سقف کاذب آشپزخانه، آسمان قلب خانه! - سازه برتر



آشپزخانه,دکور آشپزخانه,روشنایی اشپزخانه,اشپزخانه,

سقف کاذب آشپزخانه، آسمان قلب خانه!

از دیرباز خانه محل امن و آسایش بوده و آشپزخانه قلب آن. شنیدن کلمه قلب با حضور مادر، اهمیت توجه به آن را بیش از پیش آشکار می نماید و سپری شدن بیش ترین وقت خانم خانه در آشپزخانه و محلی برای گردهم آمدن اعضای خانواده، طرحی لذت بخش و آرامش دهنده را طلب می کند. وجود سقف کاذب در هر فضایی باعث هویت بخشیدن و ایجاد کاراکتر برای آن قضا می شود و با توجه به مقدمه کوتاه گفته شده، آشپزخانه نه تنها از این امر مستثنی نیست بلکه گاها اهمیت ویژه ای می یابد. اگر به دنبال ایجاد فضایی متفاوت برای خانم خانه یا دورهمی اعضای خانواده برای داشتن لحظاتی شاد و زیبا هستید، آشنایی با نکات طراحی سقف آشپزخانه را به شما پیشنهاد می کنیم.

.

 width=

هم خوانی سقف با سایر عناصر آشپزخانه مانند در و لوستر در به کارگیری متریال چوب

آشپزخانه,دکور آشپزخانه,روشنایی اشپزخانه,اشپزخانه,

هماهنگی سبک در طرح سقف کاذب آشپزخانه و نشیمن

- انتخاب سقف کاذب بر اساس شرایط فیزیکی آشپزخانه : انتخاب سقف کاذب با این که از نظر عملکرد می تواند عمل آشپزی را آسان تر کند، اما توجه به مبحث زیبایی شناسی آن مهم تر به نظر می رسد. برای رسیدن به این زیبایی در ابتدا باید در تلاش برای ایجاد هارمونی با نوع نگاه خود در سایر فضاهای منزل باشید. به طور مثال توجه به نگاه مدرن یا کلاسیک که در کل خانه به چشم می خورد. بعد از آن به سراغ عناصر و المان های داخل آشپزخانه برود. که توجه به رنگ دیوارها، طرح و نقش کابینت ها ، سایر وسایل آشپزخانه و ..... می شود.

.

آشپزخانه,دکور آشپزخانه,روشنایی اشپزخانه,اشپزخانه,

استفاده از فرم مستطیل در اشپزخانه کوچک و بزرگ تر کردن ارتفاع آن

آشپزخانه,دکور آشپزخانه,روشنایی اشپزخانه,اشپزخانه,

 

ادغام سقف کاذب با آرک اپن برای بزرگ تر کردن فضا و امکان استفاده از دو نوع نورپردازی در فضا

آشپزخانه,دکور آشپزخانه,روشنایی اشپزخانه,اشپزخانه,

به کار بردن فرم های منحنی و طرح شلوغ برای آشپزخانه بزرگ

. - توجه به فرم و ابعاد و اندازه آشپزخانه

ابتدا چند پرسش ساده از خود بپرسید و با توجه به پاسخ های پیشنهادی ما بهترین گزینه را برگزینید! آشپرخانه شما کوچک است یا بزرگ؟ آیا نور آن از طریق پنجره تامین می شود؟ در هنگام کار در آشپزخانه احساس می کنید ارتفاع سقف مناسب است یا کوتاه و یا حتی بلند؟ و به طور کلی آشپزخانه شما دلباز است یا دلگیر؟

. اگر بعد از بررسی به این نتیجه رسیدید که فضای کوچکی در اختیار دارید و یا ارتفاع کم است می توانید از طرح های خیلی ساده و فرم هایی مانند مربع و مستطیل استفاده نمایید. البته لازم به ذکر است که ترکیب سقف کاذب با ارک و اپن آشپزخانه می تواند فضای شما را مفیدتر و فراخ تر نشان دهد. اما اگر به نتیجه متضاد رسیدید یعنی آشپزخانه ای دلباز و بزرگ با ارتفاع زیاد دارید در انتخاب طرح سقف کاذب خود، محدودیت را کنار بگذارید، به سراغ طراح های شلوغ تر و فرم های منحنی بروید.

.

آشپزخانه,دکور آشپزخانه,روشنایی اشپزخانه,اشپزخانه,

استفاده هم زمان از نور مخفی در کل آشپزخانه و لوستر برای ایجاد تاکید

آشپزخانه,دکور آشپزخانه,روشنایی اشپزخانه,اشپزخانه,

به کارگیری نور خطی و نقطه ای در کنار هم برای هماهنگی بیشتر با سبک مدرن آشپزخانه

. قدم دوم : توجه به جزییات بیش تر سقف کاذب آشپزخانه

.

اکنون که فرم ، طرح و رنگ مورد نظر خود را انتخاب کردید با اضافه کردن نورپردازی کار خود را تکمیل نمایید. باید این را بدانید که مناسب یا نامناسب بودن نورپردازی تاثیر به سزایی بر کار خواهد گذاشت. اگر انتخاب شما هوشمندانه باشد زیبایی و طراحی سقف آشپزخانه را دو چندان می کند حتی اگر این طراحی چشم گیر نباشد! و برعکس انتخاب ناآگاهانه می تواند به راحتی از زیبایی کار بکاهد.

. استفاده از نور مخفی سقف مانند شلنگ نورانی، ریسه ال ای دی و یا نورهای مخفی لیزری جدید، ترفندی مدرن و امروزی است که برای آشپزخانه های کوچک بسیار مناسب هستند. در کنار این نورها انتخاب لوسترها و انواع چراغ های دکوراتیو در فضاهای بزرگتر کارایی بیش تری دارند.

. کلام آخر : وقت انتخاب سقف کناف آشپزخانه

بعد از گذراندن مراحل فوق، انتخاب نوع سقف کاذب مناسب مهم ترین بخش به شمار می آید چرا که باید با شناخت و آگاهی لازم همراه باشد. اگر بخواهیم انواع سقف کاذب را به شما معرفی کنیم می توانیم سه دسته زیر را پیشنهاد دهیم:

.

کناف:

در میان سقف ها، سقف کاذب کناف از محبوبیت و کارایی بسیار زیادی برخوردار است و از جمله مزایای آن می توان به عایق بودن ، هزینه پایین، اجرا کردن در انواع رنگ ها و طرح ها و استفاده از فضا بلافاصله بعد از نصب اشاره کرد.

.

سقف کشسان : طبیعت و آسمان در آشپزخانه

وجود طرح های زنده و زیبا از طبیعت و آسمان و هر آنچه که شما می خواهید، مهم ترین دلیل جذابیت این نوع سقف می باشد. با قابلیت اجرا در اشکال مختلف و کنترل نور طبیعی یا مصنوعی شما گزینه ای منحصر به فرد را پیش رو دارید.

.

سقف پلکسی: رنگ را با خود همراه کنید!

این نوع سقف علاوه بر داشتن مزایایی مثل چاپ طرح های مختلف و دلخواه و هم چنین توانایی تنظیم نورپردازی، در برابر تغییرات حرارتی نیز بسیار مقاوم بوده که در نتیجه برای فضایی مثل آشپزخانه مناسب می باشد.

.

سقف کاذب آشپزخانه، آسمان قلب خانه!

منبع : چیدانه

اخبار عمرانی

اخبار نظام مهندسی