دانلود پلان ساختمان مسکونی با عرض ۱۳ متر، ۵ طبقه دو واحدی - سازه برتر



دانلود پلان ساختمان مسکونی با عرض ۱۳ متر، ۵ طبقه دو واحدی

دانلود پلان ساختمان مسکونی با عرض ۱۳ متر، ۵ طبقه دو واحدی

در این بخش برای همراهان گرامی سازه برتر، یک مجموعه پلان ساختمان مسکونی را آماده نموده ایم. این مجموعه پلان مربوط به یک ساختمان ۵ طبقه است که ۱۳ متر عرض دارد و در هر طبقه دو واحد قرار دارند و همچنین ساختمان شامل یک طبقه پارکینگ است. فایل اتوکدی، شامل پلان طبقات ساختمان است، برش های نمای ساختمان و … می باشد و در مجموع، یک مجموعه کامل از پلان های یک ساختمان مسکونی است که برای دانلود رایگان در اختیار شما عزیزان قرار می گیرد. برای دانلود رایگان از لینک زیر استفاده نمایید.

 

تراکم کم تراکم 100% قطعه زمین 1500 : هر 5% کاهش سطح اشغال همکف 10% به تراکم اضافه می شود. حداقل سطح اشغال همکف 20% حداکثر سطح اشغال خالص 45% بدون 20% مساحت راه پله قطعه زمین بیش از ده هزار مترمربع : تراکم 180% و 15% مساحت مختص معابر و سطح اشغال نسبت به میزان باقیمانده مساحت کل محاسبه می شود. ناخالص زیربنای یک واحد مسکونی 160 مترمربع و حداقل زیربنای ناخالص 110 متر مربع

تراکم متوسط: تراکم 135% قطعه زمین هزار متر مربع: هر 5% کاهش سطح اشغال همکف 10% به تراکم اضافه می شود. حداقل سطح اشغال 25% حداکثر سطح اشغال خالص 45% بدون 20% مساحت راه پله قطعه زمین بیش از هفت هزار متر: تراکم 180% و 12% مساحت مختص معابر و سطح اشغال همکف نسبت میزان باقیمانده مساحت کل است. زیربنای ناخالص هر واحد 110 متر مربع و حداقل 75 متر مربع

تراکم زیاد تراکم 240% قطعه زمین 50 مترمربع: هر 5% کاهش سطح اشغال همکف10% افزایش تراکم. حداقل سطح اشغال 30% قطعه زمین بیش از 5000 مترمربع: 150% تراکم و 10% مساحت کل قطعه مختص معابر حداکثر سطح اشغال همکف 50% زیربنای متوسط ناخالص یک واحد مسکونی 60 مترمربع و حداقل 90 مترمربع تعیین می شود.

حیاط عرض حیات خلوت 2 متر است و مساحت 12 مترمربع که جزء زیربنا محسوب نمیشود. چنانچه عرض آن کمتر از دو متر یا مساحت کمتر از 12 متر مربع باشد. در طبقه ای که کف حیاط خلوت در آن است جزء زیربنا محسوب می شود. در واحدهای آپارتمانی بیش از 5 واحد اتاق ها (آشپزخانه، نهارخوری، نشیمن، و خواب) باید بوسیله حداقل 12 مترمربع با حداقل عرض 2 مترنورگیر داشته باشد. در ساختمانهای بیش از 5 طبقه باید اتاق ها بصورت مناسبی نور بگیرند. حداقل مساحت حیاط خلوت های تأسیساتی و نورگیر بایستی 4 متر مربع و سطح آن حیاط جزء بنا محسوب می شود. پنجره های مشرف به همسایه در حیاط خلوت ها از کف طبقه اول به بعد از 7/1 نصف شود.

پله فرار و آسانسور در ساختمانهای دارای پیلوت و چهارطبقه روی پیلوت به آسانسور و پله فرار نیاز نیست. در ساختمانهای 5 طبقه چنانچه طبقه 4 و 5 بصورت دوبلکس باشد به آسانسور و پله فرار نیاز نیست. در ساختمانهای بیش از 5 طبقه پله فرار و آسانسور الزامی است.

 

 

عنوان: پلان ساختمان مسکونی با عرض ۱۳ متر، ۵ طبقه دو واحدی

حجم فایل در حالت فشرده:  1.05 MB

رمز فایل فشرده: www.saze20.ir

دانلود با لینک مستقیم

 

 

صفحات پیشنهادی:

طراحی دکوراسیون داخلی

نقشه کشی ساختمان

کسب درآمد رشته معماری