دانلود رایگان پلان اتوکدی مدرسه 12 کلاسه - سازه برتر



پلان مدرسه 12 کلاسه, دانلود پلان مدرسه 12 کلاسه, نقشه مدرسه 12 کلاسه,

دانلود رایگان پلان اتوکدی مدرسه 12 کلاسه

محلی که برای طراحی مدرسه و احداث آن در نظر گرفته می شود باید ضمن نزدیک بودن به مسیر وسایل نقلیه عمومی، ازکارخانجات، خطوط راه آهن و شاهراه‌ها، بیمارستان، گورستان، کشتارگاه، دامداری، مرغداری، دباغ خانه، محل انباشتن زباله و کود، مراکز پر سر و صدا و پر رفت و آمد و سایر مراکزی که به نحوی ممکن است ایجاد مزاحمت، دود، بو، گرد و غبار و سر و صدا نماید، دور باشد.

معیار جهت مساحت زمین مورد نیاز به منظور طراحی مدرسه تعداد دانش آموزانی خواهد بود که بایستی در آن مدرسه به تحصیل اشتغال ورزند. بر این اساس حداقل اندازه لازم به ازای هر دانش اموز ۶ تا ۸ متر مربع می باشد که فضای لازم جهت ورزش دانش آموزان نیز می بایست طبق ضوابط موجود، مد نظر قرار گیرد. در هر حال حداقل مساحت لازم زمین، بدون توجه به تعداد دانش آموزان هزار متر مربع پیشنهاد گردیده است.

.

زمین بازی باید به قدر کافی وسعت داشته باشد که بدون ازدحام و برخورد ضمن بازی، فعالیت دانش آموزان را به راحتی فراهم کند. این شرط با در نظر گرفتن مساحتی حدود ۱۰ متر مربع برای هر دانش آموز مطلوب خواهد بود که البته این استاندارد بیشتردر محل هایی با ارزانی و فراوانی زمین قابل عمل خواهد بود.

تابلو کلاس درس باید در محلی مناسب که نور کافی به آن می‌رسد قرار داشته و در معرض دید کامل دانش آموزان و به رنگ سبز مناسب و غیر براق باشد تا از ایجاد خیرگی بر اثر بازتاب نور جلوگیری گردد. فاصله تابلو کلاس درس از اولین ردیف دانش آموزان ۲/۲ متر کمتر نباشد.

.

برای هر نفر دانش آموز در کلاس حداقل باید ۲/۵۱ متر مربع سطح در نظر گرفته شود. حداکثر ابعاد قابل قبول برای کلاس درس ۸ متر طول و ۷ متر عرض می باشد. ارتفاع سقف کلاس نباید از ۳ متر کمتر باشد.

حداکثر ارتفاع پله در مدرسه ۱۸ سانتی متر و حداقل عرض آن ۳۰ سانتی متر و طول آن حداقل ۱.۳۰ متر باشد.

سالن اجتماعات، کارگاه، آزمایشگاه، مکانهای ورزشی و اتاقهای عمومی در نقشه ساختمانی مدرسه طوری منظور شود، که مزاحمتی برای کلاس‌های درس بوجود نیاورد.

دانلود رایگان پلان اتوکدی مدرسه 12 کلاسه

مدرسه ها یکی از فضا هایی هستند که همگی در یک نقش کاربری در تعدد فضای زیادی وجود دارند و انواع مدرسه با تعداد کلاس های مختلف وجود دارد که ما در بخش نقشه ها به ارائه نقشه های مختلف از مدرسه ها پرداخته ایم که با مراجعه به این بخش در وب سایت تخصصی سازه برتر میتوانید به دانلود انواع پلان مدرسه بپردازید و موارد مورد نیاز خود را جستجو کنید . در این مقاله نیز به ارائه پلان مدرسه ۱۲ کلاسه می پردازیم تا آرشیو معماری نقشه مدرسه خود را کامل تر کرده باشیم پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید .

