منابع طرح جامع بازآفرینی شهری پرداخت نشد - سازه برتر



منابع طرح جامع بازآفرینی شهری پرداخت نشد,

منابع طرح جامع بازآفرینی شهری پرداخت نشد

یک مقام بانکی گفت:اگر منابع طرح جامع بازآفرینی شهری ازسوی دولت دراختیار این بانک قرار گیرد،علاوه برتخصیص منابع جدید از محل بانک، به انبوه‌ساز تسهیلات نوسازی با سود تک‌رقمی پرداخت می‌شود. به گزارش سازه نیوز، ابوالقاسم رحیمی انارکی در خصوص ورود بانک عامل بخش مسکن به حوزه نوسازی بافت فرسوده اظهار کرد: منتظریم تا منابع دولت برای طرح جامع بازآفرینی شهری تخصیص پیدا کند تا به صورت گسترده وارد نوسازی بافت فرسوده شویم، ولی اگر این منابع در اختیار بانک قرار نگیرد، اگرچه موضوع نوسازی بافت‌های فرسوده جزو سیاست‌های ماست، ولی نمی‌توانیم به صورت گسترده وارد این موضوع شویم.

.

وی افزود: طی سال‌های 94، 95 و 96 بانک عامل بخش مسکن با منابع داخلی بانک در بخش نوسازی بافت فرسوده ورود پیدا کرد و برای احداث 45 هزار واحد مسکونی، تأمین مالی این بخش را بر عهده گرفت؛ ضمن اینکه این روند را در حال حاضر نیز ادامه می‌دهیم و از محل صندوق پس‌انداز مسکن یکم با مزیت ویژه نرخ سود 6 درصد، برای خرید مسکن در بافت فرسوده تسهیلات می‌دهیم.

به گفته مدیرعامل بانک عامل بخش مسکن، قرار نیست نوسازی بافت فرسوده از محل منابع صندوق مسکن یکم باشد، ولی این صندوق ابزار مناسبی برای کسانی است که قصد خرید واحد در این بافت را دارند تا از سوی سرمایه‌گذاران مورد نوسازی قرار گیرد.

.

وی خاطرنشان کرد: این بانک بدون سپرده نیز تسهیلات نوسازی بافت فرسوده را پرداخت می‌کند که محدودیتی از نظر تعداد ندارد، ولی نرخ سود آن 18 درصد است.

رحیمی انارکی با تأکید بر اینکه منابع طرح جامع بازآفرینی شهری که از سوی معاونت اقتصادی ریاست جمهوری اجرا می‌شود، هنوز به بانک عامل بخش مسکن تخصیص داده نشده است، ادامه داد: ما منتظر انجام این کار هستیم تا بانک نیز معادل منابع دولت از محل منابع داخلی خود، به آن اضافه کند و متناسب با منابع مالی جدید، به فعالیت خود در حوزه نوسازی بافت فرسوده ادامه دهد.

.

این مقام مسئول در شبکه بانکی یادآور شد: تسهیلاتی که از محل این منابع اعطا می‌شود، با نرخ سود تک‌رقمی خواهد بود.

وی تصریح کرد: منابع نوسازی بافت فرسوده در اختیار شرکت‌های انبوه‌ساز مسکن که از سوی شرکت بازآفرینی شهری معرفی می‌شوند، قرار می‌گیرد.

.

منابع طرح جامع بازآفرینی شهری پرداخت نشد

منبع : سازه نیوز

اخبار عمرانی

اخبار نظام مهندسی