دکوراسیون پذیرایی با کاغذ دیواری، این کاغذ همه فن حریف! - سازه برتر



دکوراسیون پذیرایی با کاغذ دیواری،

دکوراسیون پذیرایی با کاغذ دیواری، این کاغذ همه فن حریف!

یک تصویر رنگی بر روی زمینه‌ی سفید دیوارهای پذیرایی، میتواند فضایی کاملا جدید و زیبا خلق کند. شما میتوانید از کاغذ دیواری به منظور ایجاد یک الگوی مناسب در اتاق پذیرایی، برجسته و خاص کردن یکی از دیوارها، زیبایی بخشیدن به یک قسمتی از مبلمان در فضا، مانند پشت میز کنسول و یا برای ایجاد یک تضاد رنگی زیبا در محیط، استفاده کنید.

.

حتما لازم نیست از کاغذ دیواری برای پوشش تمام قسمت های منزل استفاده کنید. گاهی اگر تنها قسمتی از یک جای کوچک، مانند پشت ویترین یا کتابخانه را کاغذ کنید، میتوانید شاهد تغییر مطلوبی در محیط پذیرایی خانه، باشید. حتی میتوانید یک دیوار را برای کاغذ در نظر بگیرید و روی آن را از قاب عکس های زیبا و خاطره انگیز پر کنید.

.

نوع طرح و رنگی که انتخاب می‌کنید، میتواند بر روی حس و حال فضا تاثیر مستقیم بگذارد و حتی نوع احساسات شما را تعیین کند. همچنین میتواند میزان علاقه مندی‌تان را نسبت به محیط افزایش و یا کاهش دهد.

.

اگر دکوراسیون پذیرایی‌ تان تم ساحلی و آرام دارد، میتوانید از کاغذدیواری با طرح قایق استفاده کنید. اگر دوست دارید فضایی خاص و متفاوت را بیافرینید، بهتر است یک اکسسوری ساحلی مانند قایق به همان رنگ و شکل تهیه کنید و در دل فضا جاگذاری کنید.

.

همچنین میتوانید، کاغذدیواری انتخاب کنید که تم ساحلی همراه با درختان انبوه، داشته باشد. این سبک انتخاب رنگ و طرح، فضای پذیرایی صمیمی و دوستداشتنی، خلق میکند. به این منظور میتوانید کاغذدیواری به رنگ سبز با نقوشی از برگ درختان بامبو انتخاب کنید و مبلمانی با تم آبی و سفید را در دل دیوارها بنشانید. برای کامل کردن دیوارها بهتر است تصویری از موج سواری را قاب گرفته و بر روی یک دیوار مرکزی نصب کنید.

 width=

اگر علاقه‌مند به دکوراسیون صنعتی هستید، میتوانید نقش کاغذدیواری‌ها را آجر یا سنگی انتخاب کنید. انتخاب کاغذ با نقش این متریال‌ها، به فضا سردی و صلبیت می‌بخشد. چنانچه قصد دارید از خشونت اتاق پذیرایی کم کنید، بهتر است از رنگ های گرم برای رنگ کاغذدیواری استفاده کنید. مثلا طرح آجرهایی با تنالیته رنگی قرمز را، بر آجرهای سفید یا خاکستری ارجعیت بدهید. همچنین استفاده از گلدان های پر از گل، در کنار این نقوش صنعتی، میتواند از سردی محیط بکاهد.

.

همچنین اگر تمایل به استفاده از متریال های سخت، مانند آجر و سنگ در فضای پذیرایی‌تان دارید ولی نگران خرابی دیوار و یا هزینه های جانبی آن هستید، گزینه کاغذدیواری با این طرح ها میتواند یک پیشنهاد عالی باشد. چنانچه از طرح آن در محیط خوشتان نیامد، میتوانید بعد از مدتی به راحتی طرح کاغذتان را عوض کنید ولی اگر از خود مصالح استفاده کنید، دیگر نمی‌توانید به راحتی از دست آن رها شوید. استفاده از انواع طرح های مصالح سخت، میتواند جلوه‌ای مدرن به فضای پذیرایی‌تان ببخشد.

.

انتخاب طرح گل و گیاه برای پوشش دیوارهای پذیرایی از گذشته تا به حال نشانی از سنت و تجمل گرایی بوده است. حس به سلطه در آوردن طبیعت در دستان هر انسانی میتواند لبخند رضایت بر لبان او بنشاند، حتی اگر این تسلط در حد چاپ گل و گیاه بر روی کاغذدیواری باشد!

استفاده از طرح هایی با نقش حیواناتی که دوست دارید، ایده ناب دیگری است. حیواناتی مانند پرنده‌ها، پروانه‌ها و حیوانات دونده مانند اسب، از طرح های محبوب طبیعت دوستان بشمار می‌روند. اما اینکه در فضای پذیرایی به چه میزان میتوان از آنها استفاده کرد، از اهمیت بالایی برخوردار است.

.

یکی از محبوب ترین طرح کاغذدیواری، طرح داماسک است. این طرح از گذشته تا به حال مورد استفاده‌ی بسیاری از مردم، قرارگرفته است. کاغذدیواری با طرح داماسک، بیشترین کاربرد را در دکوراسیون کلاسیک دارد. البته اگر متراژ پذیرایی شما کوچک است پیشنهاد می‌کنیم از این طرح استفاده نکنید و یا از طرح های داماسک با ابعاد کوچک و با رنگ روشن و ملایم استفاده کنید.

.

نوع دیگر از کاغذدیواری برای پذیرایی، کاغذدیواری با نقوش برجسته و طرح سه بعدی است. کاغذدیواری با نقوش برجسته و سه بعدی، یک دکوراسیون مجلل و با شکوه را خلق میکند. اگر دکور شما کلاسیک است، میتوانید برای کامل کردن دیوار با این طرح های پر زرق و برق برجسته، از تابلوهایی با قاب‌های کنده کاری شده‌ی چوبی، استفاده کنید.

.

وع دیگر استفاده از کاغذ دیواری در فضای پذیرایی، استفاده از پنل های کاغذدیواری است. شما میتوانید بعد از انتخاب طرح مورد نظرتان کاغذ را به صورت یک تابلوی دیواری ولی با ابعاد بزرگ‌تر، بر روی دیوار نصب کنید.

همچنین اگر منزل شما قدیمی است و دارای گچ بری های قاب دار است، یکی از راهکارهای معجزه‌گر برای کاغذدیواری، استفاده از فضای درون قاب ها است. شما میتوانید طرح مورد نظرتان را در دل گچبری‌ها جای دهید.

.

برای بزرگ‌تر جلوه دادن یک اتاق پذیرایی کوچک، از کاغذدیواری با نقش و طرح افقی استفاده کنید تا محیط را گسترده‌تر نشان دهید. میتوانید طرح های افقی را کمرنگ‌تر از رنگ اصلی دیوارها، انتخاب کنید تا از شلوغی فضا بکاهید.

از ترکیب رنگ ها در کنار یکدیگر نترسید. شما میتوانید از رنگ های پر مایه مانند قهوه‌ای، در کنار رنگ های شاد مانند سبز، استفاده کنید و از خلق محیط های زنده و با شکوه لذت ببرید. شاید در ابتدا این ترکیب رنگی، کاری دشوار به نظر برسد ولی با گذشت زمان متوجه خواهید شد که چه تاثیر بزرگی بر روحیه‌تان دارد.

.

دکوراسیون پذیرایی با کاغذ دیواری، این کاغذ همه فن حریف!

منبع : چیدانه

اخبار عمرانی

اخبار نظام مهندسی