چراغ آویز مدرن، معروف ترینشون باب دکوراسیون شماست! - سازه برتر



چراغ آویز مدرن، معروف ترینشون باب دکوراسیون شماست

چراغ آویز مدرن، معروف ترینشون باب دکوراسیون شماست!

روشنایی، ارتباط بین ما و فضا را تعریف می‌ کند. ما فضای اطرافمان را با نور درک می‌ کنیم. اطلاعاتی علمی درباره اثرات فیزیکی و روان‌ شناختی نور بر روی انسان‌ ها وجود دارد که اثبات می‌ کند رفتار انسان در محیط‌ های مختلف با درجه روشنایی کم‌ و زیاد متفاوت است؛ مثلا در محل‌ های پرنور شهر امنیت بالاتر است، اما در محیط‌ های تاریک، علاوه بر بالا رفتن استرس، افراد رفتارهای ناهنجار بیشتری از خود بروز می‌ دهند و امنیت فضا نیز پایین‌ تر می‌ آید، البته برای تنظیم شدت و میزان نور باید ابعاد فضا و آستانه‌ های تحمل انسان و اصول نورپردازی را هم در نظر بگیریم. عملکرد اساسی طراحی روشنایی این است که ما از فضا احساس خوبی داشته باشیم.

.

نوردرمانی در دکوراسیون

اگرچه یک طرح نورپردازی پیشرفته می‌ تواند نسبتا پیچیده و فنی باشد، اما اثر آن شگفت‌ انگیز است! شما می‌ توانید بهترین مبلمان، لوازم جانبی و اکسسوری را در یک خانه خریداری کنید، اما به‌ راستی آن ها بدون روشنایی خوب، خود را نشان نخواهند داد. متأسفانه در اغلب موارد به نور توجه ویژه‌ ای نمی‌ شود. با این‌ وجود، نورپردازی اصولی باعث اثربخشی بر سلامت جسم و روان، افزایش راندمان افراد و کاهش خستگی می‌ گردد.

.

هنر نورپردازی در دکوراسیون

طراحان نورپردازی نیاز به مخلوطی از مهارت هنری و دانش فنی دارند. این مهارت‌ها به آنها اجازه می‌دهد طرح‌های روشنایی را پیش‌بینی نموده و مشخص کنند که چگونه آنها را اجرا نمایند. طراحان نور باید بازه وسیعی از دانش را آموخته باشند و اطلاعاتی در مورد ابزار روشنایی، نرم‌افزار رایانه‌ای برای نورپردازی، نظریه رنگ، گرافیک و الکترونیک داشته باشند.

.

چه نوری؟ چه جایی؟

رنگ‌ ها و انتخاب رنگ، نقش مهمی در فرآیند طراحی نورپردازی منزل شما دارند؛ به‌ طور مثال ما نمی‌ توانیم یک دیوار با رنگ‌ های زنده و متضاد با یک نور تک‌ رنگ نورپردازی نماییم، چرا که نور تک‌ رنگ، رنگ‌ های متضاد را خواهد پوشاند، پس درجایی که رنگ‌ بندی متنوعی به کار بردیم باید از نورهای مایل به سفید و در جایی که رنگ اهمیت چندانی ندارد، می‌ توانیم از نورهای تک‌ رنگ استفاده کنیم.

.

دیمر یعنی بازی با نور

دیمرها وسایلی هستند که برای کاهش شدت روشنایی لامپ‌ ها مورد استفاده قرار می‌ گیرند. ساده‌ ترین نوع دیمر، دیمرهای مکانیکی هستند که با یک «پیچ ولوم» بر روی خود، قابلیت کم و زیاد کردن نور را دارند. نوع دیمرها بدون دستکاری در سیم‌ کشی ساختمان می‌ توانند به سیستم قدیمی سیم‌ کشی ساختمان نصب شوند.

دیمرهای لمسی و دیمرهای هوشمند در یک سیستم هوشمند مجهز به حس‌ گر روشنایی در زمان تابش نور خورشید به داخل ساختمان، نور لامپ‌ ها به شکل خودکار کم می‌شود و در زمان کم شدن تابش خورشید، نور لامپ‌ها افزوده می‌گردد تا در مصرف انرژی صرفه‌جویی به عمل آید.

.

ویژگی‌ های چراغ اسمیت فیلد ایده شکل گیری چراغ آویز

جاسپر موریسون می‌ گوید الهامش برای طراحی این محصول از نگاه به چراغ در بازار گوشت اسمیت فیلد لندن بوده است. او همراه با همکارش فوکاساوا، اصطلاح «فوق‌العاده عادی» را تعریف کردند که به نظر او برای پرسش «طراحی خوب چیست؟» باید به‌ طور کامل پاسخ دهد. وی در کارهایش تلاش می‌ کند که نمونه‌ های خوبی از طراحی مطلوب، زیبا و کاربردی را ایجاد نماید.

.

ابعاد چراغ آویز

قطر : ۶۰cm ارتفاع : ۲۱.۵ سانتی‌متر طول فلکس : ۴۰۰ - ۰ سانتی‌متر وزن : ۵ کیلوگرم رنگ‌ بندی (مات و براق) : سفید، مشکی جنس : آلومینیوم و متاکریلات. این نور آویز از آلومینیوم ساخته‌ شده و با استفاده از یک پخش‌ کننده پلی کربنات نرم شده است.

.

بیوگرافی طراح چراغ اسمیت فیلد

جاسپر موریسون، متولد ۱۹۵۹ و یک طراح انگلیسی است. موریسون در لندن متولد شد. او در مدرسه برینستون تحصیل کرد و در مارس ۲۰۰۷ هم دکترای افتخاری در طراحی دانشگاه کینگستون به او اهدا شد. امروز، موریسون صاحب یکی از گروه‌ های طراحی صنعتی بوده و همراه با دانشجویان سابقش با استفاده از تکنولوژی پیشرفته در سطح جهانی کار می‌ کنند. شرکت وی شامل سه دفتر طراحی است که مبلمان، ظروف و محصولات آشپزخانه و نورپردازی، حمل‌ و نقل و ایستگاه اتوبوس و الکترونیک و طراحی لوازم‌ خانگی، طرح‌ های فضای عمومی و اخیرا ساعت و کفش را برای شرکت‌ های شاخص جهان طراحی می‌ کنند.

موریسون با استفاده از تکنیک‌ های تولید مدرن برای اصلاح مبلمان معاصر کلاسیک، طرح‌ های خود را با زیبایی و حداقل قطعات (مینیمال) به صورت حرفه‌ ای شکل می‌ دهد.

.

آثار شاخص جاسپر موریسون

میز -گلدان، ۱۹۸۳ صندلی Wing-Nut صندلی مرد متفکر، ۱۹۸۶، برای شرکت Cappellini صندلی‌ چندلا، ۱۹۸۸، برای شرکت Vitra مبل دلوکس، ۱۹۹۱، برای شرکت Cappellini ایستگاه اتوبوس، ۱۹۹۲، برای شرکت Ustra تراموای هانور، ۱۹۹۷، برای شرکت Ustra Op-La, میز‌-سینی، ۱۹۹۸، برای Alessi صندلی Low Soft Sim, ۲۰۰۴، برای شرکت Vitra

.

چراغ آویز مدرن، معروف ترینشون باب دکوراسیون شماست!

منبع : چیدانه

اخبار عمرانی

اخبار نظام مهندسی