چیدمان منزل به سبک اروپایی سنتی، به خانه شما هم می آید! - سازه برتر

چیدمان منزل به سبک اروپایی سنتی، به خانه شما هم می آید!

  • شناسه : 19130
  • برچسب ها :


چیدمان منزل به سبک اروپایی سنتی,چیدمان منزل به سبک اروپایی,سبک اروپایی سنتی

چیدمان منزل به سبک اروپایی سنتی، به خانه شما هم می آید!

سبک سنتی اروپایی یکی از محبوب ترین سبک ها در طراحی داخلی می باشد. اما دقیقا این سبک چیست؟ واژه سنتی می تواند در ذهن هر صاحب خانه ای متفاوت تعریف شده باشد.بنابراین بر اساس این مطلب می توانید تشخیص دهید که آیا این سبک مناسب منزل شما است یا خیر؟

.

سبک سنتی در اروپا

این سبک سنتی، الهام گرفته از دکوراسیون قرون ۱۷ و ۱۸ میلادی اروپا می باشد. در واقع می توان گفت این سبک نمونه بارز زرق و برق و تجمل در عین حال راحتی می باشد. سبک سنتی برای عاشقان وسایل آنتیک، آثار هنری کلاسیک، تقارن و تمامی طراحی هایی که به نوعی با روح تاریخ غنی شده اند گزینه مناسبی می باشد. طراحی سنتی بر روی هماهنگی و نظم و جذابیت دوستانه تاکید دارد.

.

رنگ های غنی و تیره

چنانچه شما طرفدار چوب های تیره و رنگ های پالوده و تنالیته های غنی هستید، بنابرین این سبک می تواند برای شما مناسب باشد. در طراحی سنتی معمولا رنگ دیوارها خنثی است و تنها عناصر رنگی فضا در واقع مبلمان و تزیینات است. بنابراین آثار هنری و وسایل تاریخی می توانند خود را نشان دهند. رنگ های قرمز و قهوه ای و سبز و همچنین رنگ های گرمی مانند رنگ جواهرات و سنگ های قیمتی از جمله تنالیته های محبوب در این سبک طراحی هستند. آمیختن چنین رنگ هایی با رنگ خنثی روی دیوار فضا را در عین وقار و شکوه گرم و دعوت کننده می کند. همچنین نقوش گلدار و بته جقه ای و طرح گل های دمشقی و خطوط راه راه و چهارخانه طرح مایه های استانداردی برای استفاده در دیوار و مبلمان و پرده هستند.

.

کف های سخت چوبی از ویژگی های اصلی این سبک محسوب می شود و هر چقدر که رنگ آن غنی تر باشد بهتر است. افرا، چوب ماهون، آلبالو و گردو از گونه های شاخص چوب در این سبک طراحی می باشند.

.

مبلمان شاهانه

در مورد طراحی داخلی سنتی هیچ چیز مینیمالیستی وجود ندارد. مبلمان خانه هایی به این سبک بیشتر به داشتن قطعات سنگین و فاخر گرایش دارند. شما در این سبک شاهد تعداد زیادی از مبل با پایه های کار شده و طره ای می باشید. بیشتر مبلمان (مانند کف سازی) از جنس چوب ماهون آمریکایی و افرا و چوب آلبالو ساخته شده اند و معمولا پارچه های گران قیمت نظیر ابریشم و مخمل، چرم برای رومیلی ها انتخاب می شوند.

.

عناصر تزیینی و معماری

پرداختن به جزییات معماری امری است که به سبک طراحی سنتی معنا و مفهوم می بخشد. کابین های ثابت کلاسیک، گچبری های سنتی، ستون ها، پانل های چوبی و سقف های با تقسیم بندی های مربع شکل وافلی ما را به یاد خانه های قرون ۱۸ و ۱۹ میلادی می اندازد با این تفاوت که کمی حس لوکس بودن به آن اضافه شده است.

.

تقارن در این سبک نقش مهمی دارد. تقریبا تمام وسایل باید جفت جفت باشند. که این شامل جفت بودن مبل مان، صندلی ها، لامپ ها و دیوارکوب ها و حتی تزیینات کوچک می شود. علت جفت کردن وسایل ایجاد حس تعادل حول یک عنصر بصری و متمرکز مانند شومینه و تلویزیون یا تابلوی هنری می باشد.

چیدمان منزل به سبک اروپایی سنتی، به خانه شما هم می آید!

منبع : چیدانه

اخبار عمرانی

اخبار نظام مهندسی