طراحی داخلی سقف شیبدار، ۱۰ ایده الهام بخش برای یک جای دنج! - سازه برتر



طراحی داخلی سقف شیبدار، ۱۰ ایده الهام بخش برای یک جای دنج

طراحی داخلی سقف شیبدار، ۱۰ ایده الهام بخش برای یک جای دنج!

اتاق های زیرشیروانی معمولا دنج ترین اتاق ها در خانه هستند، اگرچه در خانه های ما ایرانی ها کمتر شاهد چنین اتاق هایی هستیم و این موضوع به معماری ساختمان هایمان مربوط می شود، اما در بسیاری از خانه ها و ویلاها با سقف شیروانی می توانیم آن ها را بیابیم. همیشه دکوراسیون داخلی اتاق های زیرشیروانی یک چالش واقعی است و بهینه سازی فضا کمی مشکل به نظر می رسد. از همین روی من چند راهکار به همراه تصاویر زیبایی را برای شما آماده کرده ام و امیدوارم شما هم عاشق این اتاق های زیبا بشوید.

.

مشکلاتی که تقریبا همه اتاق های شیروانی با آن روبه رو هستند شیبدار بودن سقف، تاریک و کم نور بودن و فضای کم برای قرار دادن وسایل و ذخیره سازی آن هاست. بنابراین راه حل های پیشنهادی که در ادامه خواهید دید به برطرف کردن این مشکلات اشاره می کنند.

. رنگ زرد برای روشن کردن اتاق زیرشیروانی

طرح : در این مدل، تخت در زیر پنجره سقفی قرار گرفته است تا نور لازم را دریافت نماید. این کار باعث شده تا بتوان از فضای زیر سقف شیبدار به عنوان یک فضای ذخیره سازی استفاده نمود. نتیجه : اتاق بسیار روشن است! اغلب اتاق ها در اتاق زیر شیروانی تیره هستند، اما در اینجا به واسطه وجود پنجره و همچنین انتخاب رنگ زرد، فضا کاملا روشن شده و همچنین سقف شیبدار به عنوان یک عنصر اصلی در نظر گرفته شده است.

.

سبک روستیک در طراحی داخلی اتاق زیرشیروانی

طرح : برای بهینه سازی فضای این اتاق کوچک، تخت چوبی زیر سقف شیبدار قرار گرفته که در نتیجه بقیه اتاق را می توان راحت تر مرتب کرد. یک جعبه چوبی با ظاهری قدیمی که در پای تخت قرار دارد، به عنوان یک ذخیره سازی کوچک عمل کرده و سبک روستایی اتاق را برجسته می کند. نتیجه : پارکت، تیرهای چوبی و وسایل قدیمی یک سبک روستیک را برای این اتاق فراهم آورده اند و همه چیز به خوبی چیدمان شده است. اتاق مانند یک کلبه کوچک به نظر می رسد.

.

بهینه سازی فضا در طراحی داخلی سقف شیبدار

طرح : آیا شما از آن دسته افرادی هستید که دوست دارند شب هنگام خواب آسمان و ستاره ها نگاه کنند؟ در این اتاق این امکان وجود دارد. در این طراحی دو پنجره برای ورود بیش تر نور در نظر گرفته شده است که البته با قرار دادن تخت در زیر آن ها شب ها می توانید به راحتی آسمان را نگاه کنید. نتیجه : استفاده از فضای زیر سقف شیبدار به عنوان فضای ذخیره سازی یکی از ایده های عالی برای بهینه سازی فضا در دکوراسیون این اتاق هاست. اگر ابعاد اتاق کوچک است می توان با در نظر گرفتن درب های شیشه ای و به رنگ سفید برای کمدها، آن ها را بزرگ تر نشان داد.

. دکوراسیون هنری اتاق زیرشیروانی

طرح : یک سقف شیشه ای برای جذابیت بیشتر می تواند علاوه بر روشنایی بخشیدن به فضا، یک سبک خاص را در دکوراسیون اتاق خواب شما به وجود بیاورد.

