یک کف­پوش مناسب دارای چه ویژگی­ هایی است؟ - سازه برتر



یک کفپوش مناسب دارای چه ویژگیهایی است

یک کف­پوش مناسب دارای چه ویژگی­ هایی است؟

مهم ترین بخش در طراحی دکوراسیون داخلی، مصالحی است که برای بخش ­های مختلف به کار رفته­ اند. از دیوار­پوش و تزیینات سقف گرفته تا کفپوش و قرنیز­ها، همگی علاوه بر زیبایی باید دارای مقاومت و کیفیت بالا باشند. ما در این مطلب سعی داریم به نکات مهم در انتخاب کف­پوش مناسب برای منزل یا محل کار بپردازیم

انواع کف­پوش­ ها کدامند؟

این روزها برای انتخاب کف­پوش گزینه­ های متفاوتی در بازار موجود است. مثل سرامیک، سنگ، پارکت، لمینت و کف­پوش ­های پی وی سی که با در نظر گرفتن فضای مورد نظر انتخاب می­ شوند. باید به این نکته توجه داشت که هرکدام علاوه بر جلوه خاصی که به فضای شما می­ دهند دارای معایب و مزایایی هم هستند. برای مثال از معایب سرامیک می­ توان به لغزنده بودن که هم باعث سُر خوردن افراد می­ شود و هم لیز خوردن فرش و مبلمان، سرد بودن آن به­ خصوص در فصل­ های سرد و عدم مقاومت در برابر ضربه اشاره کرد. سنگ علاوه بر معایب سرامیک هم قیمت بالایی دارد و هم تمیز کردنش مشکل است.

.

به علاوه اینکه تنوع رنگی آن کم است. در مورد پارکت بارزترین عیب آن نفوذ رطوبت و باد کردن پارکت ­ها است. همچنین پارکت ­ها بعد از چند سال نیاز به ساب و لاک زدن دارند که علاوه بر زمان ­بر بودن موجب صرف هزینه هم می ­شود. در مورد لمینت ­ها می توان گفت اگرچه رطوبت به اندازه پارکت در آنها نفوذ نمی­ کند، اما در صورت نفوذ آب تمیز کردنش مشکل خواهد بود. لازم به ذکر است که لمینت هم نیاز به واکس زدن دارد. بنابراین انتخابکف­پوش نباید فقط براساس ظاهر صورت بگیرد.

.

یک کف­پوش مناسب دارای چه ویژگی­ هایی است؟

باید عایق خوبی برای حرارت و صوت باشد، در برابر رطوبت مقاوم باشد و استفاده از آن در همه فضاها مثل آشپزخانه ممکن باشد، به راحتی تمیز شود، از مقاومت بالا در برابر ضربه برخوردار باشد و مهمتر از همه نصب آن به­ راحتی انجام شود. در کنار همه این موارد قیمت مناسب برای محصول از اهمیت ویژه­ ای برخوردار است.

.

یک کف­پوش مناسب دارای چه ویژگی­ هایی است؟

منبع : چیدانه

اخبار عمرانی

اخبار نظام مهندسی