پاویون شاهین سانتیاگو کالاتراوا، منتخب نمایشگاه 2020 دبی - سازه برتر



[caption id="attachment_10308" align="aligncenter" width="500"]معماری , آموزش معماری , سایت تخصصی معماری , مطالب معماری , مطالب تخصصی معماری پاویون شاهین سانتیاگو کالاتراوا، منتخب نمایشگاه 2020 دبی[/caption] طرح پاویون سانتیاگو کالاتراوا برای نمایشگاه 2020 دبی انتخاب شد

از بین 11 طرح پیشنهاد شده توسط شرکت های مدعی سرتاسر دنیا، طرح پاویون معمار برجسته اسپانیایی " سانتیاگو کالاتراوا " (santiago calatrava) برای نمایشگاه 2020 دبی انتخاب شد. این طرح که از پرنده شاهین الهام گرفته شده و مضامینی چون "ارتباط اذهان" و" آینده سازی" را در خود جای داده است درست مقابل کاخ الوصل دبی یعنی در قلب این نمایشگاه 200 هکتاری بنا خواهد شد.

. [caption id="attachment_10309" align="aligncenter" width="500"]معماری , آموزش معماری , سایت تخصصی معماری , مطالب معماری , مطالب تخصصی معماری پیکره ساختمان الهام گرفته از یک شاهین در حال پرواز است[/caption] .

این طرح پس از برج مشاهده واقع در خور دبی به عنوان دومین پروژه برجسته کالاتراوا در دبی محسوب می شود. انتظار می رود این پاویون در مساحت 15000 متر مربع ساخته شود و از فضاهای متعدد نمایشگاهی، تالار کنفرانس، رستوران، بار و استراحت گاه های ویژه برخوردار باشد. علاوه بر این، در ساخت این پاویون از اصول ساختمان سازی پایدار بهره گرفته خواهد شد.

. [caption id="attachment_10310" align="aligncenter" width="500"]معماری , آموزش معماری , سایت تخصصی معماری , مطالب معماری , مطالب تخصصی معماری برنده رقابتی بین 9 شرکت برتر معماری دنیا با 11 کانسپت[/caption] .

سانتیاگو کالاتراوا گفته است: باعث افتخار است که طرح من برای اجرای یک پاویون ملی در نمایشگاه 2020 انتخاب شده است. این پروژه از اهمیت ملی و بین المللی بالایی برخوردار است. من مطئنم که طرح نهایی به عنوان نمادی از شجاعت و شهامت امارات متحده عربی مطرح خواهد شد و این مهم در منحصرترین و بین المللی ترین نمایشگاه تاریخ انعکاس خواهد یافت.

. [caption id="attachment_10311" align="aligncenter" width="500"]معماری , آموزش معماری , سایت تخصصی معماری , مطالب معماری , مطالب تخصصی معماری انتظار می رود این پاویون مساحتی 15000 متر مربعی را پوشش دهد[/caption] .

هدف اصلی این طرح نمایش یک شاهین در حال پرواز و انعکاس روح گذشته و آینده امارات متحده است. محمد الرحمانی مدیرکل شرکت مصدر (شرکت انرژی های قابل بازیافت در ابوظبی) افزود: ما تمام تلاش و سرمایه امان را جهت توسعه شهر مصدر بکار خواهیم گرفت تا بتوانیم توسعه شهری پایدار را به بهترین شکل ممکن در آن به منصه ظهور بگذاریم و در این راستا از کوششی برای تحقق فضایی اجتماعی و پاویونی نوین و با عملکرد بالا که بتواند درونمایه های تحرک، فرصت و پایداری نمایشگاه را به نمایش بگذارد دریغ نخواهیم کرد.

. . منبع : designboom مترجم : تیم ترجمه سازه برتر . .