طراحی نیمکت و موزاییک فرش با نقش و نگارهای رنگی - سازه برتر



معماری , آموزش معماری , سایت تخصصی معماری , مطالب معماری , مطالب تخصصی معماری

یک استودیوی طراحی در لندن با ایده ای جالب اقدام به طراحی نیمکت و موزاییک فرش برای یک گالری مجسمه کرده است، آنها کوشیده اند تا از باغ بیرون گالری الهام بگیرند و با استفاده از قطعات چوبی رنگ شده برای کف و طراحی نیمکت هایی شبیه درختان روییده شده از زمین، فضایی مشابه یک باغ بوجود آورند.

به نقل از استودیو طراحی Raw-Edges :

زمانی که خانه انگلیسی مجلل Chatsworth House ما را بر آن داشت تا به عنوان قسمتی از نمایشگاهی با نام مبلمان “make yourself comfortable” (راحت باشید) قطعه‌ای را در گالری پیکره‌های قرن نوزدهم در Chatsworth خلق کنیم، ما به این فکر افتادیم که این موضوع فرصت بزرگی است تا ایده جدیدی را به کار ببریم. به محض این که ما گالری پیکره‌ها را مشاهده کردیم ایده معرفی رنگ‌ها به فضا به منظور خلق گفتگویی بین پیکره‌های تک رنگ و فضای داخلی آن ما را مجذوب خود نمود. رنگ‌ دانه‌های سبز و قرمز برای پیوند با موزاییک‌ هایی به کار رفتند که در سنگفرش گالری به کار رفته‌اند.

. معماری , آموزش معماری , سایت تخصصی معماری , مطالب معماری , مطالب تخصصی معماری . معماری , آموزش معماری , سایت تخصصی معماری , مطالب معماری , مطالب تخصصی معماری .

به جای طراحی یک قطعه واحد مبلمان ما بر آن شدیم تا فضای 300 متر مربعی که در اختیار داشتیم را با نصب قطعه‌ای که سرتاسر عرض فضا را می‌گرفت جایگزین کنیم. با توجه به این که این خانه با منظره‌ای وسیع و خیره‌ کننده احاطه شده بود ما تصمیم گرفتیم که طبیعت بیرون آن را به درونش آورده و گالری را به باغ تبدیل کنیم.

. معماری , آموزش معماری , سایت تخصصی معماری , مطالب معماری , مطالب تخصصی معماری . معماری , آموزش معماری , سایت تخصصی معماری , مطالب معماری , مطالب تخصصی معماری . معماری , آموزش معماری , سایت تخصصی معماری , مطالب معماری , مطالب تخصصی معماری .

این مبلمان‌ها معمولا قابل جابجایی هستند. ما این فکر را تا حدی کنکاش کردیم و به قطعاتی اندیشیدیم که گویا از زمین روییده‌اند و شبیه به تنه درخت به نظر می ‌رسند. ما قطعاتی از الوار را به کار بردیم که در رنگ خیسانده شده بودند تا سطحی با نقش و نگار را بیافرینیم که در آن فضا نیمکت‌ ها و چهار پایه‌ ها در مناطقی با رنگ‌های سنگین‌ تر به کار رفته بودند.

. معماری , آموزش معماری , سایت تخصصی معماری , مطالب معماری , مطالب تخصصی معماری . معماری , آموزش معماری , سایت تخصصی معماری , مطالب معماری , مطالب تخصصی معماری . معماری , آموزش معماری , سایت تخصصی معماری , مطالب معماری , مطالب تخصصی معماری . معماری , آموزش معماری , سایت تخصصی معماری , مطالب معماری , مطالب تخصصی معماری .

مسیری رنگین فضای گالری را از نیمکتی به نیمکت دیگر می‌ پیماید. هر نشیمنگاه به گونه‌ای طراحی شده است که زاویه‌ای را برای دیدن پیکره‌ها فراهم آورد.

. Wooden-Garden-(10) . . منبع : Raw-Edges ترجمه : تیم ترجمه سازه برتر