سالن گردهمایی با طرحی شهروندگرا در شهر تکیرداغ ترکیه - سازه برتر



opt(saze20.ir)1

گروه طراحی OPT در شهر تکیرداغ ترکیه سالن گردهمایی " synthetic publics " را برای شهروندان می‌سازد.

“synthetic public” ایده سالنی به وسعت 35000 فوت مربع است که توسط طراحی معماری مشترک گروه OPT توسعه یافته است. این مرکز با نیم نگاهی به دیوان‌سالاری ترکی سعی بر آن دارد تا مشارکت شهروندان و شفافیت سیاسی را از طریق پیوند مجموعه‌های دولتی و شهروندی به هم افزایش دهد.

. [caption id="attachment_10961" align="alignnone" width="500"]سالن نمایش در لابی آسمان سالن نمایش در لابی آسمان[/caption] .

ساختمان مورد بحث در مجاورت یک مرکز حمل و نقل برنامه ریزی شده در شهرستان تکیرداغ واقع در کرانه شمالی دریای مارمارا در 84 مایلی غرب استانبول واقع شده است. اگر چه این منطقه ذاتا تحت تمهیدات شدید امنیتی برای استفاده دولت است اما گروه OPT سعی دارد جمعیت عمومی را به این منطقه بیاورد.

. [caption id="attachment_10962" align="alignnone" width="500"]چشم انداز پیشنهادی از آسمان چشم انداز پیشنهادی از آسمان[/caption] . بیشتر قسمت های مجموعه " Synthetic Publics " ، فضای خالی است با کارآیی کم مگر برای شهروندانی که به قصد نقاشی کردن به آن وارد شده‌اند. مناطق محرمانه به سمت بالا به صورت اشکال چندوجهی کشیده شده‌اند که از سه گروه مجزا شامل سی ساختمان تشکیل شده است. دهانه‌های ورودی بیضوی، شکل و فرم خاصی را به هر طبقه دهد، به گونه ای که نور روز را به فضای داخلی آورده و طرح چشم‌اندازها و جریان هوا را نیز تقویت می‌کند. . [caption id="attachment_10963" align="alignnone" width="500"]کانسپت توسعه طرح کانسپت توسعه طرح[/caption] . [caption id="attachment_10964" align="alignnone" width="500"]دیاگرام گردش و دوران داخل بنا دیاگرام گردش و دوران داخل بنا[/caption] . [caption id="attachment_10965" align="alignnone" width="500"]سیستم سازه ای طرح سیستم سازه ای طرح[/caption] . [caption id="attachment_10966" align="alignnone" width="500"]مدل مدل[/caption] . [caption id="attachment_10967" align="alignnone" width="500"]مقیاس مدل مقیاس مدل[/caption] . [caption id="attachment_10968" align="alignnone" width="500"]بخش عرضی طرح بخش عرضی طرح[/caption] . [caption id="attachment_10969" align="alignnone" width="500"]بخش طولی طرح بخش طولی طرح[/caption] .

اطلاعات پروژه :

نام پروژه : Synthetic Publics

مکان: تکیرداغ ، ترکیه

طراحی : گروه  OPT

گروه طراحی : Jie Zhang, Dicle Uzunyayla, Sayjel Patel, Chris Green, Edward Kim, Jack Lafontaine

. . منبع : designboom ترجمه : تیم ترجمه سازه برتر