استفاده از فضای دیوار، اینطوری خونتون نفس می کشه! - سازه برتر



استفاده از فضای دیوار، اینطوری خونتون نفس می کشه!,

استفاده از فضای دیوار، اینطوری خونتون نفس می کشه!

مشکل کمبود جا و فضای ذخیره سازی از نگرانی های همیشگی ساکنین یک خانه به خصوص اجاره نشین هاست. درست است که همه خانه ها چه بزرگ و چه کوچک به مکانی برای نگهداری از وسایل نیاز دارند اما شاید این موضوع در آپارتمان های کوچک از حساسیت بیش تری برخوردار باشد. من در این مطلب سعی کردم روش هایی بسیار ساده و کم هزینه برای استفاده بهینه از فضای منزل به شما پیشنهاد بدم تا بتوانید فضاهای ذخیره سازی بیش تری را در خانه تان ایجاد نمایید.

.

تزیین گوشه دیوار

اولین جایی که به ذهن می رسد گوشه های تنگ دیوارهاست. شاید این فضاها بسیار نادیده گرفته می شوند اما باید به شما بگویم که این مکان های برای آویزان کردن یا نصب شلف های دیواری بسیار ایده آل هستند و نه تنها فضای ذخیره سازی کافی را به وجود می آورند، به نوعی تزیین برای دیوار نیز محسوب می شوند. البته فضای بالای درب های اتاق را نیز فراموش نکنید. همان طور که در تصویر اول مشاهده می کنید، این فضاها نیز می توانند به صورتی خلاقانه مورد استفاده قرار بگیرند.

.

نظم دهی در آشپزخانه

میزهای دیواری یا میزهای تاشو برای فضاهایی مانند آشپزخانه و انباری بسیار ایده آل هستند. این میزها، همان طور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، می توانند بنا بر طرح و مدلشان مدرن یا کلاسیک باشند و این بستگی به دکوراسیون فضای شما دارد. اگر دیواری خالی در فضای آشپزخانه تان دارید می توانید با نصب میزهای تاشو بیش ترین استفاده را از آن کرده و در در صورتی که نیازی ندارید آن را جمع نمایید.

.

شلف های کشودار ایده دیگری برای ایجاد فضای ذخیره سازی در خانه هستند. این شلف ها که می توانند نسبت به طولشان، دارای دو یا تعداد بیش تری کشو باشند، هم فضایی برای قرار دادن اشیا روی شلف و هم فضایی برای گذاشتن داخل کشوها ایجاد می نمایند. شما این شلف ها را می توانید بر روی دیوار راهرو، ورودی و یا دیوار خالی که در خانه دارید نصب کرده و با تزیینشان، جلوه ای خاص در دکوراسیونتان به وجود آورید. البته اگر فضایی کافی برای نصب این شلف ها ندارید، می توانید از شلف های باز ایده بگیرید. ساختن این مدل ها حتی در خانه و توسط خودتان هم امکان پذیر بوده هیچ هزینه اضافی نخواهد داشت.

.

نظم اتاق خواب

مدل میزهای دیواری در اتاق خواب ها نیز کارایی بسیار زیادی دارند. نمونه ای که در تصور مشاهده میک نید، مدلی شیک و البته کم جا برای ایجاد یک فضای کاری اختصاصی در اتاق خواب است. برای داشتن چنین طرحی، لازم نیست از کشوها و کمدهای اضافی استفاده نمایید، یک نوار چوبی باریک روی دیوار دقیقا کار یک میز را برایتان انجام می دهد.

 

میزهای پاتختی بدون هزینه، طرفداران زیادی را به سوی خود کشانده اند. البته هم استفاده از آن ها منطقی تر از خرید نمونه های گران قیمت و بزرگ است زیرا مسلما در اتاق خواب های کوچک امروزی جای نخواهند گرفت. موردی که در این جا می خواهم به شما معرفی نمایم، میز پاتختی آویزان است. این مدل ها که از لحاظ بصری فضا را بازتر نشان می دهند، برای قرار دادن وسایل ضروری هنگام خواب بسیار مناسب هستند. البته مقاومت آن ها را طناب متصل به سقف تضمین می کند.

.
استفاده از فضای دیوار، اینطوری خونتون نفس می کشه!, .

ممکن است به دلیل بلند بودن سقف و یا دلایل شخصی، علاقه ای به پاتختی های آویزان نداشته باشید. در این صورت مدل های دیواری برایتان مناسب تر خواهند بود. این مدل ها نیز که دارای یک طراحی بسیار ساده و مینیمال هستند، صرفا برای وسایل ضروری و مورد نیاز استفاده می شوند و بهتر است در ارتفاع مناسب برای دست روی دیوار نصب شوند.

.

فضاهای پرت خانه

در هر خانه ای که بروید، حتما فضاهای پرت و بدون استفاده ای را پیدا خواهید کرد که در برخورد اول بسیار نامناسب و بلااستفاده به نظر می رسند. اما با کمی خلاقیت می توانید همان فضاهای پرت را به بهترین شکل به یک فضای ذخیره سازی و کاربردی تبدیل نمایید. فرورفتگی دیوارها نیز در همین دسته قرار دادرند. اگر قسمتی از دیوارتان ناقص ساخته شده و جلو و عقب رفتگی دارید می توانید مانند تصویر بالا، با قرار دادن یک کمد یا کنسول بهترین استفاده را از آن داشته باشید.

.

استفاده از فضای دیوار، اینطوری خونتون نفس می کشه!

منبع : چیدانه

اخبار عمرانی

اخبار نظام مهندسی