دانلود جزوه انواع خرپا - سازه برتر



دانلود جزوه انواع خرپا,جزوه انواع خرپا,انواع خرپا,

دانلود جزوه انواع خرپا

در این بخش از سازه برتر دانلود جزوه انواع خرپا را برای دانلود قرار داده ایم. سازه ای صلب و مثلثی شکل می باشد که اعضای آن مستقیم و بدون انحنا بوده و اتصال اعضا ی آن با یکدیگر به صورت مفصل (لولا) می باشد. اگر اعضای خرپا ھمگی در یک صفحه موجود باشند به آن خرپا، خرپا صفحه ای می گویند .خرپا ھا توانایی تحمل نیروھای کششی و فشاری را دارند و تحت اثر نیروھای وارد شده تغییر ھندسی نمی دھند مگر آنکه یکی از اعضای آن خم شود یا بشکند .

به دلیل نوع اتصال اعضای خرپا به صورت مفصل با یکدیگر نیروی گشتاور در خرپا تاثیری ندارد و به ھمین دلیل خرپاھا جزء سازه ھای ساده ی باربر محسوب می شوند که در پل ھا، سقف ھا، در سوله ھا با دھانه ھای بلند و سازه ھای ھوا فضا کاربرد دارند . خرپا ھا به دلیل سه عضوی و مثلثی شکل بودنشان پایدار می باشند ولی اشکالی که دارای چھار عضو یا بیشتر باشند ناپایدار بوده و تحت اثر نیروھای وارد شده فرو می ریزند.

.

انواع خرپا:

1- خرپا ساده (simple truss): با اتصال سه عضو در دو گره به صورت مفصلی با یکدیگر یک مثلث تشکیل شده که به آن مثلث بنیادی خرپا گفته می شود. توسعه خرپا ھر بار با اضافه نمودن دو عضو و یک گره صورت می گیرد. اعضای جدید در گره (محل تقاطع دو یا چند عضو را گره می گویند) جدید به یکدیگر مفصل شده و انتھای دیگر آنھا به گره ھای موجود مفصل می گردند. خرپاھایی که بدین نحو ایجاد می گردند به خرپاھای ساده موسومند.

2- خرپا مرکب (Compounded Trusses): خرپای مرکب خرپایی است که از اتصال و ترکیب دو یا چند خرپای ساده خرپای مرکب یا ایجاد می گردد.

3.خرپای پیچیده و مبھم: به خرپایی که شرایط خرپای ساده و مرکب را نداشته باشد خرپای مبھم گفته می شود.

.

 /> <a href=دانلود جزوه انواع خرپا  /><span style= رمز فایل فشرده: www.saze20.ir (پسورد را تایپ نمایید.)  /> <a style=برای دانلود این فایل مشکل دارید؟ برای مشاهده آموزش دانلود از سازه برتر کلیک کنید.  /> <strong>حجم فایل در حالت فشرده:</strong> 175 KB
</span>

<span style=. ———————————————————— پیشنهاد می کنیم این مطالب را نیز مشاهده کنید:

دانلود پاورپوینت سیستم ساختمانی سوپر پانل و تری دی پنل

دانلود پاورپوینت سبک سازی در ساختمان

دانلود پاورپوینت کامل و جامع در مورد تری دی پنل

دانلود پاورپوینت انواع سقف های رایج بتنی

دانلود پاورپوینت معرفی کوبیاکس و مزایای آن

————————————————————  width= فروشگاه فایل