دانلود پروژه تاریخ شهر و شهرنشینی در جهان و ایران - سازه برتر



دانلود پی دی اف تاریخ شهر و شهرنشینی در جهان و ایران , تاریخ شهر و شهرنشینی در جهان و ایران , پی دی اف تاریخ شهر و شهرنشینی در جهان و ایران

دانلود پروژه تاریخ شهر و شهرنشینی در جهان و ایران

در این بخش از سازه برتر دانلود پروژه تاریخ شهر و شهرنشینی در جهان و ایران در 31 صفحه تهیه شده که در ادامه بخشی از متن و فهرست آن را برای دانلود قرار داده ایم.

همچنین لینک دانلود پاورپوینت تاریخ شهر و شهرنشینی در جهان و ایران نیز در انتهای این مطلب قرار داده شده است.

.

مقدمه:

بررسی تاریخچه شهرنشینی در دنیا نشان می دهد که ایران دارای قدمتی طولانی در تاریخ شهرنشینی جهان است. با وجود اینکه قبل از ساسانیان ، شهرنشینی با تشکیل حکومت مادها آغاز شد و در دوره سلوکیان ، شهرهای خود فرمان و مستقل ظاهر شدند (اشرف ، ۱۳۵۳) با این حال بیشتر شهرهای دوره باستانی در زمان ساسانیان به وجود آمده اند. طبق مطالعات لکارت بسیاری از شهرهای بزرگ ایران یا در دوره ساسانیان بنا شده اند (مانند قزوین ، نیشابور ، اردبیل و تبریز) ، یا اینکه در این دوران گسترش و رونق یافته اند ، که شهرهایی چون شیراز ، کرمانشاه ، یزد و کرمان را شامل می‌شود (در کوش ، ۱۳۶۴).

پس از فتح ایران به وسیله مسلمین ، طرز تفکر و عقاید اسلامی در فرهنگ شهرنشینی و نحوه ارتباط روستا با شهر رسوخ کرد. ایجاد مسجد به عنوان مهمترین ساختمان شهر و شباهتهای فرهنگی، اقتصادی شهر و روستا (با توجه به عقاید اسلامی) دو خصیصه بارز شهرهای اسلامی است. به طور کلی در دوران اسلامی به دلیل وسعت نفوذ آن در مناطق مختلف و گسترش بارز مبادلات ، شهرنشینی رونق فراوان یافت (در کوش ، ۱۳۶۴) . با تهاجم مغولان شهرنشینی در ایران رو به زوال رفت و تنها در دوران غازان خان رونق نسبی به شهرها بازگشت.

در دوران صفویه نیز شهرنشینی در ایران رونق یافت و اعتقادات مذهبی حکام بر کالبد شهر نیز تأثیر گذاشت (حبیبی ، ۱۳۷۵) در دوران معاصر نیز به تبعیت از الگوهای شهرنشینی و شهرسازی غربی و به دنبال نفوذ اتومبیل به داخل شهرها، اقدامات عمرانی بسیاری در شهرها صورت گرفت ، که عمده این اقدامات درون‌زا نبوده‌اند. در این پاورپوینت به بررسی تاریخ شهر و شهرنشینی در جهان و ایران، می پردازیم.

.

فهرست:

تاریخ شهر و شهرنشینی در جهان و ایران

مقدمه

توزیع جغرافیائی

جمعیت شهری

نسبت شهرنشینی

اهمیت مطالعه‌ی تاریخ

عوامل مؤثر در شکل‌گیری شهر

دوران‌های تاریخی شهرنشینی

دو نظریه در باب یکجانشینی

عناصر شهر یونانی

شهرهای رومی

شهرهای رومی

شهرهای رومی: رُم قرون وسطا

عناصر شهر قرون وسطایی

عناصر اصلی شهرسازی رنسانس

فرآیند شهرگرایی، شهرنشینی و شهرسازی ایران

 

 

دانلود پروژه تاریخ شهر و شهرنشینی در جهان و ایران

 /> دانلود pdf تاریخ شهر و شهرنشینی در جهان و ایران</strong></a></span></p>
<p style=  رمز فایل فشرده: www.saze20.ir (پسورد را تایپ نمایید.)

 /> <a style=  حجم فایل در حالت فشرده: 3,162 KB

دریافت فایل

 

فروشگاه فایل