پنجره دوجداره upvc، چرا در بین انواع پنجره بهترین است؟ - سازه برتر



پنجره دوجداره upvc، چرا در بین انواع پنجره بهترین است

پنجره دوجداره upvc، چرا در بین انواع پنجره بهترین است؟

همه ما نشستن کنار پنجره و لذت بردن از منظره پشت آن را تجربه کرده ایم. اما این تمام ماجرا نیست، پنجره ها علاوه بر تامین روشنایی فضا و تامین امنیت، جلوگیری از هدر رفتن انرژی را هم بر عهده دارند. در کنار همه این موارد، بخشی از زیبایی طراحی دکوراسیون هم توسط پنجره ها بوجود می آید. امروزه با توجه به تنوع طرح و جنس مورد استفاده در تولید پنجره، انتخاب یک پنجره مناسب برای محل سکونت کار تخصصی به حساب می آید.

.

انواع پنجره

همزمان با ساخت اولین خانه ها، تامین نور و تهویه هوا که از ملزومات آن به شمار می آمد، همواره دغدغه افراد بوده است. طی سالیان گذشته و با پیشرفت تکنولوژی، ساخت پنجره در جنس ها و طرح های متنوع، از تامین نیازهای اولیه فراتر رفته و به بخش مهمی از زیبایی و دکور یک منزل یا محل کار تبدیل شده است. قبل از اینکه نکته های تخصصی برای بهترین انتخاب را بررسی کنیم، اجازه دهید به اختصار به معرفی رایج ترین جنس های به کار رفته در ساخت پنجره بپردازیم:

.

پنجره چوبی

چوب به عنوان نمادی از طبیعت، همیشه آرامش بخش بوده است. به کار بردن آن در پنجره زیبایی منحصر به فردی به فضا می دهد. عایق خوبی برای گرما و سرما است اما در مقابل آتش سوزی مقاوم نیست و خطر آفرین خواهد بود. همچنین به دلیل خاصیت ذاتی اش دچار پوسیدگی می شود.

.

پنجره آهنی

آهن در برابر حرارت و آتش سوزی از مقاومت بالایی برخوردار است. اما وزن زیادی دارد و علاوه بر آن با مشکل زنگ زدگی مواجه می شود. به همین دلیل سالهاست سازندگان ساختمان ها به پنجره های آهنی کمتر توجه می کنند.

. پنجره آلومینیومی

آلومینیوم مشکلات وزن زیاد و زنگ خوردگی آهن را ندارد و بسیار مقاوم تر است. اما در برای گرما و سرما عایق خوبی نیست و انرژی زیادی را هدر می دهد که این مهمترین دلیل برای حذف شدن از گزینه های پیشنهادی در ساخت پنجره شد. از دیگر معایب آلومینیوم باید به غیر قابل ترمیم بودن آن اشاره کنیم.

.

پنجره دوجداره Upvc

این پنجره ها بسیار مقاوم هستند، به دلیل استفاده از شیشه دو یا سه جداره عایق خوبی برای حرارت و صدا هستند، ضد احتراق هستند و امنیت زیادی دارند، دچار پوسیدگی نمی شوند و تولید و استفاده آنها به سرعت و در زمان کوتاهی صورت می گیرد. علاوه بر همه این مزایا، نسبت به انواع دیگر پنجره ها قیمت مناسب تری دارند.

.

این پنجره ها به دو صورت کشویی و لولایی ساخته می شوند. مدل های کشویی به وسیله حرکت غلطک های روی ریل باز و بسته می شوند. در این دسته از پنجره ها از نوار لاستیکی یا سیلیکونی استفاده می شود که در فاصله بین قسمت بازشو و ثابت قرار گرفته اند. پنجره های دوجداره کشویی در ابعاد متنوع قابل ساخت هستند ولی دو لنگه آن باید با هم مساوی باشند. خود این پنجره های کشویی هم در دو مدل بالا رونده و دو حالته ساخته می شوند. اما پنجره های دوجداره لولایی دارای مزیت برجسته ای نسبت به انواع کشویی هستند.

.

این مزیت عایق بندی آنها است که به دلیل وجود دو ردیف نوار است. در این دسته از پنجره ها، لنگه بازشو حول یک محور در قاب خود حرکت می کند و در اشکال مختلف قابل ساخت هستند. اما در کنار ویژگی های پنجره های لولایی باید به محدودیت ارتفاع در آنها توجه داشت که به دلیل نیاز لنگه بازشو به چرخیدن به وجود می آید. همچنین باید توجه داشت که عرض لنگه بازشو به درستی انتخاب شود. این گروه از پنجره های دو جداره هم دارای تقسیم بندی هستند. پنجره های بازشو لنگه ای تک حالته و دو حالته و تک حالته سرویسی در دسته بندی پنجره های لولایی قرار می گیرند.

.

پنجره دوجداره upvc، چرا در بین انواع پنجره بهترین است؟

منبع : چیدانه

اخبار عمرانی

اخبار نظام مهندسی