مدل میز ناهار خوری چوبی، کدام شکل برای کدام خانه؟ - سازه برتر



مدل میز ناهار خوری چوبی، کدام شکل برای کدام خانه

مدل میز ناهار خوری چوبی، کدام شکل برای کدام خانه؟

چطور می توانید مطمئن باشید که کدام شکل میز غذاخوری برای شما مناسب است؟ نکات بیشتری جز ترجیح شما بر اشکال مختلف وجود دارد که باید در زمان خرید این میز آن را بدانید. نمی خواهیم بگوییم که علاقه شما برای شکل میز غداخوری اهمیتی ندارد، ولی در حین انتخاب میز غذاخوری باید نکات دیگری را نیز در ذهن داشته باشید. به طور معمول ابعاد و شکل فضای غذاخوری و تعداد افراد استفاده کننده از آن، شکل میز را تعیین می کند.

.

میز ناهارخوری مستطیل شکل

این میز ناهارخوری رایج ترین میزی است که در خانه های مختلف مورد استقبال ساکنین قرار می گیرد و آن هم دلیل دارد. مستطیل بهترین فرم میز ناهارخوری است چرا که اغلب فضاهای خانه هم به شکل مستطیل هستند. همچنین این فرم از میز می تواند تعداد افراد بیش از ۴ نفر را در حول خود جای دهد. خصوصا هرچه طول آن افرایش یابد، می توانید مهمان های بیشتری به خانه تان دعوت کنید.

.

به گفته کارشناسان میز ناهارخوری مستطیل شکل در بهترین حالت دارای عرض ۹۰-۱۱۰ سانتیمتر است. هرچه این عرض باریکتر باشد، آن را می توانید در فضاهای کوجکتر استفاده کنید. هرچند مستطیل کوچکتر از ۹۰ سانتیمتر، در زمان صرف غذا خصوصا زمانی که دو طرف میز از مهمانان پر باشد، به دلیل کمبود فضا مشکل ایجاد می کند. اگر می خواهید از میز باریک استفاده کنید، برای قرار دادن ظروف پذیرایی وعده های غذایی خود از یک میز کناری استفاده کنید که مهمانها پیش از نشستن، بشقاب های خود را پر کنند.

.

میز ناهارخوری مربع شکل

اگر اتاق غذاخوری شما به شکل مربع طراحی شده، بهتر است از میز مربع شکل استفاده کنید. اگر اغلب تعداد افراد کمی دور میز می نشینند، این شکل از میز مناسب تر است. حتما میزهای تاشو را دیده اید. اگر میز مربعی که در صورت لزوم به سطح بیشتری تبدیل می شود را پیدا کنید، برای مهمان های بیشتر دچار کمبود فضا نمی شوید. همچنین قرار گرفتن دو میز مربع در کنار هم، فرم مستطیل را تشکیل می دهد که در زمان لازم مشکل را رفع کند.

.

میز ناهارخوری دایره ای

میز مربعی تنها راه حل برای فضای کوچک یا مربع شکل نیست. میز دایره ای هم یکی دیگر از گزینه ها است که حتی می تواند فرم بهتری برای جمع های کوچک دوستانه و صمیمی باشد. در این فرم افراد می توانند با یک برابری یکدیگر را ببینند، گفتگو راحت تر می شود و فضا دنج تر به نظر می رسد.

.

به یاد داشته باشید که میز دایره ای برای جمع عای بزرگتر و با تعداد افراد زیاد مناسب نیست. یک میز دایره ای بزرگ یعنی درست است که افراد را به یک اندازه می بینید، ولی آنها در فاصله زیادی از شما قرار می گیرند و مجبور شوید برای شنیدن صحبت ها و یا دسترسی به غذا، از جای خود بلند شوید. به علاوه معمولا فضای بزرگ برای دکوراسیون غذاخوری وجود ندارد که بتوان از میز ناهارخوری دایره ای بزرگ استفاده کرد!

.

اگر میز دایره ای را نسبت به مستطیل ترجیح می دهید ولی گاهی اوقات نیاز دارید پذیرای تعداد افراد بیشتری باشید، به دنبال میز دایره ای تاشویی باشید که بتوانید سطح آن را در صورت لزوم افزایش دهید.

.

میز ناهارخوری به شکل بیضی

میز ناهارخوری بیضی شکل از نظر کاربرد و خصوصیات شباهت بسیاری به میز مستطیلی دارد. البته از نظر ظاهری به نظر می رسد که میز بیضی شکل، فضای کمتری اشغال می کند. از میز بیضی شکل زمانی اسنفاده کنید که فضای باریک و کوچک دارید ولی همچنان می خواهید تعداد افراد حول میز زیاد باشد.

.

مدل میز ناهار خوری چوبی، کدام شکل برای کدام خانه؟

منبع  : چیدانه

اخبار عمرانی

اخبار نظام مهندسی