نگهداری از پارکت، کفپوش چوبی خانه هم باید و نبایدهایی داره! - سازه برتر



نگهداری از پارکت، کفپوش چوبی خانه هم باید و نبایدهایی داره

نگهداری از پارکت، کفپوش چوبی خانه هم باید و نبایدهایی داره!

اگر به دنبال داشتن یک دکوراسیون منزل شیک و حتی دکوراسیون دفتر کار خوب باشید معمولا اولین گزینه ای که به ذهنتان خطور می کنید استفاده از کفپوش چوبی خواهد بود. استفاده از کفپوش چوبی در دکوراسیون منزل می تواند فضایی مدرن و در عین حال بسیار دوست داشتنی برایتان ایجاد کند. کفپوش چوبی در دکوراسیون منزل شما می تواند تصویری زیبا و ظریف به ارمغان آورد. در این میان یکی از مهم ترین مسائلی که باید در نظر گرفت بهترین روش نگهداری و مراقبت از کفپوش چوبی در دکوراسیون منزل است.

نکته ای که در رابطه با کفپوش چوبی منزل وجود دارد آن است که شما باید دقت و مراقبت های مربوط به خودش را به کار بگیرید. برای آنکه کفپوش چوبی خانه شما بتواند به سالم ترین حالت خودش باقی بماند بایدها و نباید هایی هم وجود دارد. نباید از این مسئله واهمه داشته باشید یا باعث شود که به سراغ انتخاب دیگری بروید. طبیعی است که هر چیز ظریفی مراقبت های خودش را هم داشته باشد. اینطور نیست؟

.

استفاده از برخی مواد شیمیایی برای کفپوش چوبی خانه ممنوع!

مسئله ای که وجود دارد این است که برخی افراد برای تمیز کردن و شستشوی کفپوش چوبی منزل خود از مواد شوینده شیمیایی ای استفاده می کنند که بسیار قوی هستند. باید گفت که این مواد شوینده نمی تواند راهکار خوبی برای کفپوش چوبی خانه شما باشد! در کنار این باید گفت که ترجیحا از مواد شوینده مایع هم استفاده کنید، چراکه به داخل حاشیه های کفپوش چوبی رفته و باعث خراب شدن آن می گردد، پس حالا باید این را هم اضافه کرد که از ریختن آب به طور مستقیم بر روی کفپوش چوبی خانه کاملا جلوگیری نمایید.

.

استفاده از بخارشوی برای کفپوش منزل؟ هرگز!

استفاده از بخارشوی و لوازمی این چنینی قطعا می تواند به کفپوش چوبی منزل شما آسیب جدی وارد کندو رطوبت موجود به بافت چوب نفوذ کرده و طبیعتا آن را خراب می کند. شما باید سعی کنید کمترین میزان آّب و رطوبت را در رابطه با کفپوش چوبی منزل خود به کار برید! استفاده از بخارشوی برای کفپوش چوبی علاوه بر این می تواند لایه اولیه و محافظ کفپوش را به مرور زمان کاملا نابود کند.

.

حواستان به کفپوش چوبی منزل خود باشد!

نکته ای که در این رابطه باید گفت در وهله اول مبلمان است! قطعا امکان اینکه مبلمان شما بر روی کفپوش چوبی منزل شما خش وارد کنند بسیار زیاد است. برای جلوگیری از این کار شما می توانید از پدهای مخصوصی که در زیر پایه های میز و صندلی ها نصب می شوند استفاده کنید. این کار علاوه بر سالم تر نگه داشتن کفپوش چوبی خانه شما باعث می شود که وسایل و مبلمانتان را راحت تر جا به جا کنید.

.

در رابطه با کفپوش چوبی منزل خود هر چیزی را به موقع تعمیر کنید!

باید این را بدانید که در صورت آسیب وارد شدن به کفپوش چوبی خانه شما قبل از اینکه کار سنگین تر و آسیب جدی تر شود باید دست به کار شوید. این عنی به محض اینکه خراش و یا آسیبی را بر روی کفپوش خود مشاهده کردید باید دست به کار شده و به تعمیر آن بپردازید. این کار می تواند به مراتب هزینه کمتری نسبت به تعمیر اساسی آن داشته باشد. اگر می خواهید که همیشه کفپوش چوبی خانه خود را سالم و تازه نگه دارید توصیه می کنیم که هر سه تا پنج سال به نوسازی آن بپردازید.

.

کفش پاشنه بلند و کفپوش چوبی خانه؟

سعی کنید تا جای ممکن از کفش پاشنه بلند بر روی کفپوش چوبی منزل خود استفاده نکنید، چراکه همانطور که انتظار می رود می تواند باعث ایجاد خراشیدگی بر روی کفپوش چوبی منزل شما شود. ممکن است در ابتدا این مسئله به چشمتان نیاید، ولی در دراز مدت آسیب وارد شده به کفپوش چوبی خانه تان را ملاحظه خواهید کرد.

.

نگهداری از پارکت، کفپوش چوبی خانه هم باید و نبایدهایی داره!

منبع : چیدانه

اخبار عمرانی

اخبار نظام مهندسی