دانلود پاورپوینت تاثیر نیروی باد بر سازه های بلند - سازه برتر



سازه بلند , ساختمان بلند , تاثیر نیروی باد بر سازه های بلند

دانلود پاورپوینت تاثیر نیروی باد بر سازه های بلند

پاورپوینت تاثیر نیروی باد بر سازه های بلند در 31 اسلاید آماده شده و در این مطلب برای کاربران عزیز سایت سازه برتر قرار داده شده است. از نظر مهندسی سازه بلند به سازه ای اطلاق می شود كه نسبت ارتفاع به ابعاد ديگر آن باعث شود نيروهای جانبی ناشی از باد و زلزله ، بر طراحي آن تاثير قابل توجهي بگذارد و يا از ديدگاهي ديگر ساختمان هاي بالاي ده  طبقه و زير صد طبقه را ساختمان بلند و بالاي صد طبقه را آسمان خراش مي نامند.

لذا مقاوم سازی در اين سازه ها به علت ارتفاع زياد از دو نظر مورد اهميت بسيار می باشند:

- تاثیر نیروی باد بر سازه

- تاثیر نیروی زلزله بر سازه

در اين مقاله به روش هايی که برای مهار نيروی باد بر سازه به کار می روند خواهيم پرداخت.

نیروی باد:

سازه هاي بلند اوليه  به علت وزن زياد ساختمان با ديوارهاي باربر ساخته شده از مصالح بنايي چنان بودند که نيروي باد قادر نبود به جاذبه زمين غلبه كند.

با افزايش ارتفاع، سرعت باد افزايش مي يابد. سرعت متوسط باد، استاتيك است؛ يعني ثابت است ولي سرعت وزش هاي ناگهاني ديناميكي است؛ بنابراين در طراحي ساختمان ها علاوه بر خمش يك طرفه (ناشي از برخورد باد به يك طرف ساختمان) خمش دو طرفه كه تنش هاي برشي و پيچشي اضافي روي اعضاي سازه وارد مي كند و در نهايت تغيير مكان دوطرفه ايجاد مي كند، روبرو هستيم.

.

سازه های متداول برای ساختمان های بلند:

اهميت اثر نيروي جانبي با بالا رفتن ارتفاع ساختمان با سرعت زيادي افزايش مي يابد. در ارتفاع معيني تغيير مکان جانبي ساختمان چنان زياد مي شود که ملاحظات سختي کنترل کننده طرح مي گردند تا اينکه مقاومت مصالح سازه اي . درجه سختي اساسا بستگي به نوع سيستم سازه دارد . به علاوه بازده هر سيستم خاصي مستقيما با مقدار مصالح مصرف شده ارتباط دارد. بنابراين از بهينه کردن سازه براي شرايط فضايي معيني بايد با حداقل وزن حداکثر سختي حاصل شود . اين عمل منجربه ابداع سيستم هاي سازه اي مناسب براي حدود ارتفاعات معين مي گردد.

.  /> <a href=دانلود پاورپوینت تاثیر نیروی باد بر سازه های بلند  /> <strong>رمز فایل فشرده:</strong> <a style=www.saze20.ir (پسورد را تایپ نمایید.)  /> <a style=برای دانلود این فایل مشکل دارید؟ برای مشاهده آموزش دانلود از سازه برتر کلیک کنید.  /> <strong>حجم فایل در حالت فشرده:</strong> 1 MB</span>

<span style=. ———————————————————— پیشنهاد می کنیم این مطالب را نیز مشاهده کنید:

دانلود پاورپوینت اقلیم در معماری

دانلود پاورپوینت تزئینات در معماری

دانلود پاورپوینت معماری اهرام ثلاثه مصر

دانلود پاورپوینت محوطه سازی

دانلود پاورپوینت تناسبات در معماری

————————————————————  width= فروشگاه فایل


  1. موسوی

    باسلام و احترام جناب محمد غفوری تبار عزیز باتوجه به فعالیت حرفه ای شما باعث افتخار مجموعه سیدو می باشد که با ما همکاری کرده و درامد و شفافیت کاری را باما تجربه کنید سیستم همکاری در فروش سیدو sido.ir