فرش ها را چطور پهن کنیم؟ - سازه برتر



فرش ها را چطور پهن کنیم؟,فرش در دکوراسیون داخلی,فرش در دکوراسیون منزل,

فرش ها را چطور پهن کنیم؟

ما ایرانی ها خوب یا بد یک عادت عجیب داریم. این که همه ما به صورت ذاتی عاشق فرش هستیم. انگار که یک جورهایی تار و پودهای فرش ایرانی با نقش ها و رنگ هایشان توی جانمان ریشه دارند که هر وقت آنها می بینیم دل از دست می دهیم و بی خیال فضا و مکانی که داریم یکی از آنها را به دوش می گیریم و به خانه می آوریم. خیلی از ما اصلا اول فرش خانه را می خریم و بعد خانه اش را. علاقه زیاد ما به فرش ها به کنار. در زیبایی فرش ها که هر خانه ای را زیباتر هم می کنند حرفی نیست. اما اگر فرش ها متناسب با فضای خانه یا کارکردشان انتخاب نشوند آن وقت نه خودشان جلوه دارند و نه فضایی که در آن پهن شده اند. فرش خریدن یک قانون دارد و پهن کردن فرش بسیار! .

پایه های جلویی مبل روی فرش و پایه های عقب روی زمین باشد

فرقی هم ندارد که خانه کوچک یا بزرگ باشد یا فضایی که برای نشیمن یا پذیرایی دارید چقدر است. فقط باید به اندازه فرش دقت داشته باشید. در زمان پهن کردن فرش بایددقت که متناسب با فضای شما باشد تا این قانون درست از کار در بیاید وگرنه مبل ها خیلی بیشتر از معمول استاندارد از هم فاصله می گیرند. . فرش ها را چطور پهن کنیم؟,فرش در دکوراسیون داخلی,فرش در دکوراسیون منزل, .

فقط  تعدادی از پایه های جلو روی فرش  باشد

این قانون بیشتر زمانی به درد می خورد که مبل های شما یک دست نیستند و یک یا دو صندلی با طرح و رنگ متفاوت از بقیه دارند. با این کار می توانید فضای اتاق را دلخواه خودتان بزرگ و کوچک کنید. در واقع این قانون بیشتر به درد  خانه هایی می خورد که فضای کافی برای هر تغییری داشته باشند. . فرش ها را چطور پهن کنیم؟,فرش در دکوراسیون داخلی,فرش در دکوراسیون منزل, .

هر چهار پایه روی فرش باشد

مهم ترین نکته ای که باید  در این مورد در نظر بگیرید اندازه فرش یا قالی بستگی است. وقتی که فرش بزرگی در اختیار داشته باشید می توانید همه مبل و صندلی ها را روی آن قرار بدهید و اصلا  نیازی نیست خودتان را پایند قانون اول کنید و دوپایه روی زمین و دو پایه دیگر را روی فرش بگذارید. خانه هایی که همه پایه های مبل ها روی فرش هستند شلوغ تر به نظر می رسد و البته کوچک تر . . فرش ها را چطور پهن کنیم؟,فرش در دکوراسیون داخلی,فرش در دکوراسیون منزل, .

پایه هیچ مبلی روی فرش نباشد

اگر ترجیح می دهید در خانه تان به جای فرش های معمولی با اندازه های مشخص از قالی های کوچک با طرح و نقشه های خاص و امروزی استفاده کنید بهتر است که روی همه قانون های قبلی خط بکشید و  فقط این ایده را در خانه پیاده کنید. شما نباید هیچ مبلی روی قالی تان بگذارید. اگر حتی فقط پایه های جلویی مبل ها را روی آن بگذارید دیگر چیزی از طرح و نقشه قالی باقی نمی ماند. . فرش ها را چطور پهن کنیم؟,فرش در دکوراسیون داخلی,فرش در دکوراسیون منزل, .

فرش از لبه دیوار ۴۵ سانتی متر فاصله داشته باشد

اگر به دکور چیدن مادرها یا مادربزرگ ها دقت کنید حتما به این نکته می رسید. قانونی که در همه دنیا و در همه نسل ها جریان داشته و تا امروز هم کسی نتوانسته آن را تغییر بدهد. این که اگر فرش بزرگی در خانه پهن می کنید باید اندازه اش را طوری در نظر بگیرید که حتما از لبه دیوارها دست کم ۴۵ سانتی متر فاصله داشته باشد. اگر خانه تان در اندازه این حرف ها نیست آن وقت قانون برای شما کمی فرق می کند. در این صورت باید به جای فاصله ۴۵ سانتی متری قانون فاصله ۲۰ سانتی متر تا لبه دیوار را رعایت کنید. . فرش ها را چطور پهن کنیم؟,فرش در دکوراسیون داخلی,فرش در دکوراسیون منزل, .

