دانلود رایگان پلان شهرک مسکونی + تمامی نقشه ها - سازه برتر



دانلود رایگان پلان شهرک مسکونی + تمامی نقشه ها

دانلود رایگان پلان شهرک مسکونی + تمامی نقشه ها

تا کنون در وب سایت سازه برتر، پلان شهرک مسکونی ارائه نکرده بودیم، به همین دلیل قصد داریم در این صفحه، چندین نقشه شهرک مسکونی را بصورت رایگان برای شما قرار دهیم.

شاید نتوان به صراحت گفت که مجتمع مسکونی عملکردی است که در شهرهای قرن بیستم پدید آمده است، اما بدیهی است که تغییرات این عملکرد در قرن گذشته چنان بوده است که سبب پیدایش مفهومی جدید و متفاوت در عرصه عملکرد های معماری شده است. بی شک کیفیت زندگی در مجموعه هایی عظیم ،پر جمعیت و یکنواخت نه تنها برای مردمان مشرق زمین (که به خانه هایی با حیاط های مرکزی ،ایوان های وسیع و فضاهای پر نور عادت داشته اند)بلکه برای ساکنین تمامی شهرهایی که برای اولین با ر در این مجموعه ها سکنی گزید ه اند، همراه با احساس غربت بوده است.

مجموعه هایی که زاییده زیستن در شهرهای قرن بیستمی است و اساسا تصور چنین مجموعه هایی پیش از افزایش سریع جمعیت،انقلاب صنعتی،مهاجرت روستاییان به شهرها افزایش قیمت زمین و مسکن،تولیدات انبوه و پیش ساختگی بسیار دور از ذهن بوده است.مجموعه هایی که پس از جنگ جهانی و خصوصا در دهه های میانی قرن بیستم (دوران بازسازی پس از جنگ جهانی دوم) زیستن در آنها اجتناب ناپذیر بوده است.

به همین دلیل آنچه امروزه ملاک برتری طراحی مجتمعی در مقایسه با مجتمع های دیگر محسوب می شود ،جیزی نیست جز میزان موفقیت هر طرح برای کاستن این احساس غربت و افزایش احساس تملک و باز گرداندن هویت و شخصیت فردی هر واحد مسکونی. تاریخچه ساخت مجتمع های مسکونی در قرن گذشته را می توان در چند دوره زمانی تقسیم بندی نمود. هر چند که هیچ مرز مشخصی میان این دوره ها نمیتوان یافت و شاید این تقسیم بندی بسیار کلی و غیر اصولی باشد.

دوره اول (1910 تا 1940) : دهه های نخستین قرن بیستم و پیدایش اولین نمونه های مجتمع های مسکونی.

دوره دوم (1940 تا 1970) :دورا ن بازسازیهای پس از جنگ جهانی دوم و رسمیت یافتن مفهوم مجتمع های مسکونی توسط معماران نهضت معماری مدرن که همزمان بوده است با دستیابی به تکنولوژی پیش ساختکی و تولیدات انبوه در امر مسکن و ساخت اولین مجتمع های مسکونی در کشورهای شرقی.

دوره سوم (1970 به بعد) :دوران بازنگری و تغییر دیدگاه های صرفا عملکردی معماران نهضت معماری مدرن که همزمان بوده است با رشد سریع جمعیت،کمبود مسکن و رواج ساخت و ساز مجتمع های مسکونی در شهر ها و هومه های شهری کشورهای شرقی و ورود مفاهیمی چون معماری پایدار ،استفاده بهینه از انرژی و فرم ها و فضاهای انعطاف پذیر در عرصه معماری.

