راهنمای خرید تلویزیون، فقط به چند اینچ بودنش توجه نکنید! - سازه برتر



راهنمای خرید تلویزیون، فقط به چند اینچ بودنش توجه نکنید!,

راهنمای خرید تلویزیون، فقط به چند اینچ بودنش توجه نکنید!

در این روزها تلویزیون به عنوان یکی از عناصر اصلی در خانه های ما محسوب می شود و شاید کم تر خانه ای را بتوانیم بدون آن پیدا کنیم. مسلما همه دواست دارند که برنامه مورد علاقه شان یا یک بازی فوتبال را با بهترین و با کیفیت ترین تصویر ببینند و از آن لذت ببرند. اما لازمه داشتن چنین تلویزیونی، اطلاعاتی است که باید قبل از خرید آن داشته باشید. جدای از انواع برندها، ویژگی های مهم دیگری نیز در این رابطه مطرح می شود که من در این مطلب به صورت خلاصه آن ها را برای شما بررسی می کنم.

.

اندازه صفحه نمایش تلویزیون

اندازه صفحه نمایش، اولین معیاری است که باید مورد توجه قرار گیرد. امروزه این صفحه های نمایش بزرگ و بزرگتر می شوند تا کاربر را به تجربه ای همانند سینما نزدیک تر کنند. اولین نکته در مورد انتخاب اندازه صفحه نمایش، بودجه شما و همین طور اندازه فضای اتاق تان است. پس بنابراین همیشه خرید بزرگ ترین تلویزیون خیلی کار منطقی به نظر نمی رسد، زیرا تماشای تلویزیون بزرگ از چنین فاصله‌ نزدیکی، ممکن است به‌ مرور زمان، به چشمانتان آسیب خواهد زد. در لیست زیر می توانید اندازه صفحه نمایش با فاصله استاندارد لازم برای آن را مشاهده کنید :

.

ابعاد صفحه نمایش و فواصل دید کلی:

صفحه نمایش ۲۶ اینچ = ۹۰ تا ۱۶۵ سانتی متر صفحه نمایش ۳۲ اینچ = ۱۲۰ تا ۱۹۵ سانتی متر صفحه نمایش ۳۷ اینچ = ۱۳۵ تا ۲۲۵ سانتی متر صفحه نمایش ۴۰ اینچ = ۱۵۰ تا ۲۵۵ سانتی متر صفحه نمایش ۴۶ اینچ = ۱۸۰ تا ۲۸۵ سانتی متر صفحه نمایش ۵۲ اینچ = ۱۹۵ تا ۳۳۰ سانتی متر صفحه نمایش ۵۸ اینچ = ۲۱۰ تا ۳۶۰ سانتی متر صفحه نمایش ۶۵ اینچ = ۲۴۰ تا ۴۰۵ سانتی متر صفحه نمایش ۷۰ اینچ = ۲۷۰ تا ۴۵۰ سانتی متر

.

کیفیت تصویر تلویزیون

معیار دومی که باید در حین خرید به آن توجه داشته باشید کیفیت تصویر است. بازهم باید این نکته را یادآوری کنم که صرفا بزرگ بودن یک تلویزیون به معنای داشتن بهترین کیفیت نیست. این کیفیت بر اساس دقت تصویر یا "رزولوشن" (Resolution) به دست می آید. در واقع رزولوشن به تعداد پیکسل های موجود در صفحه نمایش گفته می شود. بنابراین هرچقدر رزولوشن یک تلویزیون بیشتر باشد، تعداد پیکسل‌ های بیشتری در صفحه وجود خواهد داشت؛ درنتیجه تصویر شفاف‌ تر و با کیفیت تر نشان داده می شود. ممکن است در هنگام خرید با اسامی برخورد داشته باشید که در واقع همان دسته بندی از لحاظ رزولوشن هستند : HD، Full HD و Ultra HD یا ۴K. شما کیفیت تلویزیون را بر این اساس می توانید انتخاب نمایید.

.

نوع تلویزیون

نوع تلویزیون سومین اصل مهمی است که باید قبل از خرید مدنظر قرار دهید. باید این موضوع را بدانید که در حال حاضر دو نوع تلویزیون LCD و OLED وجود دارند. تلویزیون‌ های LCD با نور پس‌ زمینه LED، رایج‌ ترین نوع تلویزیون‌ ها هستند و از مزایایی که دارند می توان به تنوع در سایز و قیمت مناسبشان اشاره کرد. از طرف دیگر، عیب اصلی این نوع تلویزیون‌ ها، عمیق نبودن رنگ مشکی به دلیل نور پس‌ زمینه و زوایای دید محدود است. نوع دیگر یعنی تلویزیون های OLED نسبت به دسته قبلی گران تر بوده و تفاوتشان در نور پس زمینه آن هاست. در این مدل ها لایه‌ ا‌ی از LED های اورگانیک در پیکسل‌ ها قرار دارد که می‌ تواند به‌ صورت مجزا نور تولید کند. مزیت اصلی این تلویزیون‌ ها، کیفیت تصویر فوق‌ العاده‌ آن‌ هاست اما باید هزینه بسیار زیادی بابتشان پرداخت نمایید.

.

تجهیزات تلویزیون

در کنار ویژگی های اصلی تجهیزات و امکاناتی که هر شرکت برای تلویزیون خود در نظر می گیرد هم می تواند بر خرید شما تاثیرگذار باشد. به عنوان مثال ۳d بودن تلویزیون و یا هوشمند بودن آن. هوشمند بودن به این معنا که تلویزیون بتواند از طریق درگاه شبکه و به صورت بی سیم به اینترنت متصل شود. همین طور تعداد دستگاه هایی که می توانند به تلویزیون شما متصل شوند. در آخر شاید بد نباشد که به کیفیت صدای تلویزیون نیز توجه داشته باشید. این که صدای کافی برای شما از طریق تلویزیونتان تامین شده و یا نیاز به وسایل جانبی خواهد بود.

.

راهنمای خرید تلویزیون، فقط به چند اینچ بودنش توجه نکنید!

منبع : چیدانه

اخبار عمرانی

اخبار نظام مهندسی