دانلود پلان مدرسه ۱۲ کلاسه

مدارس به عنوان یکی از مهم ترین مکان ها آموزشی بسیار مورد توجه هستند و از جنبه های مختتلفی مورد اهمیت می باشند که در مبحث معماری نیز از اهمیت انها کاسته نشده است و به عنوان یکی از مهم ترین موارد در میان فضا های شهری محسوب میشوند که برای طراحی آنها همواره طرح های مختلفی مد نظر قرار گرفه میشود تا در نهایت سازه ای با رعایت تامی امکانات و ضوابط طراحی مدارس و استاندارد های مربوطه حاصل آید و ساخته شود که در این مقاله به ارائه پلانی کامل با عنوان پلان مدرسه ۱۲ کلاسه پرداختیم تا با دانلود این فایل به مجموعه شیت های کاملی از مدرسه دسترسی پیدا کنید .

همانطور که میدانید مدارس به عنوان یکی از فضا های آموزشی و تعلیمی دانش آموزان بسیار مد نظر هستند و از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار میگیرند و باید تمامی فضا ها و امکانات لازم برای رفاه دانش آموزان را داشته باشند و همچنین طرح آنها به گونه ای باشد که متناسب با فضای آموزشی و مورد انتظار دانش آموزان باشد تا در این مکان دغده ای جز درس خواندن نداشته باشند , یکی از موارد طراحی مدارس رعایت اصل محوطه سازی متناسب می باشد که در نقشه مدرسه ۱۲ کلاسه ارائه شده در این مقاله این اصل رعایت شده و محوطه و نمای زیبایی برای این طرح در نظر گرفته شده است . برای مشاهده پلان های بیشتر از مدرسه به موارد زیر مراجعه کنید :

پلان مدرسه معماری ( اتوکد – پوستر – psd – رندر ) دانلود رایگان پلان مدرسه راهنمایی ۹ کلاسه طرح اتوکدی مدرسه ( اتوکد – رندر ) دو پلان مدرسه معماری با پرسپکتیو پلان اتوکدی مدرسه ۱۰ کلاسه

.

پلان های ترسیمی

سایت پلان پلان طبقه همکف پلان طبقه اول دیاگرام طبقه همکف دیاگرام طبقه اول پلان مبلمان طبقه همکف پلان مبلمان طبقه اول موقعیت طبقات برش A-A نمای جنوبی نمای شمالی پرسپکتیو شمال غربی پرسپکتیو جنوب غربی

فضا های ترسیمی

آزمایشگاه کلاس شماره ۱ کلاس شماره ۲ کلاس شماره ۳ کلاس شماره ۴ کلاس شماره ۵ کنترل کلاس ها انبار سالن امتحانات حیاط خلوت کافی نت کتابخانه سالت اجتماعات اتاق رئیس اتاق برگزاری جلسات آموزش اتاق دبیران آبدارخانه هشتی سرویس نمازخانه انتشارات

در ادامه میتوانید با کلیک بر روی آیکون دانلود به دانلود پلان مدرسه ۱۲ کلاسه بپردازید و به این نقشه کامل دسترسی پیدا کنید و در طرح های خود از آن استفاده کنید .

 />  <span style=دانلود رایگان پلان اتوکدی مدرسه 12 کلاسه

 />  رمز فایل فشرده: <a title=www.saze20.ir

 /><a href=برای دانلود این فایل مشکل دارید؟ برای مشاهده آموزش دانلود از سازه برتر کلیک کنید.

 /><strong>حجم فایل در حالت فشرده:</strong>  30.76 KB</span></p>
<p style=عنوان:

دانلود رایگان پلان اتوکدی مدرسه 12 کلاسه

————————————————————

مجموعه پلان های ویلایی

این مجموعه شامل بیش از ۲۶ نمونه پلان ویلایی می باشد که قابل اجرا با برنامه اتوکد می باشد. از ویژگی های شاخص این مجموعه ، جمع آوری نقشه های ویلایی در ابعاد مختلف و تنوع طراحی پلان ها بصورت یک طبقه و دوبلکس می باشد. پلان های ویلایی این مجموعه دارای قابلیت اجرا در کلیه نقاط کشور می باشد و با معماری بومی ایران سازگاری دارد.

برای دریافت این مجموعه اینجا کلیک کنید.

————————————————————

پاورپوینت یادمانهای استاد هوشنگ سیحون

پاورپوینت کاخ - معماری اسلامی

پاورپوینت کاروانسرا

پاورپوینت مناره

پاورپوینت تنظیم شرایط محیطی ۲

 

————————————————————



  1. Akoo

    Good

  2. Amirreza

    بسیار عالی