تزیین بوفه منزل، اسرار ویترین‌های زیبا و شگفت‌انگیز! - سازه برتر



 width=

تزیین بوفه منزل، اسرار ویترین‌های زیبا و شگفت‌انگیز!

یک بوفه عبارت است از نوعی مبلمان که به‌عنوان فضایی چندکاره برای ذخیره‌سازی وسایل اضافی، خدمت‌رسانی به کاربران فضا و سطحی برای نمایش لوازم زینتی در بسیاری از خانه‌ها به کار می‌رود. بوفه‌های طویل و تا حدودی باریک برای هر اتاق و فضایی عالی هستند.

.

بوفه، از ضروریات یک خانه

بوفه قرن شانزدهمی یکی از انواع بوفه‌ها است که کاربردهای بسیاری دارد و دارای فرم عالی نیز هست؛ بنابراین می‌توانید یکی از آنها را خریده، ساخته و یا خود به خانه ببرید. کارکرد یک بوفه به‌عنوان یک فضای ذخیره‌سازی یا میز کنار مبل، قفسه کتاب و یا جای مخصوص ظروف فانتزی به‌گونه‌ای است که فضایی برای نمایش‌های فصلی یا قرار دادن نوشیدنی‌ها و تنقلات پیش از شام ارائه می‌دهد. نصب بوفه در فضای غذاخوری به‌طورکلی برای قرار دادن دیس‌ها و بشقاب‌ها، بطری‌های نوشیدنی یا ظروف اضافی در وعده‌های غذایی استفاده می‌شود. هنگامی‌که این کار، خدمت‌رسانی را انجام ندهد، آماده نمایش لوازم موردعلاقه شما است.

.

تزیین بوفه، زینت‌بخش نشیمن شما

تزئین یک بوفه، بسیار شبیه به دکوراسیون یک میز کنسول است. حالا به شما ایده‌‌هایی ارائه خواهم داد تا بتوانید از این گزینه‌های عالی و برخی نکات برای تزئین یک بوفه استفاده کنید:

بوم خالی: در صورت خالی کردن بوفه و دیوار پشت آن، شما می‌توانید فضایی را که در اختیار دارید به‌وضوح ببینید و در مورد چیدمان آن تصمیم‌گیری نمایید. اقلامی که بیشتر مورداستفاده قرار می‌گیرند را به‌گونه‌ای در بوفه قرار دهید که هر آنچه را نیاز دارید فوراً به آن دسترسی پیدا کرده و در صورت لزوم از آن استفاده نمایید.

.

آثار هنری را بیاویزید: با آویختن آثار هنری بر روی دیوار آغاز کنید. یک آینه، بوم یا مجموعه‌ای از بوم‌های هنری و قاب‌های عکس یا قفسه‌های باز را در اطراف بوفه بر روی دیوار نصب کنید. دقت نمایید که بوفه در مرکز باقی بماند، البته این به معنای متقارن بودن ترکیب نیست؛ اما باید دقت کنید که متعادل و متوازن باشد.

حس لطافت: مجموعه‌ای از چراغ‌ها را به بوفه‌تان بیفزایید تا حس لطیفی از نور را به فضایتان ببخشید. شما هم‌چنین می‌توانید گلدانی زیبا با گل‌هایی در آن را برای روح بخشیدن به فضا امتحان کنید، این عنصر عمودی می‌تواند یک درخت یا یک اثر هنری باشد که در مقابل دیوار قرار بگیرد.

.

لوازم تزئینی: شخصیت و خصوصیات شخصی خود را به فضا بیفزایید. فراموش نکنید که ضمن قرار دادن لوازم تزئینی، اشیای کاربردی مانند بشقاب، فنجان و ظروفی که در بوفه‌تان دارید، زمانی که به‌عنوان دکور مورداستفاده قرار می‌گیرند هم می‌توانند به‌طور مضاعف زیبا و مفید باشند.

.


تزیین بوفه منزل، اسرار ویترین‌های زیبا و شگفت‌انگیز

.


بوفه، یک موزه خانگی

اگر در خانه خود یک بوفه دارید می‌توانید از در‌های شیشه‌ای و مزایای آنها بهره بگیرید تا بهترین ظروفتان را سازمان‌دهی کرده و به نمایش بگذارید.

درصورتی‌که بوفه شما به شکل کنسول است از بخش بالایی آن برای سرو دسرها استفاده کنید. این راهی آسان، زیبا و توام با آرامش برای سرگرم کردن میهمانانتان است. از بالای بوفه برای قرار دادن گنجینه‌های و اشیای ارزشمندتان استفاده کنید تا بتوانید گوشه‌ای سرگرم‌کننده و جذاب ایجاد کنید. هم‌چنین می‌توانید در کنار آنها تعدادی شمع و بطری‌های کوچک قرار دهید که برای خوش‌آمد گویی و ایجاد حسی خوشایند در فضا مفید خواهد بود.

در ضمن فراموش نکنید یک یا دو نشیمن که در برخی موارد می‌تواند یک چهارپایه باشد را در زیر آن قرار دهید تا در صورت نیاز، فضای نشستن اضافی را برایتان فراهم آورد.

.

بوفه خود را طراحی کنید

اگر شما ظاهری معاصر و امروزی (کانتمپوراری) را برای فضایتان ترجیح می‌دهید، بهتر است از ویترین‌هایی استفاده کنید که خطوط محیطی ساده و خالص دارند. ویترین‌های عمودی که کنار دیوار قرار می‌گیرند گزینه‌های خوبی برای گستردگی و افزایش سطح کف هستند.

زمانی که قطعاتی را برگزیدید که به دیوار متصل می‌شوند طراحی مدولار (استفاده از قطعات با ابعاد و اندازه یکسان که می‌توانند با یک ریتم مشخص بر روی دیوار تکرار شوند) گزینه‌ای مناسب و تطبیق‌پذیر است که سازمان‌دهی‌ها و آرایش‌های متعددی را ممکن می‌کند. نکته مثبت در مورد این نوع قفسه‌ها این است که هر موقع که می‌خواهید تنوعی در دکور منزلتان ایجاد نمایید می‌توانید آنها را تغییر داده و بوفه دلخواه خود را ترتیب دهید.

.

تنوع در طراحی بوفه

اگر برای بخش‌هایی از بوفه به‌منظور ذخیره و قرار دادن ظروف و لوازم مورداستفاده دری تعبیه کرده‌اید، تضاد رنگی میان درها و قطعات مختلف به فضای نشیمنتان جذابیت بیشتری اعطاء می‌کند. علاوه بر تضاد رنگ‌ها، تضاد در مات و شفاف بودن نیز می‌تواند تأثیری مشابه داشته باشد و زمانی که درها را با طیف رنگی مشابه استفاده کنید، ظاهری لطیف‌تر به ویترین و فضای نشیمن می‌دهد.

.

بوفه، نقطه کانونی منزل

ویترین یا بوفه می‌تواند به‌عنوان یکی از نقاطی که چشم‌ها را در خانه به خود جلب می‌کند باشد و به عبارت بهتر کانون توجه ساکنین و میهمانان است. می‌توان برای جلب‌توجه بیشتر از ترفندهایی نظیر نصب کاغذدیواری با طرح‌های هندسی بر روی دیوار پشت بوفه نیز بهره برد.

.

تزیین بوفه منزل، اسرار ویترین‌های زیبا و شگفت‌انگیز!

منبع : چیدانه

اخبار عمرانی

اخبار نظام مهندسی