نورمن فاستر مردی به شكوه ساختمانهايش - سازه برتر



نورمن فاستر مردی به شكوه ساختمانهايش

 

سر لرد نورمن فاستر در سال 1935 در منچستر انگليس در خانواده اي فقير به دنيا آمد شايد به آن زمان ميان بچه هاي متولد شده در پايين شهر منچستر اتقاقي زياد بزرگ نيافتاده بود پسري باموهايي مشكي به دنيا آمده بود  اما امروز نورمن فاستر  بزرگترين معمار بريتانيا ست او حتي چهره سياسي و اجتماعي بسيار خوبي در بين احزاب سياسي و اجتماعي دارد .

 

از دلايل موفقيت او ميتوان بهره بردن او از چشماني مكانيكي و رويايي بي حد وحصر و بي پايان  را مي توان بر شمرد . امروز همان پسري كه در كه در منطقه فقير نشين منچستر به دنيا آمده بود مردي شده با مقياسي جهاني مردي كه همه او را به شكوه و عظمت در خاطر جاي دادند  درست مانند ساختمانهايش. در سن 21 سالگي او بورس تحصيلي را در معتبرترين مدرسه معماری جهان مدرسه معماري يل(Yale University) به خود اختصاص داد تا با رفتن به سرزمين آمال سپيد ايالات متحده گام در راهي نهد كه آينده ان روشن بود

 

مدرسه معماري يل جايي بود كه بيشترين تاثير را در ديدگاه  نورمن گذاشت البته مدرسه اي  كه شايد چندان خاطرات خوشي را مرد طلايي ريبيا (RIBIA ) امروز در خاطر نداشته باشد . نورمن جوان منچستري  در يل بود كه با ريچارد راجرز فلورانسي  آشنا شد  او به همراه ودي و سوزي گروهي را در يل درست كردند به نام گروه 4 . گروهي از جواناني كه در ان زمان اين گروه عمده كارشان پيرامون مدرنيته اي بود كه پنجه  در  معماري آن زمان افكنده بود مي‌گذشت .

بعد ها نورمن با وندي ازدواج كرد و ريچارد با سوزي اين گروه كوچك تا سال 1967 در لندن  كه دفتر معماري فاستر و همكاران راه افتاد  به بقاي خود ادامه داد. برای دریافت اطلاعات کامل در مورد نورمن فاستر فایل pdf آن را در ادامه دانلود نمایید.

 

برای دانلود پاورپوینت آماده نورمن فاستر اینجا کلیک کنید!

عنوان: نورمن فاستر مردی به شكوه ساختمانهايش

فرمت: PDF

حجم: 1.93MB

صفحات: 40 صفحه

رمز: www.saze20.ir