نوسازی 1 میلیون و 700 هزار واحد مسکونی روستایی طی 10 سال گذشته - سازه برتر



نوسازی 1 میلیون و 700 هزار واحد مسکونی روستایی طی 10 سال گذشته,

نوسازی 1 میلیون و 700 هزار واحد مسکونی روستایی طی 10 سال گذشته

‌معاون پشتیبانی و هماهنگی امور استان‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: از سال 88 تاکنون 1 میلیون و 700 هزار واحد مسکونی روستایی در کشور نوسازی شد.

‌به گزارش ‌ایسنا، هادی درفشی عصر ‌روز شنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم خدمت به محرومان را مهم ترین رویکرد بنیاد مسکن انقلاب دانست و عنوان کرد: با وجود محدودیت های زیاد در انتخاب افراد لایق در بنیاد مسکن تلاش می شود تا بتوان مسیر خدمت را به بهترین نحو پیمود.

‌معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: یکی از سنتهای خوب انتخاب مدیران از داخل پرسنل با توجه به تجربیات و اندوخته های کاری است.

.

وی تصریح کرد: بنیاد مسکن اولویت های مهم خود را در مناطق روستایی و محروم و دورافتاده در مسیر خدمت می داند. بسیاری از طرح های عمرانی در روستاها منجر به ماندگاری جمعیت و توسعه فعالیت های تولیدی و اشتغال زایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: از سال 88 تاکنون 1 میلیون و 700 هزار واحد مسکونی روستایی در کشور نوسازی شد که یک تحول بزرگ در حوزه مسکن روستایی را نشان می دهد.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار کرد: هر سال با تامین اعتبارات در حدود 200 مسکن فرسوده روستایی جان می گیرد و نوسازی می شود.

وی گفت: خانه دار شدن خانواده های دارای دو معلول با مشارکت بهزیستی و بنیاد مستضعفین یکی دیگر از فعالیت های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استاز طرفی با استفاده از ظرفیت خیرین بسیاری از نیازمندان صاحب سرپناه شدند.

70 هزار واحدمسکونی در مناطق زلزله زده کرمانشاه در حال بازسازی است

درفشی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زلزله کرمانشاه بیان کرد: در حال حاضر 70 هزار واحد در این مناطق در حال بازسازی و نوسازی است و ساماندهی مسکن شهری و روستایی در دست اجراست.

وی تصریح کرد: با توجه به محدودیت های مالی سرعت اجرای پروژه نوسازی بافت فرسوده در قم کند بوده است.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مورد اجرای پروژه بلوار بزرگ آیت الله بروجردی توسط بنیاد مسکن خاطرنشان کرد: این پروژه بیان گر توانایی ها و ظرفیت های استان قم و همراهی مسئولان است.

بنیاد مسکن انقلاب در حوزه نوسازی بافت فرسوده در قم وارد شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم هم دراین جلسه گفت: با توجه به توانمندی ها و ظرفیت های موجود، بنیاد مسکن انقلاب در حوزه نوسازی بافت فرسوده در قم وارد شود.

.

به گزارش ‌ایسنا، محسن بهشتی ‌با بیان اینکه در قم هماهنگی خوبی بین دستگاهها در اجرای پروژه ها وجود دارد عنوان کرد: بنیاد مسکن انقلاب یکی از دستگاههای پیشرو در اجرای پروژه های عمرانی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از یادگارهای امام خمینی(ره) است علی رغم کمبودها پروژه های زیادی را به ثمر نشانده است.

وی تصریح کرد:این بنیاد در اجرای پروژه‌های بزرگی همچون بلوار آیت‌الله بروجردی حضور داشته و با وجود چالش های مالی در زمان مناسبی آن را به بهره برداری رساند.

بهشتی خاطرنشان کرد: با توجه به توانمندی ها و ظرفیت های موجود، بنیاد مسکن انقلاب در حوزه نوسازی بافت فرسوده در قم وارد شود و با تشکیل تیمی با حضور شهرداری و انجمن خیرین مسکن ساز و بنیاد مسکن به ساماندهی بافت های فرسوده بپردازد.

وی اظهار کرد: همچنین در اجرای طرح‌های توسعه حرم حضرت معصومه(س) در ضلع جنوبی به سمت چهارراه شهدا امکان استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن در جهت اجرای این طرح‌ها وجود دارد.

.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم بیان کرد:تجارب خوبی در بنیاد مسکن در توسعه زیرساختهای اجرای پروژه ها وجود دارد و در قالب کارگروهی بین استان و بنیاد مسکن و ستاد مرکزی می توان این برنامه ها را دنبال کرد.

وی گفت:حمایت از دستگاههای اجرایی وظیفه ماست و بنیاد مسکن به طریق اعلی تری با ضوابط ابلاغی برنامه‌های بودجه هر ساله در بحث تملک دارایی ها از طریق سازمان برنامه و شورای برنامه ریزی استان 5 تا 8 درصد از منابع استانی به آن تعلق می گیرد.

بهشتی متذکر شد:با اینکه جمعیت روستایی 6 درصد است اما دستگاهها هیچ اعتراضی به اختصاص حداکثر بودجه به بنیاد مسکن انقلاب در رسیدگی به وضعیت روستائیان نداشتند و کارهای گسترده ای نیز توسط بنیاد با این اعتبارات انجام شده است.

