بررسی تغييرات خسارت در سه سازه قاب خمشی فولادی - سازه برتر



 

بررسی تغييرات خسارت در سه سازه قاب خمشی فولادی

 

چكيده:

اهميت بررسي خسارات از آن جهت است كه ساختما نهاي بسياري در حال حاضر موجود هستند كه با شرايط مناسبي ساخته نشد هاند و نياز به مقاوم سازي دارند. براي بيان عددي خسارت جهت انجام مقاوم سازي، از شاخص هاي خسارت استفاده مي شود. شاخص هاي خسارت مختلفي با توجه به رفتارهاي مختلف سازه ها بخصوص در مورد ساختمان هاي بتني ارائه شده است.

 

در اينجا سه سازه قاب خمشي با تعداد طبقات مختلف مورد بررسي قرار گرفت هاند. بر اساس تحليل غيرخطي تاريخچه زماني انجام شده روي آنها توابع خسارت محلي براي سه زمين لرزه نورتريج، طبس و ناغان محاسبه شده است. خسارت در اين سازه ها با افزايش ارتفاع در طبقات بالاتر بحراني تر مي شود و توزيع خسارت در طبقات نيز يكسان نيست. در حال حاضر شاخ صهاي خسارت تركيبي كه هم دامنه تغييرمكان و هم خسارات تجمعي را در نظر م يگيرد بيشتر مورد توجه هستند.

 

براي تعيين خسارت فيزكي با توجه به مقادير حاصل از شاخص هاي خسارت نياز به تعريف محدوده خسارت و مقايس بندي شاخص ها است كه براي بسياري از اين توابع دامنه خسارات مشخص نيست. در حال حاضر اكثر توابع خسارت براي محاسبه خسارت ناشي از تغييرمكان اصول يكساني دارند ولي اصول خسارت تجمعي در توابع مختلف متفاوت است.

 

فرمت: pdf

حجم: 280 KB

رمز فایل: www.saze20.ir

دانلود