان تمام وسایل مورد نیاز را در کنار مبل های راحتی بزرگ چیدمان کرد و در عین حال نیز از شلوغ و پر هرج و مرج رسیدن فضا جلوگیری نمود.

.

فاصله دادن کاناپه از دیوار

زمانی که به فضاهای کوچک بر می خوریم اولین کاری که در چیدمان انجام می دهیم این است که مبل ها را به دیوار می چسبانیم تا فضای مرکزی بزرگ تری را به دست آوریم. اما اگر با امتحان کردن این کار متوجه شدید که هنوز کاناپه تان جا نمی گیرد، پس آن را از دیوار فاصله داده و بیش تر به مرکز نشیمن بیاورید. با این کار مسیر رفت و آمد از پشت مبل انجام گرفته و ممکن است به جا شدن مبل شما کمک زیادی بشود.

.

استفاده از فضای زیر پنجره

یک مبل بسیار کوچک را انتخاب کنید اما آن را با یک صندلی پنجره مکمل کنید. طراحی یک محل نشستن جمع و جور و کوچک در یک فضای بدون استفاده ( فضای زیر پنجره ) در عین حال که قسمت نشستن را برای شما افزایش می دهد، فضا را در اطراف کاناپه بزرگ خالی کرده و از تنگ و کم جا شدن نشیمن جلوگیری می نماید و در عین حال شما دو نوع نشیمن گاه متفاوت در خانه تان طراحی و استفاده کرده اید.

.

از گوشه ها استفاده کنید

تنها چیزی که در همه خانه ها و نشیمن های کوچک پیدا می شود، کنج ها و گوشه های دیوارهاست. پس سعی نمایید از آن ها به بهترین شکل استفاده کنید. از مبل های ال شکل استفاده کرده و آن ها را در کنار دیوارهای نشیمن تان بچرخانید تا بتوانید بهترین محل را پیدا نمایید. با این کار به راحتی مبل های راحتی بزرگ در فضای کوچک جای می گیرند.

.

ساخت نیمکت در کنار کاناپه

در فضاهای بدون استفاده مانند فرورفتگی دیوارها از نیمکت ها استفاده نمایید. یک نیمکت ساده می تواند متناسب با هر فضایی طراحی شده و به راحتی زاویه های ناقص را در خود جای دهد. همچنین می توانید از فضای زیر آن برای ذخیره سازی استفاده نمایید. با این کار سایر قسمت های نشیمن برای قرار دادن کاناپه بزرگ خالی مانده و به راحتی می توانید آن را جای دهید. با این کار مجبور نخواهید بود برای افزایش فضای نشستن از مبل های تکی در کنار کاناپه استفاده کنید و فضای نشیمن را از دست بدهید.

.

دو طرف کاناپه را گسترش دهید

یکی دیگر از راه هایی که می توانید از مبل های بزرگ در نشیمن کوچک استفاده این است که بتوانید آن ها را گسترش دهید. به طور مثال تصور کنید که یک مبل عثمانی دقیقا ست با کاناپه وجود دارد، شما به راحتی می توانید عثمانی را در کنار مبل و چسبیده به آن قرار داده و یک مبل ال شکل به وجود آورید اما در عین حال در صورت نیاز از آن به عنوان میز قهوه خوری استفاده نمایید.

.

مبلمان جدید پیدا کنید

مبل در این آپارتمان کوچک کاملا حرفه ای در نظر گرفته شده است. تخت خواب و کاناپه به صورت کاملا هماهنگ با یکدیگر کار کرده و یکی مانع از حضور دیگری نبوده است. شما هم با یک بررسی در فضای کوچکتان، می توانید از مدل ها و طرح های کم جا و تاشو بهره بگیرید تا در عین حال که نیازتان برآورده می شود، کاناپه بزرگ مورد علاقه تان را نیز در خانه داشته باشید.

.

مدل چیدمان کاناپه، چگونه مبل بزرگ را در نشیمن کوچک جا دهیم؟

منبع : چیدانه

اخبار عمرانی

اخبار نظام مهندسی