طرح کابینت، چیدمان آشپزخانه ال شکل هم دنیایی داره! - سازه برتر



طرح کابینت، چیدمان آشپزخانه ال شکل هم دنیایی داره

طرح کابینت، چیدمان آشپزخانه ال شکل هم دنیایی داره!

زمانی که قرارگیری و چیدمان وسایل و کابینت ها در طراحی آشپزخانه به درستی انجام شده باشد، به هر وسیله ای که نیاز داشته باشید به راحتی در دسترستان قرار می گیرد. علم ارگونومی به مطالعه و طراحی وسایل در ابعاد مناسب با بدن انسان و توانایی های آن می پردازد زمانی که ارگونومی در دکوراسیون آشپزخانه وارد می شود، ایجاد کردن مسیر راحت برای رفت و آمد و جابه جا شدن تمرکز می کند تا محیط آشپزی به کارآمدترین و راحت ترین حالت ممکن خود برسد. فضای کار و آشپزی، کانتر آشپزخانه و سطح روی کابینت در ارتفاعی قرار می گیرند که استفاده کننده از آن بدون خستگی بتواند در سطح کار به فعالیت خود بپردازد، وسایل مورد نیاز در مکانی نگهداری می شوند که دسترسی راحتی داشته باشند و سینک ظرفشویی و وسایل برقی در نقطه صحیحی نصب می شوند که جابه جا شدن و تغییر پوزیشن برای استفاده از آنها بدون مشکل انجام شود.

.

برای طراحی آشپزخانه ابعاد و شکل آشپزخانه در انتخاب ترکیب چیدمان تاثیرگذار است ولی محدودیت ایجاد نمی کند. فضای آشپزخانه چه کوچک باشد و چه متوسط یا بزرگ، چیدمان ال شکل برای هر سبکی از دکوراسیون انتخاب درستی خواهد بود. فرم ال شمل به گونه ای است که به راحتی می توانید نیازهای خود را در فضای آشپزخانه تامین کنید و محدودیتی برای نصب پنجره های بزرگ یا حتی سقف شیبدار نخواهید داشت.

برای طراحی آشپزخانه ال شکل خطوط بصری، تردد در فضا و نقاط ورود و خروج باید در نظر گرفته شوند. طراحی آشپزخانه ال شکل چند منظوره است و با ایجاد تمرکز فعالیتی در یک بخش، باقی فضای آشپرخانه را آزاد باقی می گذارد.

.

از آشپرخانه کوچک بیشترین بهره را ببرید.

در طراحی آشپزخانه کوچک شکل ال ایده آل است و باعث تمرکز روی فضای نگهداری و وسایل برقی در دو ضلع فضا می شود. با این کار باقی اضلاع آزاد و باز می شود و فضای کلی بزرگتر به نظر می رسد. بهتر است برای انتخاب ترکیب رنگی به سراغ رنگ های روشن بروید تا فضای مورد استفاده چندان فشرده به نظر نرسد. ترکیبی از کابینت و کشو برای دکوراسیون آشپزخانه فضای نگهداری مناسبی را برای قرار دادن ظروف و قابلمه ها و دیگر وسایل جانبی فراهم کند. می توانید از میوه های خشک شده و همچنین شیشه های ادویه جات به عنوان تزیین آشپزخانه استفاده کنید.

.

برای طراحی آشپزخانه الگوی خود را بازتر کنید

همانطور که گفته شد با چیدمان آشپزخانه ال شکل، بهترین کاربرد از فضا صورت می گیرد. به دلیل اینکه فضای کار به شکل یک مثلث در می آید، فعالیت و پخت و پز به راحتی انجام می شود. برای طراحی کابینت، به سراغ کابینت های عمیق و بزرگ بروید تا فضای کافی برای نگهداری ظروف و وسایل به شما بدهید و تعدادی شلف روباز روی دیوار نصب کنید تا از شلوغ شدن فضای کوچک آشپزخانه جلوگیری شود. در ترکیب ال شکل میز و صندلی غذاخوری بدون کم کردن فضای کابینت ها به راحتی در فضای باز قرار می گیرند. تفاوتی نمی کند که ابعاد آشپزخانه شما چقدر است، زیبایی شکل ال سادگی و انعطاف پذیر بودن خود را به راحتی بروز می دهد و با هر نوع سبک همخوانی دارد.

