چه کوسنی برای چه مبلی؟ - سازه برتر



چه کوسنی برای چه مبلی؟,کوسن,کوسن در دکوراسیون,

چه کوسنی برای چه مبلی؟

زیاد به چشم نمی آیند اما در دکوراسیون خانه نقش مهمی دارند.کوسن‌هایی که این روزها تب خرید آنها حسابی بالا گرفته. این وسط یادتان باشد پیش از این که وارد مغازه شوید و بالشتک‌های ریز و درشت را توی سبد خرید بریزید، باید به ۵ اصل مهم توجه داشته باشید. اندازه، شکل، رنگ، طرح و تعداد. اگر آنلاین خرید می کنید که کارتان راحت است. دکوراسیون خانه جلوی رویتان است و برای تطابق این ۵ نکته با دکوراسیون مشکلی ندارید اما اگر می خواهید حضوری خرید کنید، بهتر است یک تصویر  از طرح و رنگ مبلمان و دکوراسیون خانه همراه داشته باشید. خیلی اوقات نشان دادن تصویر به فروشنده می‌تواند کارساز باشد! .

اندازه : متوسط‌ها بهترند

اندازه کوسن رابطه مستقیم با اندازه صندلی یا کاناپه تان دارد. معمولاً کوسن‌هایی به اندازه متوسط یعنی در ابعاد ۴۰ در ۴۰ سانتی متر یا ۴۵ در ۴۵ سانتی متر برای یک کاناپه بزرگ کفایت می‌کند. کوسن‌های کوچک در سالن مبل را شبیه تختخواب می‌کنند. کوسن‌های بزرگ هم که معمولاً بزرگ ۵۰ سانتی متر ابعاد دارند، فضا را گرم و دلنشین می کنند اما به شرطی که فضای خانه خیلی بزرگ باشد و ابعاد مبل‌ها هم به چشم بیاید. اگر مبلتان مدرن و از نوع کاناپه‌های راحتی است، می توانید از ۲ سایز کوسن استفاده کنید. کوچک و متوسط. هر چند که مجبورید در هر بار نشست و برخاست آنها را برای راحتی خودتان جابه جا کنید. این روش زیبایی دارد اما راحتی نه! . چه کوسنی برای چه مبلی؟,کوسن,کوسن در دکوراسیون, .

شکل: از متکایی داریم تا مخده ای

معمولاً کوسن‌ها را از پر، فوم یا هر دوی آنها پر می کنند. هر قدر جنس مرغوب‌تری در کوسن‌ها به کار رفته باشد، شکل آنها هم بیشتر به چشم می‌آید. پس لطفاً دنبال کوسن‌های ارزان نباشید. اول از همه به این فکر کنید که می‌خواهید در خانه از کوسن‌ها چه استفاده‌ای داشته باشید. آیا فقط برای دکوراسیون استفاده می کنید یا برایتان یک جور بالش هم هست که  گاه و بی گاه با آنها موقع تماشای فوتبال و … سرو کله می زنید. کوسن‌های ارزان معمولاً از فوم‌های نامرغوب هستند و بعد از مدتی شکل و ریختشان را از دست می‌دهند. یادتان باشد یک کوسن بی قواره در خانه حکم یک لباس کهنه و کثیف را دارد. و اما شکل کوسن‌ها! روی هم رفته ۴ جور کوسن داریم. متکایی، مستطیل، مربع، و دایره‌ای. این وسط انتخاب شکل بستگی به نوع کاربرد کوسن دارد. اگر فکر می‌کنید موقع لم دادن می خواهید یک تکیه گاه داشته باشید، کوسن‌های مربعی انتخاب خوبی هستند. به خصوص برای آنهایی که کمرشان درد می‌کند. این نوع کوسن‌ها رایج‌ترین و البته ایده آل ترین شکل برای صندلی‌های چوبی تخت یا حتی مبل‌های راحتی هستند. مستطیلی‌ها می توانند برای پوشش قسمت پایینی کمر یا گردن استفاده بشوند. اگر مبلتان چرمی است بهترین انتخاب نوع متکایی است که کمتر سر می خورد و حسابی ناحیه کمر را حمایت می کند. این وسط شکل مبلمان هم به انتخاب شکل کوسن‌ها ربط پیدا می‌کند. مثلاً مبل‌های چوبی با لبه‌های تیز و خشن با داشتن کوسن‌های دایره‌ای ظاهر بهتری پیدا می کنند. یا کوسن‌های مربع شکل بزرگ به درد مبل‌های پرحجم و شلوغ می خورد. اگر هم واقعاً نمی توانید تصمیم بگیرید که چه شکلی به مبلتان می آید، بهتر است قانون ۲- ۲- ۱ را انتخاب کنید. ۲ کوسن مربع شکل هم سایز و هم الگو در دو طرف انتهایی مبل،۲ کوسن کوچکتر در کنارش و یک مستطیلی وسط. می توانید به جای کوسن‌های کوچک مربعی از دایره‌ای هم استفاده کنید. این تنوع خودش داستانی می شود! . چه کوسنی برای چه مبلی؟,کوسن,کوسن در دکوراسیون, .