کفپوش ها را فرش نکنید

کفپوش های خانه به هر شکل و طرحی و با هر جنسی برای زیباتر کردن فضای خانه شما به کار رفته اند. حتی اگر این کفپوش ها در اتاق بچه ها باشد یا در اتاق خواب. فرقی ندارد. حتما دلیلی برای به کار بردن آنها بوده. پس لزومی ندارد که همه فضای اتاق ها را به بهانه سردی سنگ ها یا خالی بودن پارکت ها از فرش بپوشانید. اگر هم زمانی این کار را کردید، حداقل فرش را چند سانتی متر کوچک تر از متراژ اتاق در نظر بگیرید تا کمی از زمین و کفپوش هم دیده شود. . فرش ها را چطور پهن کنیم؟,فرش در دکوراسیون داخلی,فرش در دکوراسیون منزل, .

فرش از تختخواب ۳۰ تا ۴۵ سانتی متر بزرگ تر باشد

باید فرش اتاق خواب طوری انتخاب شود که از هر طرف  اطراف حدود ۳۰ تا ۴۵ سانتی متر بزرگ تر از اندزه تخت باشد. البته این مساله بستگی به اندازه تخت دارد. برای تخت های کویین یا کینگ فرش بهتر است ۴۵ سانتی متر و برای تختخواب های توین یا تک نفره ۳۰ سانتی از فرش معلوم باشد. اگر قالی کوچکی  دارید که می خواهید آن را در اتاق خواب بیندازید بهتر است پایین تخت پهن کنید. فقط  یادتان باشد قالیچه باید از عرض تخت بیشتر باشد تا فضا هماهنگ به نظر برسد. . فرش ها را چطور پهن کنیم؟,فرش در دکوراسیون داخلی,فرش در دکوراسیون منزل, .

فرش  زیر میز ناهارخوری حدود ۶۰ سانتی متر از هر طرف معلوم باشد

شاید خواسته زیادی باشد اما اگر به قدر کافی فضا دارید و یک میز ناهارخوری بزرگ که می خواهید زیر آن فرش پهن کنید باید حواستان باشد که فرش از هر طرف میز به اندازه  ۶۰ سانتی بیرون آمده باشد. این طوری حتی در زمانی که صندلی استفاده می شوند باز هم تمامی پایه هایشان روی فرش است و نه صندلی کسی کج و راست می شود و نه پاها روی زمین می مانند. . فرش ها را چطور پهن کنیم؟,فرش در دکوراسیون داخلی,فرش در دکوراسیون منزل, .

راهروی خانه را با فرش پر کنید

ما ایرانی ها عاشق این قانون هستیم. این که راهروهای خانه را هم با فرش های کناری بلندمان پر کنیم. کار درستی هم هست. برای این که طبق اصول طراحی داخلی فرش های کناری باید بیشتر فضاهای عبوری در خانه را پر کنند. به این ترتیب هم امنیت راه رفتن و راحتی رعایت می شود و هم فضای ورودی خانه با فرشی که پهن شده از سلیقه صاحبخانه خبر می دهد. . فرش ها را چطور پهن کنیم؟,فرش در دکوراسیون داخلی,فرش در دکوراسیون منزل, .

فرش ها را با هم ترکیب کنید

اگر به اندازه کافی فضا دارید  لازم نیست اصلا فرش بزرگ در خانه پهن کنید. این اصل مال قدیمی ها بود که یک دفعه خانه را با یک فرش ۱۲ مترمربعی نقش دار پر می کردند. حالا قانون این است که تا جایی که دوست دارید از قالیچه های کوچک ترکیبی استفاده کنید. به خصوص اگر خانه بزرگی دارید و مجبورید چند دست مبلمان به کار ببرید. . فرش ها را چطور پهن کنیم؟,فرش در دکوراسیون داخلی,فرش در دکوراسیون منزل, .

فرش ها را چطور پهن کنیم؟

. منبع: چی .  /> <a href=دانلود pdf فرش ها را چطور پهن کنیم؟

*****

ورکشاپ حرفه ای طراحی داخلی مدرن در تری دی مکس به زبان فارسی

*****

ورکشاپ حرفه ای طراحی داخلی کلاسیک در تری دی مکس به زبان فارسی

. ————————————————————————

مجموعه تصاویر دکوراسیون داخلی | تصاویر معماری داخلی

دارای طرح هایی زیبا و کاربردی برای استفاده در دکوراسیون منزل و محل کار متناسب با نیاز خانواده های ایرانی ایده هایی جدید برای طراحان دکوراسیون داخلی طراحی و اجرای دکوراسیونی شیک و منحصر بفرد برای سلیقه های متفاوت گردآوری شده از بهترین و جدیدترین طراحی های روز دنیا بیش از ۷۷۰۰ تصویر از فضاهای داخلی حجم: ۱۰ گیگ ارائه شده در ۳ DVD برای دریافت آلبوم دکوراسیون داخلی اینجا کلیک کنید. ————————————————————————