لزوم اصلاح الگوی ساخت وساز در کشور - سازه برتر



لزوم اصلاح الگوی ساخت وساز در کشور,اصلاح الگوی ساخت وساز در کشور,الگوی ساخت وساز در کشور,ساخت وساز در کشور,ساخت وساز,اخبارمسکن,خبرهای مسکن,

لزوم اصلاح الگوی ساخت وساز در کشور

نائب رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران گفت: با وجود کاهش ۴۰ درصدی تولید مسکن به دلیل صحیح نبودن الگوی ساخت و ساز، تعداد خانه‌های خالی همچنان روند صعودی دارد و پرداخت مالیات برای مالکان این واحد‌ها نمی‌تواند اهرم تنبیهی باشد بنابراین ما باید الگوی ساخت و ساز کشور را اصلاح کنیم. به گزارش سازه نیوز، حسام عقبایی در خصوص میزان واحدهی خالی از سکنه در شهری بزرگ بیان کرد: سالانه 600 هزار خانه خالی در بازار مسکن وجود دارد که 400 هزار خانه خالی در خارج از شهر‌ها قرار دارد که قابل سکونت نیست و باقی این آمار نیز مربوط به واحد‌های لوکس و لاکچری در شمال شهر‌هاست که عرضه این واحد‌ها تاثیر چندانی در بازار مسکن ندارد.

.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه در سال‌های گذشته تعداد خانه‌های خالی علی‌رغم کاهش تولید مسکن، افزایش یافته است گفت: با وجود کاهش 40 درصدی تولید مسکن به دلیل صحیح نبودن الگوی ساخت و ساز، تعداد خانه‌های خالی همچنان روند صعودی دارد.

نائب رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران یادآور شد: عرضه واحد‌های خارج از شهر‌ها و دریافت مالیات از مالکان آن‌ها نمی‌تواند بازار ملتهب اجاره را کنترل کند.

.

عقبایی با اشاره به عدم تناسب عرضه و تقاضا در بازار مسکن تصریح کرد: عرضه واحد‌های مسکن مهر یا لاکچری هیچ تناسبی در عرضه و تقاضا ایجاد نمی‌کند. ما باید در مسیر صحیح و علمی آمایش سرزمینی قدم برداریم تا بتوانیم با دریافت مالیات از خانه‌های موجود در مرکز شهر بازار مسکن را به رونق برسانیم.

وی با اشاره به اینکه میزان ساخت و ساز‌ها منطبق بر نیاز‌های کشور نیست، اظهار کرد: شاهد ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده، غیرقابل سکونت و بافت‌های شمالی ساخت خانه‌های لوکس همراه با ساز‌های مدرن و لاکچری هستیم که هیچ تاثیری برای اقشار متوسط جامعه ندارد.

.

نائب رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران در انتها خاطر نشان کرد: پرداخت مالیات برای مالکان این واحد‌ها نمی‌تواند اهرم تنبیهی باشد بنابراین ما باید الگوی ساخت و ساز کشور را اصلاح کنیم.

.

لزوم اصلاح الگوی ساخت وساز در کشور

منبع : سازه نیوز

اخبار عمرانی

اخبار نظام مهندسی