دیوار پیش ساخته - سازه برتر



دیوار پیش ساخته,دیوارهای جداکننده کناف,دیوارهای غیر باربری,سازه های بتنی,

دیوار پیش ساخته

دیوارهای جداکننده کناف، دیوارهای غیر باربری هستند که برای تقسیم فضاهای داخلی ساختمان استفاده می شوند. این ساختار شامل قابهای فولادی سبک ساخته شده با مقاطع U و C بوده که صفحات روکش دار گچی در یک یا چند لایه، به وسیله پیچ مخصوص بر روی آنها نصب می شوند. درزهای میان این صفحات به وسیله نوار و بتونه مخصوص درزگیری شده، به نحوی که در انتهای کار، سطحی یکپارچه و بدون درزکه قابلیت رنگ آمیزی و کاشی کاری یا هر نوع پوششش نهایی دیگری خواهد داشت،حاصل می گردد.

ساختمانهای پیش ساخته به دو دسته ی کلی تقسیم میشوند: • ساختمانهای پیش ساخته ی بتنی • ساختمانهای چوبی پیش ساخته

.

ساختمانهای بتنی پیش ساخته به دو دسته تقسیم میشوند: • یک دسته فقط آنهایی که سـتون وتیر در کارخانه درست شده و به محل کار انتــقال پیدا کرده و دیوارهای جدا کننده در محل کار ساخته می شوند برای دیوارهای جدا کننده ی این نوع ساختمان معمولا از دیوارهای گچی یا آجرهای سبـــک وتوخالی استــفاده میشود و سقفها ممکن است پــیش ساخته یا بتنی باشند. • دسته ی دوم ساختمانهایی هستند تمامی قطعات آن در کارخانه ساخته میشود.

.

سازه های بتنی نیز به دو دسته ی کلی تقسیم میشوند: • مسلح نظیر تیر و ستون پیش ساخته • غیر مسلح نظیر جداول خیابانها تولیدات قطعات استاندارد قطعات پیش ساخته

. در اوایل صنعت بتن پیش ساخته به دلیل وجود نداشتن یک استاندارد ثابـــــــــت بتن پیش ساخته به صورت مختـــــلف و اشکال هندسی متـــفاوتی ساخته میــــشد و به صورت تجربی شکل های پیش ساخته ها استاندارد شدند مثلا برای پلها تیرهای تی شکل و قوطی شکل مناسبترین تولیدات بودند برخی از قطعات کف و سقف که در گذشته استفاده میشدند عبارت بودند از : تی های مضاعف ، تی ها ی تک ، ناودانیها ، دال های تخت تو پر وانواع دیگری از این شکلها میباشد .

.

بعد از چندین سال ثابت که تی های مضاعف برای دهانه های 10 تا 20 متر بسیـــــــــار اقتصادی هستند و در تمام فعالــیتهای صنعتی به صورت استانــــدارد در آمدند . تی های مضاعف با عرض 240سانتی متر رواج دارند اما با عرضهای 270،300،360 نیز ساخته میشوند ارتفاع این مقاطع30 تا100سانتی متر تغییر میـــکند رایج ترین تی هاعرض 240 وارتفاع 60 سانــــتی متر میباشد.

.

در ابتـــــــدا دال های تو خالی به ضخامتها ی 10،15،20 ساخته میـــــشوند اما امروزه معمولا به ضخامت 20 سانتی متر و گاهی به ضخامت 25و30 سانتی متر ساخته میشوند دالها اکثرا با نام ماشین تولید شونده ی آنها شناخته میشوند از جمله میتوان دال های اسپن کریت به عرض 100 سانتیمتر و فلکثیکر به عرض 20 سانتی متر و غیره را نام برد . این دالها در عرض با هم متفاوت هستند.

.

دیوار پیش ساخته

منبع: آذر بتن

اخبار عمرانی

اخبار نظام مهندسی