دانلود رایگان پلان اتوکدی مرکز خرید - سازه برتر



دانلود پلان مرکز خرید, دانلود رایگان پلان مرکز خرید, نقشه مرکز خرید, نقشه ساختمان , پلان ساختمان

دانلود رایگان پلان اتوکدی مرکز خرید

در طراحی مراکزخرید، نه فقط طراحی فیزیکی محیط مرکز خرید باید مورد توجه قرار گیرد, بلکه باید بر تمام بخش ها مانند معابر، ورودی ها، پارکینگ، پیاده رو، امکانات مسیر، نور، مبلمان و فضاهای عمومی نظارت و کنترل کرد. ایجاد فضای مناسب در خرید تعیین کننده است.

1- مکانیابی سایت - قرارگرفتن مرکز خرید در مکان مناسب. - جذابیت مرکز برای مراجعه کنندگان.

2- طراحی سایت - تخصیص عقب نشینی برای پارکینگ محوطه خیابان

- احداث ورودی شاخص و جذاب برای مجموعه - ایجاد پیاده رو در عقب نشینی - ایجاد مسیری از کنج خیابان به مرکز خرید - احداث پارکینگ مناسب - ایجاد منظر از قسمت های مختلف به خیابان های اطراف - اتصال پیاده روهای عمومی به فرعی - ایجاد فضاهای عمومی اجتماعی در سایت؛ فضاهای عمومی شاید مهمترین عنصر سایت پلان مراکز خرید هستند. این فضاها باید طوری طراحی شوند که به خریدار یک حس جمعی القا کنند. بدین منظور در این فضاها باید از عناصر بصری مرسوم در تمام دنیا استفاده شود.

.

2 – طراحی داخلی و گزینش مبلمان نیمکت، میز، صندلی و تمام مبلمان شهری باید طوری انتخاب شوند که بهترین موضوعیت مرکز خرید را انعکاس دهند. رنگ، طرح و حرکت، شوق بصری و کلیدی برای ایجاد خرید موفق می باشند.

3 – نور علاوه بر تفریحات و علائم که وابسته به نور هستند، روشنایی یک مرکز خرید در حین شدید بودن باید پنهانی و پوشیده و البته متغیر باشد. یک نور همیشگی کسل کننده است. نورمناسب باعث می شود خریدار زمان طولانی را برای خرید در مرکز خرید صرف کند.

.

4- پذیرایی- سرگرمی در یک مجموعه صداقت و اعتماد موثرترین عامل در جذب افراد می باشد. یک فضای خرید باید طوری طراحی شود که مادران بتوانند فرزندانشان را به همراه خود آورده و یک روز را به خرید اختصاص دهند. تنوع زیاد در خرید باعث ترغیب کودکان خواهد شد. بنابراین پذیرایی و سرگرمی از بچه ها مهمترین اصل است. وسایلی مثل تندیسها، حوض، فواره و ... بچه ها را برای مدتی طولانی سرگرم خواهد کرد. اجرای کارهای تشویق کننده نیز می تواند موثر باشد: دلقک شدن، نمایش خنده اور، نوازنده دوره گرد، کارناوال و ... درغیراینصورت محیط کسل کننده خواهد بود. برای مراکز خرید بزرگترمی توان از چرخ فلک و قطار هم استفاده کرد. مانی نیز نیاز است تا مادران بتوانند فرزندانشان را ساعت ها ترک و احساس کنند آنها در سلامت و ایمنی کامل بسر می برند. برای بزرگسالان یک گروه موسیقی و موسسه فرهنگی می تواند مفید باشد.

. بنابراین کافه تریا، رستوران، فضای مکث و لابی برای استراحت مشتریان، فضای بازی کودکان،‌ امکانات تفریحی بزرگسالان،‌ آب خوری، سالنها و سکوهای نمایش، تلویزیون مدار بسته، کمدها و قفسه هایی برای نگهداری کالاهای مشتریان و ... از ملزومات مراکز خرید محسوب می شوند.

5- رنگ تنوع رنگی یکی از اصول طراحی موفق مراکز خرید است. در یک مرکز خرید که بطورصحیح طراحی شده، عملکرد چشم انداز مهمتر از خود ساختمان خواهد بود. رنگ و بافت داده شده به فضاها در هیچ مکانی صرفه نظر از موضوع؛ بیشتر در ارائه مفهوم، بکار می رود. انتخاب یک تصویر برای مرکز خرید تصادفی نیست، بلکه کوششی است در معرفی محصولالت و ترغیب مردم جهت خرید.

