نقاشی و کاغذ دیواری منزل، از کجا باید شروع کرد؟ - سازه برتر



نقاشی و کاغذ دیواری منزل، از کجا باید شروع کرد؟,

نقاشی و کاغذ دیواری منزل، از کجا باید شروع کرد؟

چنانچه چند سالی از رنگ‌آمیزی خانه‌تان میگذرد، باید به فکر تحولی بزرگ برای رنگ دیوارها باشید. در گذشته تنها مبحث مهم در رنگ‌آمیزی دیوارها مات یا براق بودن رنگ بود ولی امروزه با تحولی فراوان در طرح و رنگ انواع رنگ و کاغذ دیواری مواجه هستیم. شما حتی میتوانید یکی از روش‌های متفاوت در این زمینه را مناسب با سلیقه و بودجه‌تان انتخاب کنید. با ما همراه باشید تا مراحل تصمیم‌گیری و خرید برای رنگ آمیزی و نصب کاغذدیواری را بررسی کنیم.

.

ابتدا یک برنامه‌ریزی مناسب داشته باشید. یعنی دکوراسیون منزل‌تان را بررسی کنید و با توجه به آن مشخص کنید قصد دارید به چه هدفی برسید. دوم به سراغ رنگ‌بندی خانه و عناصر اصلی بروید. انتخاب کنید چه طرح و رنگی را برای دیوارها دوست دارید. سومین قدم بررسی مبلمان اصلی و بزرگ در دکوراسیون اتاقی که قصد تغییر دیوارهایش را دارید، هست. این کار را جدی بگیرید تا هماهنگی خوشایندی بین رنگ مبلمان و دیوارها بوجود بیاید. چهارمین مرحله مشخص کردن اکسسوری‌ها در فضا است. شما میتوانید به کمک اشیا کوچک تعادل رنگی را در محیط ایجاد کنید.

.

همیشه در نظر داشته باشید زمان گذاشتن برای انتخاب صحیح رنگ و جنس کاغذدیواری و رنگ، باعث می‌شود شما از نتیجه کار راضی باشید اما اگر عجله کنید و رنگ یا جنس خوبی انتخاب نکنید، نمیتوانید بعد از کلی هزینه و وقت به آنچه استحقاقش را دارید برسید.

.

قبل‌تر برای رنگ‌آمیزی دیوارها، بهترین گزینه رنگ روغنی بود ولی امروزه با انبوهی از انواع رنگ ساختمانی مواجه هستیم که رنگ‌های بر پایه آب مانند لاتکس و اکرلیک از محبوبیت فراوانی برخوردار هستند. این رنگ‌ها به دلیل سرعت بالا در خشک شدن، سازگاری با محیط زیست و بدون بو بودن مخاطبان زیادی دارند. رنگ‌های آستر یا زمینه، رنگ‌های اسپری، رنگ‌های روغنی و رنگ‌های اکرلیک از جمله رنگ‌های معروف در رنگ‌آمیزی فضاهای داخلی هستند.

.

نقاشی به صورت صاف و صیقلی، شیوه‌ای معمول از نقاشی است که در بیشتر فضاها استفاده می‌شود. نقاشی با رنگ نیمه براق بیشتر یرای چهارچوب در و پنجره‌ها کاربرد دارد تا نظافت آنها راحت‌تر باشد. نقاشی پوست تخم‌مرغی بیشتر برای پوشاندن ناهمواری دیوارها کاربرد دارد. همچنین به دلیل ایجاد سایه‌روشن بر روی دیوار، بهترین گزینه برای فضاهای پر رفت و آمد است که کثیفی دیوار به راحتی نمایان نشود. ناگفته نماند برای نتیجه بهتر حتما از زیرسازی مناسب استفاده کنید و ناهمواری‌های دیوار را صاف و هموار کنید.

.

به دلیل تنوع زیاد در طرح و رنگ کاغذ دیواری، انتخاب آن نسبت به رنگ سخت‌تر است. همچنین امکان تعویض کاغذ دیواری به راحتی تغییر رنگ دیوارها نیست. در نتیجه باید در انتخاب کاغذ دیواری مناسب، نهایت دقت را داشته‌باشید تا بتوانید به نتیجه مطلوب برسید. قبل از هر چیز باید نوع آن را مشخص کنید. قصد دارید از کاغذدیواری قابل شستشو استفاده کنید یا معمولی؟ سپس ابعاد و اندازه فضا را مشخص کنید. در نهایت طرح دلخواه‌تان را انتخاب کنید.

.

با حوصله آلبوم‌ها را ببینید و طرح‌تان را انتخاب کنید. از طرح مورد نظر عکس بگیرید و قبل از خرید نهایی، یکبار با دکوراسیون خانه چک کنید. برای کم نیامدن کاغذ دیواری یک رول بیشتر تهیه کنید و با فروشنده توافق کنید در صورت باز نکردن آن، رول اضافی را برگردانید. برای فضاهای پررفت وآمد از کاغذدیواری قابل شستشو و طرحدار استفاده کنید تا به راحتی کثیفی را نشان ندهد و به آسانی تمیز شود. برای فضاهای کوچک از کاغذدیواری با طرح کوچک استفاده کنید و طرح‌های بزرگ را به فضاهای وسیع اختصاص دهید. دقت داشته باشید از چسب مرغوب و با کیفیت برای نصب کاغذدیواری استفاده کنید تا به راحتی کاغذ از دیوار جدا نشود.

.

نقاشی و کاغذ دیواری منزل، از کجا باید شروع کرد؟

منبع : چیدانه

اخبار عمرانی

اخبار نظام مهندسی