دانلود پروژه آب و معماری - سازه برتر



ب و معماری , پی دی اف آب و معماری , دانلود پی دی اف آب و معماری

دانلود پروژه آب و معماری

در این بخش از سازه برتر دانلود پروژه آب و معماری در 55 صفحه تهیه شده که در ادامه بخشی از متن و فهرست آن را برای دانلود قرار داده ایم. همچنین لینک دانلود پاورپوینت آب و معماری نیز در انتهای این مطلب قرار داده شده است. .

مقدمه :

در همه دوران تاریخی معماران ما آب را در مجموعه‌های خود وارد می‌کردند و گنجینه‌ای از خصوصیات فیزیکی، مذهبی و اسطوره‌ای را به خدمت می‌گرفتند تا معماری آنان از غنای بیشتری برخوردار باشد.چنان که می‌دانیم نزد ایرانیان از روزگاران بسیار کهن آب مانند آتش مقدس بوده به گواهی اوستا و همه نامه‌های دینی پهلوی و بسیاری از نویسندگان یونان و روم و خود همین هردوت ایرانیان آب و آتش را بزرگ می‌پنداشتند و می‌ستودند و آلودن آنها از گناهان بزرگ به شمار می‌رفت آب خواه شیرین و خواه شور چه رود و چه دریا در خور ستایش و نیایش است. آب و آتش لازم و ملزوم یکدیگر برای ادامه حیات می‌باشند. هر دو هم‌ هستی‌بخش و هم ویرانگر هستند. پرستشگاهان بسیار باشکوه آناهیتا (ناهید)، ایزد نگهبان آب، در سراسر ایران زمین و خاکهای همسایه برپا بود. آبان یشت و آبان نیایش که در اوستا به جای مانده در ستایش همین ایزد است از این گذشته بسا دریای شور و رودهای شیرین در نامه کهن سال یاد گردیده و ستوده شده از آنهاست وئوروکش Vouru Kaska (دریای گرگان، خزر) چئچست Caecasta (دریاچه ارومیه) کاسائویه Kasaoya (در پهلوی، کیانسیه=دریاچه هامون=زره سیستان)، دائیتیا Daitya (در پهلوی، روت داتیک یا وه روت=آمویه، جیحون) و جز اینها ستایش آب نزد ایرانیان بیش از این است. .

فهرست :

مقدمه احترام به آب مروری بر تاریخچه آب گرمابه و پاکیزگی در ایران آئین شستشوی مهرپرستان شستشوی در آئین مزدیسنا ناهید یا آناهیتا معبد آناهیتا در بیشاپور آب انبار شیوه‌های آبرسانی در تمدن اورارتو آب و هنر در باغ استخر آب نماها نهرها در کتاب آثار ایران حوضخانه‌های کاشان باغ واقع در کنار رودخانه باغ آبی .

دانلود پروژه آب و معماری

.  /> دانلود pdf آب و معماری</strong></a></span>

<span style= /> <strong>رمز فایل فشرده:</strong> <a style=www.saze20.ir (پسورد را تایپ نمایید.)  /> <a style=برای دانلود این فایل مشکل دارید؟ برای مشاهده آموزش دانلود از سازه برتر کلیک کنید.  /> <strong>حجم فایل در حالت فشرده: 597 </strong>KB</span>

<span style= /></strong> <strong>د</strong><strong>انلود پاورپوینت آب و معماری</strong></a></span>

———————————————————————————

<span style=پیشنهاد می کنیم این مطالب را نیز مشاهده کنید:

پاورپوینت تاثیر رنگ در ساختمان

پاورپوینت بتن عبور دهنده نور

پاورپوینت مصالح بکار رفته در بازشو ها

پاورپوینت بررسی نمونه های تجاری

پاورپوینت معماری ارگانیک

———————————————————————————.  width= فروشگاه فایل