ورق آلومینیوم کامپوزیت چیست؟ - سازه برتر



ورق آلومینیوم کامپوزیت,کامپوزیت,مصالح ساختمانی,کامپوزیت الیافی ,کامپوزیت حجمی, کامپوزیت ذره ای,

ورق آلومینیوم کامپوزیت چیست؟

برای پوشش نمای بیرونی و یا دکوراسیون داخلی ساختمان ها به صورت دیواره ، پارتیشن و سقف کاذب کاربرد بسیار فراوانی دارد این ورق ها متشکل از دو لایه ورق آلومینیومی در پوسته های بیرونی و یک لایه از مواد پلی اتیلن و یا مواد نسوز کانی در وسط می باشد . ورق های کامپوزیت با توجه به ضخامت ، نوع آلیاژ آلومینیومی لایه ها ، نوع رنگ بکار رفته در پوسته بیرونی و نوع مواد بکار رفته در لایه میانی تنوع وسیعی را به ورق های مذکور می دهد که هر کدام از انواع آن کیفیت و کاربرد معینی را دارا می باشد.

مقاومت نسبت به تغییرات آب و هوایی محیطی(رطوبت ، حرارت و اشعه خورشید) یکی از برجسته ترین خصوصیات ورق های آلومینیوم کامپوزیت در مقابل شرایط محیطی می باشد، در کشورهای گرمسیر و مرطوب ورق آلومینیوم کامپوزیت بی رقیب می باشد، بدلیل وجود پلی اتیلن فشرده در مرکز دو لایه آلومینیوم، ورق کامپوزیت بهترین عایق حرارتی می باشد که باعث صرفه جویی در اتلاف انرژی در ساختمان می شود، همچنین به دلیل سطح بسیار صاف و صیقلی برای آلومینیوم، اشعه نور خورشید را باز تابانیده و کمترین حرارت را از اشعه خورشید جذب می نماید. همچنین ورق آلومینیوم از مقاوم ترین فلزات در مقابل رطوبت می باشد و زنگ نمی زند و تغییر رنگ آن در مقابل سایر مصالح ساختمانی نما کمتر است.

.

ورقهای کامپوزیت آلومینیوم ” متشکل از سه لایه شامل دو لایه ورق از جنس آلومینیوم به ضخامت ۳ تا ۵/۰ میلیمتر و یک لایه از مواد پلی اتیلنی به ضخامت ۳ الی ۵ میلیمتر می باشد لایه خارجی دارای یک پوشش آستر اپوکسی رزین و یک لایه PVDF جهت تثبیت رنگ می‌باشد. روی سطح ورق کامپوزیت با یک لایه فیلم محافظت می‌شود.

.

پوشش نمای ساختمان با پانلهای بزرگ یا کوچک آلومینیومی در ابعاد دلخواه به ضخامت ۴ میلی متر متشکل از دو لایه ورق آلومینیوم و هسته داخلی آنها از پلی اتیلن و یا مواد معدنی ضد حریق و پوشش رویه از جنس رزینPVDF، اصطلاحاً(Aluminum Composite Panels) خوانده میشود.

مزیت های سیستم Aluminum Composite Panels(آلومینیوم کامپوزیت پانل) زیبایی و درخشندگی نمای ساختمان در ظاهر آلومینیومی. نگهداری آسان نما. ایجاد ایزولاسیون صوتی و حرارتی. تنوع رنگ فوق العاده و تقریبا نامحدود. ثبات فوق العاده و عمر طولانی در مقابل شرایط گوناگون جوی. امکان انتخاب و اجرای سطوح بسیار پیچیده در قوس. امکان انجام انواع ماشین کاری،خم کاری، سوراخ کاری ورق. امکان اجرای نصب سریع و دقیق. استحکام فوق العاده در برابر نیروی زلزله. مقاوم در برابر لرزشهای ناشی از باد و صداهای ناخواسته آن. قابلیت تنظیم کامل در مراحل نصب و حتی پس از پایان نصب. استفاده از حداقل تجهیزات آهنی و عدم تماس آلومینیوم و آهن در نما. مقاوم در برابر شوک های حرارتی. سبکی فوق العاده نسبت به مصالح سنتی و کاهش هزینه فولاد مصرفی در سازه بنا.

ورق آلومینیوم کامپوزیت چیست؟

منبع: نانو باند

اخبار عمرانی

اخبار نظام مهندسی