بی شک در فاصله سالهای 1870 تا 1900 نیز نمونه های بسیاری از ساختمانهای مسکونی چن طبقه را می توان یافت که بدنه های شهری شهرهای قدیمی اروپا همچون برلین و آمستردام را شکل میدادند،اما به دلیل تعداد کم آپارتمان های هر ساختمان و منفرد بودن آنها به لحاظ مدیریت و خدمات ،این ونه از مساکن اجتماعی در دسته بندی مجتمع های مسکونی جای نگرفته اند. عدم وجود تعریفی مشخص از مقیاس و اندازه این عملکرد در ایران سبب شده است تا این واژه به طیف وسیعی از ساختمان های مسکونی ،اعم از آپارتمان های چند واحدی تا شهرک های چندین هزار واحدی ،نسبت داده شود.

 

صفحات پیشنهادی:

تبلیغات معماری

تولید محتوای معماری

طراحی سایت معماری

 

با تجمع تعدادی آپارتمان در یک بلوک شهری، که به شکل یکپارچه طراحی و ترکیب شده باشند، مجتمع مسکونی پدید می آید. بسیاری از مجتمع‌های مسکونی دارای فضای عمومی مشترکی هستند که مورد استقاده همگانی ساکنان مجتمع قرار می گیرد و دیگران حق استفاده و حتی ورود به آن را ندارند.

یک مجتمع مسکونی ممکن است از خانه های ویلایی مستقل و یا آپارتمانهای چند طبقه شکل گیرد. اندازه مجتمع‌های مسکونی نیز متنوع است و برخی از آنها به اندازه یک شهر متوسط جمعیت دارند.

 

 

پلان مجتمع مسکونی حول حیاط مرکزی

تمامی مجموعه های حول حیاط مرکزی با فضاهای بازی که به وضوح مشخص شده اند و به منظور استفاده گروه خاصی می باشند (بر خلاف سایر اشکال ساختمانی) متمایز می شوند. علاوه بر این هنگامی که از حداکثر تراکم ممکن نیز پرهیز شده و حیاط ها به اندازه کافی بزرگ باشند ، مجموعه های مسکونی بسیار مناسب و مطلوبی می باشند.از نظر ایجاد روحیه همسایگی و کنترل شرایط اقلیمی نیز نسبت به سایر تیپ ها ارجحیت دارند.

 

 

پلان مجتمع مسکونی با طراحی خطی

در مجموعه های خطی به علت وجود حداقل فاصله، بین نماهای بلند آن ،دارای مشکلات و مضرات زیادی از لحاظ محرمیت و آلودگی صوتی خصوصا در فضای باز می باشند. این معایب در خانه های تک خانوار ردیفی تشدید می شود زیرا احتمال اینکه همسایه ها از داخل منازل همدیگر را ببینند افزایش می یابد. در صورتی که آپارتمان ها در ساختمان های خطی به طور صحیحی طراحی شده باشند، این تیپ سودمند و با صرفه است.این تیپ در مقایسه با مجموعه های حول حیاط مرکزی دارای پویایی بیشتری است.

در هر صورت هر ایده ای برای هر موقعیت و فضای جغرافیایی مناسب نیست اما شما می توانید به عنوان طرح اولیه از ایده های انواع پلان مجتمع مسکونی این مطلب الگوبرداری کنید و با کمی تغییر فضاها و ابعاد ها همچنین اضافه کردن جزئیات بیشتر به نتیجه مورد نظر برسید.

 

در اولین بخش از قسمت دانلود های این صفحه به سراغ 10 پلان شهرک مسکونی رفته ایم و یک مجموعه ی اتوکدی کامل از شهرک مسکونی آماده نموده ایم. در ادامه این صفحه می توانید 10 نقشه و پلان مجتمع مسکونی dwg را در یک فایل فشرده بصورت رایگان دانلود نمایید.

 

 

عنوان: 10 نقشه و پلان مجتمع مسکونی اتوکدی

فرمت: dwg

حجم فایل فشرده: 2.52 MB

رمز فایل فشرده: saze20.ir

دانلود با لینک مستقیم

 

 

 



  1. حسام ستوده

    عالی هست اگه دانلود بشه

  2. دلربا

    سلام پسورد چی باید بزنیم ؟

  3. محمد غفوری تبار

    پسورد دقیقا بالای قسمت دانلود قرار داره. رمز فایل فشرده: saze20.ir