مشکلات دکوراسیون منزل، ۵ تا از رایج‌ترین‌ها با راه ‌حل‌هاشون! - سازه برتر



مشکلات دکوراسیون منزل، ۵ تا از رایج‌ترین‌ها با راه ‌حل‌هاشون

مشکلات دکوراسیون منزل، ۵ تا از رایج‌ترین‌ها با راه ‌حل‌هاشون!

باید این را قبول کرد که هیچ خانه ای کامل، بزرگ و یا بدون عیب نیست! شما نمی توانید انتظار داشته باشید که همه چیز در یک خانه به حالت ایده آل خود باشد، به خصوص اگر در خانه اجاره ای اسکان دارید. شاید نتوان هر خانه ای را با تغییراتی بزرگ و عظیم تبدیل به یک خانه ایده آل کرد، ولی می توان با تغییراتی در دکوراسیون منزل و لوازم تزئینی، آن را بهبود بخشید.

.

دکوراسیون منزل کوچک

اگر احساس می کنید دکوراسیون منزل شما به گونه ای است که خانه تان را کوچم و تنگ کده است باید به فکر تغییراتی در آن باشید! حالا باید در سه قدم دکوراسیون منزل کوچک خود را بهبود بخشید:

اطرافتان را نگاه کنید و اگر می بینید که از وسایل تزئینی در دکوراسیون منزل خود زیاد استفاده کرده اید تعدادی از آنها را حذف کنید. این مسئله حتی در مورد مبلمان نیز صدق می کند. اگر حس می کنید چیزی هست که اضافی به نظر می رسد آن را از راهتان کنار بزنید و بردارید. در رابطه با قفسه ها و شلف ها هم سعی کنید از چیدمان لوازم تزئینی بر روی آنها امتناع کنید.

. دیوارهای منزل خود را رنگ آمیزی کنید. برای بزرگ تر جلوه دادن دکوراسیون خانه کوچک خود می توانید از رنگ های سبک تر و روشن تر استفاده نمایید. البته این را هم در نظر بگیرید که رنگ دیوار لازم نیست که خانه شما را بیش از حد روشن کند! آینه های بزرگ را از قلم نیندازید، چراکه وجود آنها باعث انعکاس نور و تصاویر شده می تواند در بزرگ تر جلوه دادن دکوراسیون منزل شما تاثیرگذار باشد. در زمان انتخاب جای مناسب برای قرارگیری آینه حتما انعکاس نور را در نظر داشته باشید.

.

تعمیرات منزل کم هزینه

این را بدانید که شما مجبور نیستید برای تعمیرات منزل خود هزینه های بسیار سنگینی را پرداخت کنید. برای آنکه بتوانید دکوراسیون نشیمن خود را به روز رسانی کنید راه های زیادی هست که به برخی از آنها می پردازیم:

اگر مبلمان شما خیلی کهنه و قدیمی شده اند می توانید به سراغ روکش های مبلمان بروید و یکی از زیباترین هایشان را برای دکوراسیون نشیمن خود انتخاب کنید. یک میز جلومبلی تهیه کنید و یا در صورت لزوم، همان میز قدیمی خود را دوباره رنگ آمیزی کنید. حال و هوای جدیدی به دکوراسیون منزل کم هزینه خود بدهید. این کار را می توانید با یک رنگ آمیزی ساده، تهیه کوسن های متنوع، گلدان و یا یک فرش ارزان قیمت به خوبی انجام دهید.

.

دکوراسیون اتاق مهمان شلوغ

احتمالا در دکوراسیون اتاق مهمان شما اوضاع خوبی نیست! همه چیز شلوغ و نامرتب است و هر لحظه هم ممکن است که مهمانانتان از راه برسند، ولی باید بگوییم که اصلا لازم نیست خود را نگران کنید. قبل از هرچیز باید این را بدانید که همینکه یک تخت خواب و البته وسایل اولیه در اتاق مهمان وجود داشته باشد کفایت می کند. به علاوه آنکه مهمان های شما که نمی خواهند برای همیشه در آن اتاق بمانند، پس لازم نیست نگران باشید. فقط کافی است این موارد را دنبال کند:

در اولین قدم باید به جز تخت خواب از شر سایر مبلمان در این اتاق خلاص شوید. البته اگر وسایل دیگری هست که فکر می کنید به درد مهمانتان می خورد آنها را حتما سر جایشان حفظ کنید.

. وسایلی که می توانید را در زیر تخت جایگذاری کنید. کفش، لباس و یا وسایلی این چنینی را در صورت امکان پشت در قرار دهید. سعی کنید کمدها و گنجه ها را تا جایی که امکان دارد به صورت کاملا مرتب از وسایل و خرده ریزهایتان پر کنید. سعی کنید در این میان وسایل و اقلامی را که مورد استفاده مهمانتان قرار می گیرد حفظ کنید؛ برای مثال حتما یک میز را برایش خالی بگذارید. تخت خواب را مرتب و آراسته کنید.

.

تزئین دیوارهای خانه

معمولا بسیاری از افراد حس می کنند که دیوارهای خانه شان کسل کننده و نامناسب است که همین مسئله نیز احساس بدی درونشان ایجاد می کند. شما می توانید برای حل این مشکل به این موارد توجه کنید:

تابلوهای بزرگ و حتی بدون قابی را بر روی دیوار منزل خود آویزان کنید. اگر می توانید کاغذ دیواری را بر داشته و یا به دنبال یک کاغذ دیواری مناسب باشید. دیواری را که نقطه کانونی منزل شماست برجسته تر کرده و با کمک وسایل تزئینی و کاغذدیواری آن را زیباتر کنید. یکی از دیوارها را به یک گالری تبدیل کرده و روی آن را با انواع و اقسام تابلوها و وسایل دکوری پر کنید. یک شلف و قفسه بر روی دیوار نصب کنی تا وسایل مورد علاقه خود را بتوانید بر روی آن قرار دهید.

.

کفپوش های مناسب در خانه

اگر در خانه ای استیجاری ساکن هستید و از کفپوش و موکت روی زمین ناراضی هستید باید برای حل این مشکل به فکر چاره باشید.

شما می توانید روی آن را با یک فرش بزرگ بپوشانید. انواع کاشی هایی وجود دارند که دائمی نبوده و قابل جابه جایی هستند. مس توانید به بازار سری بزنید و یکی از آنها را برای دکوراسیون منزل خود تهیه کنید.

.

مشکلات دکوراسیون منزل، ۵ تا از رایج‌ترین‌ها با راه ‌حل‌هاشون!

منبع  : چیدانه

اخبار عمرانی

اخبار نظام مهندسی