.

از طرح و رنگ استفاده کنید

از کاربرد رنگ و طرح های تیره در آشپزخانه نترسید. رنگ های تیره می توانند فضای گرمی را برای کار کردن در آشپزخانه به شما بدهند. از کابینت چوبی استفاده کنید و سبک روستیک را به آشپزخانه تزریق کنید. در سبک سنتی، چوب های نقاشی شده را برای هماهنگی با کابینت و دیوارها به کار ببرید. در سبک معاصر برای نرم کردن لبه های تیز در طراحی مینیمال از این چوب ها استفاده کنید. رنگ خاکستری تیره ظرافت و پیچیدگی به فضای شما می بخشد.

.

فضا را دوستانه کنید

اگر از نظر ابعاد در آَشپزخانه مشکلی ندارید، یک چیدمان ال شکل با کابینت جزیره در وسط آشپزخانه می تواند یک فضای دوستانه برای غذاخوری خانواده یا گپ و گفت با دوستان و صرف یک فنجان قهوه خلق کند. نقاط مربوط به آشپزی را نزدیک به هم و در چیدمان به شکل L قرار دهید. فضای باقی مانده در اختیار خانواده قرار می گیرد.

.

سبک کابینت را فراموش نکنید

کمبود فضا برای هر ابعادی از کابینت به معنی نداشتن سبک مورد نظر نیست. در تصویر بالا یک آشپزخانه ال شکل را می بینید که دارای کابینت هایگلاس است که در کنار وسایل برقی به رنگ استیل و دیوارپوش براق به رنگ صورتی روشن و سرخابی سبکی بی نظیر خلق کرده است. دیوارپوش آشپزخانه دقیقا یکی از نقاطی است که برنامه ریزی و طراحی داخلی آشپزخانه با هم ادغام می شوند. سنگ کابینت کورین هم طراحی را کامل کرده است.

.

دکوراسیون آشپزخانه دوستدار خانواده

زندگی خانوادگی را در طراحی آشپزخانه بگنجانید. چیدمان کابینت، کانتر آشپزخانه و فضای نگهداری به شکل ال بخشی از فضا را برای کلربری مورد نظر شما خالی می گذارد. در تصویری که مشاهده می کنید استفاده بهینه از تو فضای تفکیک شده، آن را به شکلی تقسیم کرده است که متفاوت از هم به نظر برسند.این فرم از چیدمان، فضای بازی را به وجود می آورد که باید برای طراحی بخش دیگر دقت بیشتری کنید چون سریع به چشم می آید.

.

شلف روباز برای نگهداری وسایل

یک شلف روباز چوبی را برای قرار دادن اکسسوری و لوازم دکوری و یا حتی برخی از وسایل ضروری وکاربرد روی دیوار نصب کنید. در سبک روستیک مشاهده شده، کاشی هایی به کار برده شده به سبک مدرن، با کابینت ها متضاد است. این کاشی ها فضای مربوط به آشپزی را از دیگر بخش ها جدا می کند. در فضای کوچک، شلف را در گوشه ها نصب کنید. ظروف شیشه ای و چینی زیبای خود را روی این شلف ها قرار دهید تا به راحتی هم قابل دسترس باشد. اگر یک میله ثابت هم زیر شلف تعبیه کتید، می توانید ابزار آشپزی، ماهی تابه یا لیوان و ماگ های خود را روز میله آویزان کنید.

.

طرح کابینت، چیدمان آشپزخانه ال شکل هم دنیایی داره!

منبع : چیدانه

اخبار عمرانی

اخبار نظام مهندسی