ست فرش سورمه ای، ۵ رنگ عالی برای مبلمان! - سازه برتر



ست فرش سورمه ای، ۵ رنگ عالی برای مبلمان!

ست فرش سورمه ای، ۵ رنگ عالی برای مبلمان!

یکی از دغدغه های همیشگی در دکوراسیون خانه های ایرانی، ست کردن فرش با مبلمان است. گاهی اوقات پر نقش و نگار و رنگارنگ بودن فرش های ایرانی این سختی را دوچندان می کند. اما در حالتی، باید به این نکته توجه داشت که اگر این موارد هماهنگی و ترکیب لازم را با یکدیگر نداشته باشند، نه تنها دکوراسیون زیبایی را به نمایش نمی گذارند، بلکه آن فضا را برای زندگی سخت می کنند. ست کردن پرده، مبلمان و فرش در دکوراسیون منزل برای هر رنگ و مدل متفاوت خواهد بود اما با یک سری نکات و ترفندهای کلی، می توان در اکثر موارد به ترکیب دلخواه رسید. با من همراه باشید تا نگاهی به چیدمان فرش سورمه ای بیندازیم.

.

اولین نکته ای که برای ست فرش سورمه ای باید در نظر داشته باشید، طرح و نقش فرش شماست. معمولا فرش های ایرانی نقش و نگارهای زیاد و گاهی پیچیده دارند که در عین حال جزییات زیادی را نیز در خود جای داده اند. اگر فرش شما دارای طرح های پیچیده و شلوغ بود سعی کنید از مبلمان با رنگ های روشن مانند سفید، کرم، استخوانی و نهایتا شیری استفاده نمایید. حتما به این موضوع نیز توجه داشته باشید که سایر وسایل موجود در فضا مانند پرده ها و حتی رنگ دیوارها نیز می توانند تاثیر زیادی بر این ترکیب رنگی شما داشته باشند. به طور کلی رنگ سورمه ای فرش در فضایی با رنگ های روشن خودنمایی بیشتری خواهد داشت.

.

از دیگر رنگ هایی که می توانید برای ست کردن فرش سورمه ای با مبلمان خانه به کار بگیرید، استفاده از خود رنگ سورمه ای و یا تنالیته هایی از رنگ آبی است. این ترکیب یک بسته به نوع پاره مبلی و مدل مبلمان می تواند یک دکوراسیون کلاسیک و یا برعکس، یک چیدمان امروزی را برای شما خلق نماید. در این مورد پیشنهاد می کنم که برای جلوگیری از تکرار بیش از اندازه این رنگ دقت لازم را به کار بگیرید. به طور مثال می توانید رنگ های روشن و تیره را در کنار هم استفاده کرده و سفید را هم حتما در کنارشان قرار دهید.

.

یکی از ترفندهای بسیار خوبی که در ست کردن فرش و مبلمان به شما کمک می کند، این است که از رنگ نقوش و طرح های داخل خود فرش برای رنگ مبل ها استفاده نمایید. فرش سورمه ای و قرمز می تواند مثال خوبی برای این ایده باشد. اگر چنین فرشی را برای دکوراسیون منزل خود انتخاب کرده اید، به راحتی می توانید از رنگ قرمز داخل فرش برای مبل ها الهام بگیرید. البته همان طور که در تصاویر بالا نیز مشاهده می کنید، مبل سورمه ای نیز در کنار این فرش دیدنی و جذاب خواهد بود.

.

ترکیب سورمه ای و قهوه ای همیشه از شیک ترین و پرطرفدارترین ترکیب رنگ ها در دکوراسیون بوده و هست. این ترکیب نیز هم می تواند در یک سبک کلاسیک و رسمی به کار گرفته شود و هم برای خلق یک فضای امروزی و صمیمی انتخاب گردد. مبل های چرم همیشه در کنار فرش سورمه ای قرار می گیرند اما اگر شما علاقه ای به این مبل ها ندارید، می توانید از مدل هایی استفاده نمایید که چوب زیادی در طراحی و ساختشان به کار رفته و رنگ قهوه ای را به اندازه مورد نیاز شما وارد فضا می کنند. در این ترکیب چون از دو رنگ تیره استفاده می شود، بهتر است حتما رنگ هایی مانند سفید یا آبی روشن را نیز در نقاطی محدود مانند گلدان ها، کوسن ها و حتی تابلوهای روی دیوار را نیز به دکوراسیونتان اضافه نمایید.

.

ست فرش سورمه ای، ۵ رنگ عالی برای مبلمان!

منبع : چیدانه

اخبار عمرانی

اخبار نظام مهندسی