6- تبلیغات: امروه اهمیت تبلیغات به منظور ایجاد شناختی تأثیر گذار از یک کالا یا یک مکان و تأثیر گذاری فوق العاده در فعالیت تجاری بر هیچ کس پوشیده نیست. در این میان تبلیغی موفق تر است که بتواند توجه افراد بیشتری را به سوی خود جذب سازد.

.

همواره مراکز خرید بنا به نوع کاربری و استفاده ای که دارند در معماری مورد توجه بوده اند و مراکز خرید توسط دانشجویان و معماران مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار میگیرند که از این رو ما بنا به نیاز کاربران عزیز در این بخش از سری مقالات وب سایت تخصصی سازه برتر به ارائه پلان مرکز خرید بصورت رایگان می پردازیم که نمونه پلانی مدرن از مرکز خرید می باشد و میتواند طرحی مناسب و کامل از مرکز خرید باشد پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید .

.

دانلود رایگان پلان مرکز خرید

امروزه نیاز اقتصادی افراد و جامعه این را موجب شده است تا مکان هایی با عنوان مرکز خرید و مجتمعات تجاری شکل بگیرد تا افراد بتوانند با مراجعه به این مکان ها نیاز های خود را مبنی بر موارد مختلف برطرف نمایند و موارد دلخواه خود را انتخاب نمایند از این رو این مکان ها باید از طراحی ویژه ای برخوردار باشند تا این امکان را برای افراد مراجعه کننده بوجود بیاورند که بتوانند نیاز های خود را در این مکان برطرف کنند پس طراحی این مکان باید متناسب با ضوابط طراحی و استاندارد های طراحی مراکز خرید و مجتمع های خرید باشد .

.

مراکز خرید از جمله با اهمیت ترین و مورد توجه ترین مکان ها در معماری محسوب میشوند که در طراحی پلان مرکز خرید باید حساسیت بیشتری به خرج داد و تمامی فضا های مربوطه نرسیم شوند و همچنین از طرح زیبایی نیز برخوردار باشد و محوطه سازی مناسبی برای پروژه در نظر گرفته شود . برای مراکز خرید و مجتمعات تجاری باید مسیر های دسترسی مناسبی در نظر گرفته شود تا امکان ورود و خروج افراد بطور مناسب صورت گیرد که در نقشه مرکز خرید ارائه شده تمامی موارد ذکر شده رعایت شده است و شیت های کامل از قسمت های مختلف را داراست . در ادامه میتوانید به دانلود رایگان پلان مرکز خرید بپردازید

.

پلان های ترسیمی

سایت پلان پلان طبقات موجود نما برش پلان بام

.  />  <a href=دانلود رایگان پلان اتوکدی مرکز خرید  />  رمز فایل فشرده: <a title=www.saze20.ir  /><a href=برای دانلود این فایل مشکل دارید؟ برای مشاهده آموزش دانلود از سازه برتر کلیک کنید.  /><strong>حجم فایل در حالت فشرده:</strong>  877 KB</span>

<span style=عنوان:

دانلود رایگان پلان اتوکدی مرکز خرید

————————————————————

مجموعه پلان های ویلایی

این مجموعه شامل بیش از ۲۶ نمونه پلان ویلایی می باشد که قابل اجرا با برنامه اتوکد می باشد. از ویژگی های شاخص این مجموعه ، جمع آوری نقشه های ویلایی در ابعاد مختلف و تنوع طراحی پلان ها بصورت یک طبقه و دوبلکس می باشد. پلان های ویلایی این مجموعه دارای قابلیت اجرا در کلیه نقاط کشور می باشد و با معماری بومی ایران سازگاری دارد.

برای دریافت این مجموعه اینجا کلیک کنید.

————————————————————

پاورپوینت مدرسه خان شیراز

پاورپوینت مسجدآقابزرگ کاشان

پاورپوینت مسجد کبود تبریز

نگرشی به برج پیزا

نقشه های اتوکدی فرهنگسرا-نمونه اول

————————————————————