دکوراسیون منزل به سبک هندی، سبکی که با رنگها می رقصد! - سازه برتر



 width=

دکوراسیون منزل به سبک هندی، سبکی که با رنگها می رقصد!

سبک هندی یکی از جذاب ترین و هیجان انگیز ترین سبکهای موجود در طراحی داخلی به شمار می رود. با توجه به گستردگی این کشور و تاثیرات مختلف تاریخی و فرهنگی قسمتهای مختلف آن با انواع مختلفی از دکوراسیون روبرو می شویم. در این مطلب به ۸ عنصر مهم و افسونگر این سبک می پردازیم.

.

رنگهای باطراوت در دکوراسیون هندی

رنگهای شاد و متنوع یکی از مهمترین نشانه های طراحی به سبک هندی است. هرچند استفاده از همچین پالت وسیع رنگی بسیار هیجان انگیز است اما مراقب باشید که تنوع بیش از حد رنگ نیز می تواند فضایی آشفته برایتان بسازد.

از رنگهای تن طبیعت مثل زرد اکر، قهوه ای پر رنگ یا پرتقالی تیره برای دیوار ها و از رنگهای زرد و صورتی با طیف درخشان و رنگهای آبی و سبز برای صندلی ها و کوسن ها استفاده کنید. همچنین می توانید با انتخاب یک رنگ خنثی برای بیس و استفاده از رنگهای جیغ برای وسایل رنگ بازی کنید.

.

مبلمان چوبی در دکوراسیون منزل به سبک هندی

یکی دیگر از عناصر مهم طراحی هندی استفاده از مبلمان چوبی است. برای جلوه بهتر از مبلمان های دست ساز با پایه ها و زوایای منحنی استفاده کنید و از تزیینات عاجی غافل نشوید.

یکی دو قطعه اصلی در نظر گرفته و با استفاده از قطعات کوچکتری که در کنار آنها قرار می دهید فضا را تزئین کنید. قطعات چوبی زیادی با سبک هندی وجود دارد که می توانید از آن استفاده کنید مثل قفسه های چوب، پاف و حتی قفس پرنده.

.

کابینتهای دکوراتیو سنتی در چیدمان هندی

مثل بیشتر عناصر دکوراتیو هندی کابینتهای سنتی نیز ترکیب فوق العاده ای از زیبایی و کاربردی بودن هستند. این کمدها و کابینتها با رنگهایی روشن و جسورانه با تزئیناتی از جنس آینه، عاج، سنگ و فلز در نشیمن، آشپزخانه و اتاق خواب استفاده می شوند و به کارگیری آنها در کنار عناصر چوبی حس و حال فضا را تلطیف می کند.

.

فضاهای عمومی غیر رسمی در سبک هندی

هسته اصلی خانه های سبک هندی حالت منعطف داشته و فضاهای غیر رسمی دارند که با استفاده از مبلمان و وسایل دکوراتیو با ارتفاع های کوتاه و بلند مثل زیر پایی و پوف در کنار کنسول ها حال و هوایی آرامش بخش دارند.

.

دست سازه های دکوراتیو هندی

یکی دیگر از جذابیت های سبک هندی استفاده از دست سازه هایی است که با توجه به تنوع و خلاقیت بیش از اندازه این محصولات در هند این امکان را بوجود می آورد که اشخاص با سلایق و دکوراسیون های متفاوت از آن استفاده کنند.

گلدانهای سفالی، مجسمه های چرمی، ظروف و جعبه های دکوراتیو با چوب صندل،فلز و سنگ مرمر درکنار ظرف ها و چراغهایی از جنس برنج محبوب ترین این اقلام هستند.

.


 width=

.


پارچه های دست باف در دکوراسیون به سبک هندی

همه می دانیم که هند یکی از مهمترین تولید کننده های پارچه به حساب می آید و پارچه ها نیز به عنوانین مختلف در دکوراسیون استفاده می شوند. پرده های بلند دکوراتیو، پرده های تخت یا کاناپه نشیمن می تواند حس ماندگاری و آرامش را به فضا وارد کند. همچنین پارچه ها یکی از مهمترین عناصر مبلمان در هر خانه ای به شمار می روند. پارچه های مرغوب مانند ابریشم در وسایل تزئینی و کوسن ها استفاده شده، برای نشیمن ها از پارچه هایی مثل کتان استفاده می کنند و در نهایت برای پاف و زیر پایی ها نیز از پارچه ها معمول تر استفاده می شود.

.

نقوش و طرح های پیچیده در دکوراسیون هندی

طرح و نقش ها بخش جدایی ناپذیر طراحی داخلی هند هستند. این طرح ها شامل گل و بته های هندی شده، نقوش پیچیده ماندالا و عناصر الهام گرفته از طبیعت مثل گل،پرندگان و حیوانات هستند برخی از این نقوش عمیقا ریشه در مصادیق فرهنگی و مذهبی دارند. شما می توانید این نقوش پیچیده را از طریق میزهای منبت، نرده ها و حصارهای تزئین شده یا سرامیک و کفپوش ها وارد خانه خود کنید.

.

مجسمه و نقاشی در دکوراسیون منزل به سبک هندی

با توجه به نقاشی های طلاکاری شده " تنجور" تا جزئیات موجود در مینیاتورهای راجستانی می توان هند را یکی از متنوع ترین کشورها از لحاظ هنر در نظر گرفت. تابلوهای بزرگ می توانند نقشه هسته مرکزی دکوراسیون رو بازی کنند، اما اگر شما تابلوهای هنری سایز کوچک دارید می توانید با کنار هم قرار دادن آنها یک دیوار گالری بسازید.

فراموش نکنید که سبک هندی بدون حضور مجسمه ها ناقص است. در حالیکه معمول ترین آنها بتها و نمادهای مذهبی مثل بودا و گانش هستند، مجسمه های فیل، شتر و لاک پشت هم پرطرفدار هستند.

.

دکوراسیون منزل به سبک هندی، سبکی که با رنگها می رقصد!

منبع : چیدانه

اخبار عمرانی

اخبار نظام مهندسی