تعداد: دیگر فرد بودن قدیمی شده

خیلی‌ها معتقدند که تعداد کوسن‌ها باید عددی فرد باشد. اما این روزها دیگر کسی از این قاعده پیروی نمی کند. در واقع دکوراسیون مدرن دیگر این حرف‌ها حالی‌اش نیست. پس اگر روزی دلتان خواست روی مبلتان فقط ۴ تا کوسن داشته باشید فکر رسیدن زمین به آسمان نباشید. فقط کافی است یک جفت از کوسن‌ها را هم شکل انتخاب کنید و دو تای دیگر را ساده یا طرح دار متفاوت از کوسن‌های اول. این وسط باید به اندازه مبلتان دقت کنید. اگر موقع نشستن روی مبل‌ها باید کوسن‌ها را کنار زد و نشست یعنی روشتان اشتباه بوده. برای مبل‌های بزرگ در نهایت فقط ۵ کوسن کفایت می کند و برای کاناپه‌های دو نفره بهتر است از ۳ کوسن استفاده کنید. برای صندلی‌های کوچک یک کوسن و برای مبل‌های تک هم در نهایت دو تا. این تعداد کمتر هم می‌تواند باشد اما بیشتر دیگر راه ندارد! . چه کوسنی برای چه مبلی؟,کوسن,کوسن در دکوراسیون, .

طرح و رنگ: به خودتان سخت نگیرید!

اگر می خواهید که ۲ کوسن روی یک مبل قرار بدهید بهترین روش این است که هردوی آنها شبیه به هم نباشند. بهتر است یکی را بدون طرح و رنگی انتخاب کنید و دیگری را طرح دار. ولی در رابطه با کاناپه بهتر است آنها یک جور باشند. یا ساده یا طرح دار! . چه کوسنی برای چه مبلی؟,کوسن,کوسن در دکوراسیون, . برای مبل‌های بلند مانند کاناپه های سه‌نفره بهتر است ۲ کوسن رنگی ساده در ۲ طرف دسته مبل قرار بدهید. آن‌هم با رنگی در طیف رنگ مبل و بعد در کنار هر کدام از آنها یک کوسن طرح دار متناسب با رنگ دکوراسیون خانه بگذارید. می توانید حتی یک کوسن طرح دار در وسط مبل بگذارید و بی خیال جفت کردن کوسن‌ها شوید. . چه کوسنی برای چه مبلی؟,کوسن,کوسن در دکوراسیون, . از این‌که طرح‌های مختلف را با هم استفاده کنید ابایی نداشته باشید. فقط کافی است مطمئن باشید کوسن‌هایتان حداقل در یک رنگ با هم مشترک هستند. این طوری می توانید گل دارها را با راه‌راه کنار هم بگذارید و از شلوغی هم نترسید. . چه کوسنی برای چه مبلی؟,کوسن,کوسن در دکوراسیون, . اگر کوسن‌ها را با طرح‌های مختلف انتخاب می‌کنید، باید به اندازه و تنوع طرح‌ها هم دقت داشته باشید. مثلاً اگر یک کوسن گل  های ریز دارد باید کوسن دیگر را با طرح گل‌های درشت انتخاب کنید. یا اصلاً بی‌خیال طرح مشابه شوید. . چه کوسنی برای چه مبلی؟,کوسن,کوسن در دکوراسیون, . اگر خیال دارید هم برای کاناپه بزرگ خانه کوسن بگیرید و هم روی مبل‌های تک‌نفره  بالشتک بگذارید کمی به کار گروهی هم توجه کنید. یعنی این که لازم نیست که حتماً کوسن  های روی مبل‌ها با کوسن روی کاناپه یکی باشد اما باید تا جای ممکن هارمونی داشته باشند. این هارمونی می تواند از نظر طیف رنگ، طرح یاحتی شکل و اندازه باشد. یک جوری که انگار کوسن‌ها با هم هستند و نیستند! . چه کوسنی برای چه مبلی؟,کوسن,کوسن در دکوراسیون, .

