قفل پردیس کی باز می‌شود؟ - سازه برتر



مسکن مهر,مسکن,خرید مسکن,

قفل پردیس کی باز می‌شود؟

در حالی که بسیاری متقاضیان مسکن مهر، رویای سکونت در پردیس را هر روز دست نیافتنی تر از دیروز می بینند روند رو به رشد پروژه، کورسوی امید را در دل مالکان زنده نگه داشته است.

حکایت تشنگی پردیس، وضعیت توپوگرافی ناهموار، ساخت تونل، احداث بزرگراه، مترو، کم کاری در ایجاد انشعابات، خودداری متقاضیان از پرداخت سهم آورده و دهها چالش دیگر که مدیران این شهر با آن دست به گریبان هستند تنها بخشی از مشکلات فرزند نوپای تهران است.

وقتی کلنگ مسکن مهر پردیس در اواخر دولت پیشین به زمین زده شد بعضی با خوش خیالی تصور می کردند ۱۸ ماهه می توانند این پروژه ۸۵ هزار واحدی را به سرانجام برسانند اما زمانی که پس از مدتی کار در همان دولت قبل مصوب کردند شرکت عمران موظف است از محل آورده متقاضیان برای ساخت تونل استفاده کند بسیاری متوجه عظمت و سختی پروژه ای شدند که طلسم افتتاح نشدن های آن بعد از سه بار، سرانجام چهارمین مرتبه اواخر تیرماه ۱۳۹۵ با افتتاح ۴۵۵۰ واحد شکست.

اما تمام متقاضیان مسکن مهر پردیس به اندازه ایرانشهری های فاز ۱۱ خوش شانس نیستند. بسیاری افراد بخصوص در فازهای ۵، ۸، ۹ و ۱۱ که چالشهایی را برای تکمیل سهم آورده فراروی خود می بینند اخیرا با اعلام قیمتهای جدید به نوعی غافلگیر شدند؛ قیمتهایی که بنا به گفته مدیرعامل شرکت عمران پردیس مصوبه سال ۱۳۹۲ بوده اما مشخص نیست چرا مدیران قبلی از ابلاغ آن خودداری کرده اند.

.

تعیین قیمت نهایی کلیه فازها:

کارشناسان شرکت عمران روزهای گذشته پس از برگزاری جلسات متعدد فنی قیمت نهایی کلیه فازها یعنی ۱۱، ۵، ۹جدید، ۹ قدیم و ۸ را استخراج کردند که به تدریج از طریق سایت رسمی شرکت و بصورت اعلامیه ها و اطلاعیه های جداگانه اعلام خواهد شد. مبلغ نهایی آورده متقاضی در فاز ۱۱ حدود ۳۹ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان، فاز ۵ و ۹ جدید حدود ۴۶ الی ۴۷ میلیون تومان بر حسب متراژ واحدها، فاز هشت به دلیل متراژ بالاتر و متغییر بودن متراژ واحدها بین ۶۵ الی ۷۹ میلیون تومان و تعداد محدودی از واحدهای این فاز به دلیل شرایط خاص تا ۸۴ میلیون تومان (که این واحدها زیر ۵ درصد کل فاز ۸ هستند) استخراخ شده است.

بسیاری از متقاضیان نسبت به پرداخت سهم آورده خود کوتاهی می کنند که می تواند در آینده با افزایش قیمت به دلیل تورم برای این افراد گران تمام شود. به همین دلیل مدیران شهرهای جدید مرتبا تاکید می کنند که متقاضیان برای پرداخت آورده خود اقدام کنند. البته برای تسریع این فرآیند تمهیداتی هم اندیشیده شد که انتقال کسانی که آورده خود را تکمیل کنند به فاز افتتاح یکی از آن مشوقها است اما واقعیت آن است که هرچه درخواست کنندگان دیرتر پول خود را واریز کنند ممکن است هزینه خدمات و انشعابات بالا برود. البته شرکت عمران نه می تواند و نه قانونی است که افزایش قیمتی را در هیچ کدام از فازها اعلام کند اما گفته می شود قیمتهایی که هم اکنون اعلام شده مصوبات قبلی است که بنا بر چهار موضوع قیمت پایه قبلی، هزینه انشعابات، هزینه خدمات و نیز محوطه سازی داخل قطعه اعلام شده است.