در ادامه نیز داریوش بلدی مدیر جدید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم عنوان کرد:بنیاد مسکن یادگار ماندگار امام خمینی(ره) یکی از نهادهای موثر در خدمت نظام و تعالی این مرز و بوم و پیشتاز خدمت رسانی و روحیه جهادی است.

وی بیان کرد: با توجه به زلزله خیز بودن قم سرشماری از بافت های فرسوده روستایی از 20 مهر ماه امسال آغاز می شود.

.

خیرین مسکن ساز قم 1300 واحد مسکونی تقدیم نیازمندان کردند

مدیر سابق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم هم در این جلسه گفت: از سال 93 تاکنون خیرین مسکن ساز قم 1300 واحد مسکونی تقدیم نیازمندان کردند.

به گزارش ایسنا، غلامرضا صالحی ‌با بیان اینکه از سال 92 عهده دار مسئولیت در قم شده است، عنوان کرد: علی رغم پیگیری و تلاش ها در حوزه مسکن هنوز جایگاه بنیاد مسکن در اجرای پروژه های عمرانی در آن دوره تعریف نشده بود.

مدیر سابق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم افزود: نیروهای جهادگر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این مدت توانایی های فنی و اجرایی را ثابت کردند و به صورت تیمی و هماهنگ وارد عرصه عمران شدند. اجرای پروژه بلوار آیت‌الله بروجردی یکی از بزرگترین پروژه های عمرانی قم بود که پیش بینی می شد به واسطه پیچیدگی های فنی و عمرانی تا مرحله خاکبرداری پیش رود اما با حضور تیم فنی بنیاد مسکن انقلاب این طرح به اتمام رسید.

صالحی بیان کرد: در اجرای این پروژه با جهش قیمت ها و مشکلات مالی مواجه شدیم و 80 درصد پروژه با تهاتر انجام شد و هنوز مطالباتی به شهرداری باقی مانده است.

.

وی خاطرنشان کرد: همگرایی مسئولان ما را در اجرای پروژه های زیادی همراهی کرد و از محل تملک دارایی توسط بنیاد مسکن انقلاب پیشرفت های خوبی به دست آمد.

مدیر سابق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم گفت: دومین هدف اجرای پروژه های مسکن شهری به صورت پراکنده و متمرکز در پردیسان بود که در اولین گام تمرکز زدایی، پروژه ها را از پریسان به سمت قم و شهرهای زیر 25 هزار نفر و روستاها بردیم تا نیازهای گروههای هدف را پاسخ گوئیم.

وی افزود: در این زمینه در تمامی روستاها و مراکز بخش‌ها پروژه‌هایی تعریف شد و پاسخ طیف وسیعی از متقاضیان را دادیم همچنین در مسکن و برج سازی برای اولین بار پروژه هایی انجام شد.

صالحی عنوان کرد: این پروژه ها به صورت امانی توسط بنیاد مسکن بر اساس توانمندی خریداری شد و در حال اجراست و پیشرفت خوبی دارد.

وی تصریح کرد:در اوج رکود در مسکن شهری فعالیت های خوبی داشته ایم علاوه بر پروژه فلکه جوان که 75 هزار متر زیربنا دارد قابلیت 70 هزار متر دیگر را در این فلکه با اخذ مجوزهای لازم داریم که به زودی آغاز می شود.

.

مدیر سابق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم بیان کرد: در حوزه روستایی در صدور سند و اجرای طرح های هادی اقدامات خوبی در این مدت انجام شد ایجاد فضای همدلی میان بخشداران و دهیاران و شورای روستایی نتیجه خوبی داشت و با هماهنگی های بی نظیر طرح ها به ثمر نشست.

وی اظهار کرد: همچنین در ارزش افزوده گام های خوبی برداشته شد و با هماهنگی فرمانداری طرح های مسکن روستاهای فاقد دهیاری صد درصد به بنیاد مسکن واگذار شد که با این حرکت نهضت عمرانی بزرگی را در روستاهای استان قم شاهد بودیم.

.

صالحی گفت: این پروژه ها ارزش افزوده خوبی برای دهیاری ها داشت و اعتبارات در تملک دارایی و دریافت قیر رایگان از دستاوردهای این طرح بود. جلوگیری از موازی کاری و ترکیب اعتبارات دهیاری ها موجب عملیاتی شدن طرح های عمرانی زیادی در روستاها و شهرستان ها شد.

مدیر سابق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم عنوان کرد: در بخش مسکن معلولین و خیرین فضای خوبی در سال 93 ایجاد شد به طوری که در آن سال بنیاد مسکن به عنوان دستگاه برتر در قم معرفی و انجمن خیرین مسکن ساز بهترین انجمن در آن سال شناخته شد.

وی تصریح کرد: خیرین همیشه در کنار ما بوده اند و از سال 93 تاکنون خیرین مسکن ساز قم 1300 واحد مسکونی تقدیم نیازمندان کردند و حتی وام‌های بلاعوضی را به نیازمندان در تامین هزینه مسکن اعطاء کرده‌اند.

.

نوسازی 1 میلیون و 700 هزار واحد مسکونی روستایی طی 10 سال گذشته

منبع : سازه نیوز

اخبار عمرانی

اخبار نظام مهندسی