چه کوسنی، برای چه مبلی؟ کمی دقت لازم است

برای ما ایرانی‌ها که همیشه دنبال نظم و ترتیب و هماهنگی هستیم شاید مهم‌ترین سؤال این باشد که آیا کوسن باید با رنگ دکوراسیون خانه یکسان باشد یا نه؟ در واقع این رنگ دکوراسیون خانه نیست که شکل و طرح کوسن‌ها را برایتان تعیین می کند بلکه بیشتر از همه سبک چیدمان خانه است که روی انتخاب کوسن‌ها نقش دارد. درواقع انتخاب جنس پارچه؛ رنگ و بافت کوسن‌ها رابطه مستقیمی با سبک و سلیقه خانه‌داری شما دارد. اگر چیدمان خانه شما کلاسیک و سنتی است آن وقت کوسن‌های مخمل و ابریشمی به کارتان می‌آید. پارچه های کارشده مانند ترمه و … هم برای خانه‌های کلاسیک مناسب هستند. در چیدمان سنتی همه جور کاردستی زیبا و چشم‌گیر است پس لازم نیست همه کوسن‌ها را یک جور و حتی یک جنس انتخاب کنید. هماهنگی رنگ‌ها را حفظ کنید و از مخمل و ابریشم و … لذت ببرید. . چه کوسنی برای چه مبلی؟,کوسن,کوسن در دکوراسیون, . اگر دکوراسیون خانه شما مدرن و امروزی است بهتر است دنبال رنگ‌های متنوع زیادی نباشید. در این نوع دکوراسیون بیشتر طرح‌های هندسی حرف اول و آخر را می زند. طرحی هم اگر در کار نباشد کوسن‌ها ساده‌اند با پارچه‌هایی از جنس کتان و لینن. در خانه‌های مدرن و امروزی کوسن‌ها معمولاً بزرگ انتخاب می شوند و تعدادشان هم حتی بیشتر از باقی فضاهاست. این روزها مد اصلی در این نوع چیدمان انتخاب کوسن‌هایی با پارچه های متفاوت اما طیف رنگ یکسان است. . چه کوسنی برای چه مبلی؟,کوسن,کوسن در دکوراسیون, .

چه کوسنی برای چه مبلی؟

. منبع: چی .  /> <a href=دانلود pdf چه کوسنی برای چه مبلی؟

*****

ورکشاپ حرفه ای طراحی داخلی مدرن در تری دی مکس به زبان فارسی

*****

ورکشاپ حرفه ای طراحی داخلی کلاسیک در تری دی مکس به زبان فارسی

. ————————————————————————

مجموعه تصاویر دکوراسیون داخلی | تصاویر معماری داخلی

دارای طرح هایی زیبا و کاربردی برای استفاده در دکوراسیون منزل و محل کار متناسب با نیاز خانواده های ایرانی ایده هایی جدید برای طراحان دکوراسیون داخلی طراحی و اجرای دکوراسیونی شیک و منحصر بفرد برای سلیقه های متفاوت گردآوری شده از بهترین و جدیدترین طراحی های روز دنیا بیش از ۷۷۰۰ تصویر از فضاهای داخلی حجم: ۱۰ گیگ ارائه شده در ۳ DVD برای دریافت آلبوم دکوراسیون داخلی اینجا کلیک کنید. ————————————————————————