شرکت عمران شهر جدید پردیس طی چند روز گذشته با هدف تعیین تکلیف متقاضیان و پیمانکاران و تسریع در عملیات اجرایی پروژه های مسکن مهر، قیمت قطعی و نهایی واحدهای مسکونی مهر را در تمامی فازها پس از برگزاری جلسات با پیمانکاران و همچنین نمایندگان متقاضیان و بررسی جوانب فنی و اجرایی جمع بندی و در اکثر فازها اعلام کرد.

.

نحوه محاسبه قیمت اعلامی:

نحوه محاسبه قیمت اعلامی بر اساس چهار موضوع است که اولین موضوع مربوط به قیمت پایه قبلی یعنی ۳۳۰هزار تومان به ازای هر مترمربع بوده و این مبلغ بعلاوه دستورالعمل شماره ۳ مورخ ۱۳۹۲.۱۰.۲۳ که در دولت قبل ابلاغ شده بود و همچنین شیوه نامه ابلاغی کارهای مازاد بوده است. دومین مساله هزینه انشعاباتی است که می بایست به دستگاههای خدمات رسان پرداخت گردد که به ازای هر واحد سه میلیون و ۸۵۰ هزار تومان است که عمده آن می بایست به وزارت نیرو پرداخت شود.

سومین بخش شامل بخشنامه های سایر دستگاههای دولتی نظیر بیمه، مالیات، نظام مهندسی و غیره است. چهارمین بخش نیز موضوع هزینه محوطه سازی داخل قطعه ها است. بنا به دستور وزارت راه و شهرسازی هزینه آماده سازی واحدها به عهده شرکت عمران است و حتی بخشی از آورده متقاضیان که در سنوات گذشته و عمدتأ در سالهای ۱۳۹۱ و ۱۳۹۲ در بخش خدمات زیر بنایی و روبنایی خصوصأ احداث راههای دسترسی، تونل دسترسی به فاز ۱۱ و احداث مخازن و شبکه های آب و فاضلاب هزینه شده بود به حساب متقاضیان برگشت داده شود و مابقی هزینه های آماده سازی که مبلغ بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان است از منابع داخلی وزارت راه و شهرسازی و همچنین از محل تهاتر زمینهای در اختیار شرکت عمران شهرهای جدید تأمین و به پیمانکاران پرداخت گردد. یعنی متقاضیان فقط در بخش محوطه سازی داخل قطعه های واحدهای مسکونی هزینه خواهند کرد. قیمتها در حالی طی روزهای اخیر اعلام شد که قرار است در هفته دفاع مقدس شاهد افتتاحهایی در زوهای مختلف پردیس باشیم اما هنوز تعداد دقیق آن اعلام نشده است.

قرار داشتن ۴۳ هزار واحد مسکن مهر پردیس در مرحله نازک کاری نشان می دهد مسوولان شرکت عمران در انتظار انشعابات آب و برق و گاز، دست در زیر چانه زده اند و به همین دلیل همواره از وزارت نیرو درخواست همکاری برای تامین انشعابات را دارند که اگر این اتفاق رخ دهد و همه چیز بر وفق مراد باشد احتمالا سال ۱۳۹۶ که مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید وعده افتتاح پردیس را داده است سالی خوش یمن برای ساکنان این شهر خواهد بود.

منبع: ایسنا .
———————————————————————————

برای مطالعه اخبار عمرانی اینجا کلیک کنید

برای مطالعه اخبار نظام مهندسی اینجا کلیک کنید

——————————————————————————— پیشنهاد می کنیم این مطالب را نیز مشاهده کنید:

دانلود پاورپوینت بررسی پی گسترده و شمع، مهندسی پی

ضوابط صدور پروانه برای قطعات تفکیکی بیش ۱۰۰۰ متر مربع

مراحل طراحی و اجرای یک ساختمان بطور کامل

قوانین و اصولات کلی برای ساخت یک بیمارستان

آئین‌نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان

——————————————————————————— .  width= فروشگاه فایل.