چیدمان اتاق کودک، بدون این مبلمان اتاقش اتاق نمیشه - سازه برتر



چیدمان اتاق کودک، بدون این مبلمان اتاقش اتاق نمیشه,

چیدمان اتاق کودک، بدون این مبلمان اتاقش اتاق نمیشه

طراحی و خرید برای آماده سازی اتاق کودک، از جمله موضوعات دوست داشتنی برای هر فردی است. به خصوص اگر شما فردی باشید که قصد دارید به زودی تجربه مادر یا پدر شدن را حس کنید. زمانی که شما قصد دارید اتاقی را برای کودک‌تان آماده کنید، باید بدانید که یک کودک، به طور دقیق به چه لوازمی نیاز دارد. شاید در ابتدا کمی سردرگم شوید ولی چنانچه قبل از هر گونه اقدام به خرید، مایحتاج کودک را یادداشت کنید، دیگر نگرانی بیهوده برای تهیه وسایل را ندارید. در این مقاله قصد داریم با اطلاعاتی که کارشناسان مبلمان اتاق کودک و نوجوان وینه چوب در اختیارمان می‌گذارند، شما را برای انتخاب مایحتاج اصلی اتاق کودک‌تان راهنمایی کنیم.

.

از شلوغی در چیدمان اتاق کودک پرهیز کنید

توجه داشته باشید در چیدمان اتاق کودک نیازی نیست اتاق را بیش از حد شلوغ و پر از وسایل متنوع کنید. کودک باید بتواند به راحتی در اتاق قدم بزند و به فعالیت و بازی بپردازد. به این منظور بهترین گزینه برای یک چیدمان منظم و کاربردی، استفاده از یک سرویس خواب مجهز است.

.

کودک‌تان را کتابخوان کنید!

یکی از عناصری که معمولا استفاده از آن در اتاق کودک پیشنهاد میشود، کتابخانه یا قفسه ای مجزا برای نگهداری کتاب کودک است. احتمالا با خود میگویید فرزند ما هنوز خواندن را یاد نگرفته است و نیازی به کتابخانه ندارد. باید گفت عشق و علاقه به مطالعه و کتابخوانی را باید از دوران کودکی در کودک نهادینه کرد. زمانی که کودک شما عادت به حضور کتاب و کتابخانه در محیط زندگی خود میکند، عشق و علاقه به مطالعه، در بزرگسالی به راحتی از او جدا نمی‌شود. البته منظور از کتابخانه یک کتابخانه عظیم الجثه نیست. شما میتوانید با تهیه چند شلف زیبا بر روی دیوار، فضای مناسبی برای کتاب های کودک تدارک ببینید.

.

مبلی برای عاشقی کردن!

تهیه یک مبل راحتی در گوشه‌ای از اتاق کودک، کمک میکند تا فضای مناسبی برای لم دادن و استراحت در کنار فرزندتان را به دست بیاورید. همچنین میتوانید با نشستن بر روی صندلی و آغوش گرفتن کودک به او در زمان خوابیدن آرامش هدیه بدهید.

.

در انتخاب تخت کودک دقت کنید

انتخاب یک تخت راحت از اصلی ترین قسمت های مبلمان اتاق کودک است. توجه داشته باشید ارتفاع تخت از زمین بستگی مستقیم به قد و سن کودک دارد. اگر کودک به تنهایی از تخت پایین و بالا میرود باید ارتفاع تشک تا زمین اندازه ارتفاع کف پای کودک تا زانوی او باشد تا بتواند در زمان نشستن بر لبه تخت، به راحتی پایش را بر زمین بگذارد. اگر کودک شما کوچک است و نگران افتادن آن از تخت هستید، حتما تختی که دارای حفاظ است، تهیه کنید. فراموش نکنید، مدلی که خریداری میکنید امکان حذف حفاظ را در آینده داشته باشد. در زمان انتخاب تمام قسمت های تخت را به خوبی چک کنید تا حفره و سوراخی که باعث آسیب رساندن به کودک شود، وجود نداشته باشد.

.

گنجه ای پر از کودکی!

کمد از جمله کاربردی ترین عناصر در اتاق خواب است. شما باید مناسب با سن کودک و میزان لوازم او، ابعاد کمد را انتخاب کنید. توجه داشته باشید انتخاب یک کمد مناسب از آشفتگی و بهم ریختگی فضا جلوگیری میکند. میزان و تعداد پتوها، لباس و اسباب بازی‌ها، نقش مهم در انتخاب کمد دارند. بهتر است از کمد به همراه کشو استفاده کنید. کشوها میتوانند محل مناسبی برای نگهداری لوازم کوچک مانند دستمال مرطوب، پنبه، روغن بچه، پوشک و ...باشند.

.

چیدمان اتاق کودک، بدون این مبلمان اتاقش اتاق نمیشه,

.

نقش نور و رنگ در چیدمان اتاق کودک

انتخاب دو یا سه رنگ، در طراحی سرویس اتاق کودک، کمک میکند فضای اتاق از یکنواختی در بیاید و از خستگی کودک جلوگیری میکند. شما باید رنگ سرویس خواب را مناسب با جنسیت کودک و سلیقه‌تان در نظر بگیرید.

تامین یک منبع نور مناسب برای اتاق کودک، از استرس و اضطراب او جلوگیری میکند. کودکان از چیزهای ناشناخته می‌ترسند. از دیدگاه آنها اشیا در تاریکی هویت دیگری پیدا میکنند، در نتیجه برای آرامش کودک از یک منبع نور مناسب در هنگام شب استفاده کنید. همچنین نور زیاد و مستقیم هم موجب آزار کودک میشود و برای او ایجاد ناامنی میکند.

.

برای چیدمان اتاق کودک اقتصادی تصمیم بگیرید

چنانچه قصد دارید دوباره بچه دار شوید حتما در انتخاب سرویس خواب دقت کنید. سرویسی خریداری کنید که بتواند برای بچه های شما در طولانی مدت، مناسب باشد و نیاز آنها را بر طرف کند. خوشبختانه انواع سرویس های اتاق کودک طراحی شده اند که میتوانید با حذف و یا اضافه کردن قسمت های مختلف در زمان نیاز، بیشترین استفاده را از آنها کنید. مبلمان کودک وینه چوب یکی از پیشرویان در این صنعت بوده است که شما را در انتخاب سرویس مورد نظرتان همراهی میکند.

چیدمان اتاق کودک، بدون این مبلمان اتاقش اتاق نمیشه

منبع : چیدانه

اخبار عمرانی

اخبار نظام مهندسی