نتیجه : این طرح یک حس و حال کاملا هنری و شیک را ایجاد می کنذ که با نصب چند آینه و شلف های دیواری می توانید کاربردی بودن آن را نیز افزایش دهید. اما همان طور که در تصویر مشاهده می کنید، این اتاق زیرشیروانی بسیار بزرگ و دلباز است.

. دکوراسیون بی نظیر برای یک اتاق پر از طراوت

طرح : اتاق به لطف پنجره مرکزی بسیار روشن است. برای بیرون آوردن اتاق از حالت زیرشیروانی بودن، سقف به رنگ سفید رنگ آمیزی شده، در حالی که دیوارها با یک کاغذدیواری با طرح طبیعت پوشانده شده اند. نتیجه : وجود گیاهان و همچنین طرح طبیعت کاغذ دیواری ها یک فضای دلپذیر و عاشقانه را به وجود آورده اند و همان طور که می بینید این اتاق نه تنها تاریک و کوچک نیست بلکه بسیار پرنور و جادار نیز به نظر می رسد.

.

طراحی داخلی سقف شیبدار برای یک فضای پویا

طرح : در این نمونه سقف اتاق واقعا کوتاه بوده و با شیب نسبتا شدیدی ساخته شده است. بنابراین می تواند کوچک و دلگیر به نظر برسد. اما انتخاب رنگ های مناسب این اثر را کاملا خنثی کرده است. کف سفید در نظر گرفته شده که منعکس کننده نور خواهد بود همچنین رنگ دیوارها و سقف به رنگ روشن رنگ آمیزی شده اند. نتیجه : حتی اگر اتاق کوچک است، باز هم می توانید از رنگ هایی مانند: قهوه ای، قرمز، بنفش، سبز یا آبی، استفاده نماییدو در صورتکی که تم کلی اتاق را سفید در نظر گرفته و این رنگ ها را برای وسایل انتخاب نمایید.

.

طراحی داخلی سقف شیبدار با ارتفاع زیاد

طرح : برعکس نمونه قبلی، این اتاق یک فضای بزرگ با ارتفاع زیاد است که شما به راحتی می توانید از این ارتفاع استفاده نمایید. یکی از راه حل ها می تواند ایجاد فضای نشیمن در نزدیکی پنجره و سقف شیبدار باشد که توسط یک نردبان دسترسی خواهد داشت. نتیجه : دکوراسیون این اتاق زیر شیروانی به یک مجموعه واقعی تبدیل شده و به راحتی محل نشیمن، تخت خواب و فضاهای ذخیره سازی در نظر گرفته شده اند.

.

تخت تنعلاف پذیر برای طراحی داخلی سقف شیبدار کوچک

طرح : آیا فضای شما واقعا محدود است؟ چرا اتاق خود را با یک تخت قابل انعطاف دکور نکنید؟ انتخاب یک تخت خواب انعطاف پذیر باعث می شود که بتوانید فقط در صورت نیاز آن را بیرون کشیده و استفاده نمایید. در این صورت در طول روز فضای بیش تری در اختیار خواهید داشت. نتیجه : علاوه بر مورد گفته شده، وجود پنجره نیز می تواند به بزرگ تر شدن فضای شما کمک نماید.

.

نور بیشتر اتاق زیرشیروانی با پنجره سقفی

طرح : در این طرح تخت در مقابل پنجره سقفی قرار گرفته و باعث می شود که از نهایت نور استفاده شود. علاوه بر یک فضای ذخیره سازی در طول اتاق و پشت تخت تعبیه شده که باعث بهینه سازی فضا خواهد شد. نتیجه : وجود پنجره ها علاوه بر روشن تر و دلباز تر کردن فضا، با ایجاد سایه روشن به ایجاد یک دکوراسیون مدرن و امروزی کمک زیادی می کنند.

.

طراحی داخلی سقف شیبدار، ۱۰ ایده الهام بخش برای یک جای دنج!

منبع : چیدانه

اخبار عمرانی

اخبار نظام مهندسی