دانلود مقاله تجلی نمادين آيين های مهر و بودا در آثار هنری و معماری - سازه برتر



تجلی معماری , تجلی نمادين آيين های مهر و بودا , دانلود مقاله تجلی معماری

دانلود مقاله تجلی نمادين آيين های مهر و بودا در آثار هنری و معماری

مقاله تجلی نمادين آيين های مهر و بودا در آثار هنری و معماری در قالب فایل Word و در 42 صفحه برای دانلود در سایت سازه برتر ارائه شده است. توجه داشته باشید که این مقاله ویرایش نشده و ممکن است دارای اشتباهات املایی و دستور زبان باشد. نمادها و نشانه ها در جهان باستان از جمله مهر در تمدن ايران و بودا در تمدن هند، كه در مذهب و فرهنگ آنان جايگاه خاصي داشته اسـت و بـه عنـوان نمـاد دينـي و آيينـي كـاركرد داشته اند. اين مقاله با رويكرد انديشمنداني چون كوماراسوامي و يونگ، الياده، نقش نمادين و آييني بـودا و مهر را بر ما روشن خواهد كرد و در اين مقاله با ذكر وجوه نمادين آنها مهر و بودا به وجوه اشتراك و تفاوت نمادهاي بوديسم و ميتراييسم خواهيم پرداخت.

دو تمدن كهن ايران و هند، همواره در طول تاريخ در ارتباط با هم بوده اند و اشتراكات فرهنگـي و هنري فراواني داشته اند. با بررسي آيين ها و نمادهاي اين دو تمدن، نقاط مشـترك بسـياري از هنر و فرهنگ اعتقادي مردمان آنها بر ما روشن مي شود. در اينجا به خلاصه اي از دو تمدن ايران و هند اشاره خواهد شد. سرزمين ايران و هند، دو تمدن باستاني اند كه قدمت آنها بـه چندين هزار سال مي رسد و اشتراكات فراواني دارند، ريشه زبان هر دو، هند و اروپايي است. اين اشتراكات در اساطير كه بنيان زندگي اجتماعي و فرهنگي آنهاست، فراوان به چشم مي خورد.

.

فهرست: چکیده مقدمه مشتركات فرهنگي ايران و هند بررسي تطبيقي بودا و مهر مقايسه ي تطبيقي بودا و مهر (تشابه ها و تفاوتها) بررسي نمادهاي مقدس بودا و مهر نماد چليپا در آيين بودا و مهر نماد استوپا در آيين بوديسم و مهرابه در آيين ميتراييسم نماد شمايلي بودا و مهر جمع بندي پی نوشتها منابع

.

عنوان: تجلی نمادين آيين های مهر و بودا در آثار هنری و معماری فرمت: doc حجم در حالت فشرده: 1.1 MB

رمز فایل فشرده: www.saze20.ir

تجلی معماری , تجلی نمادين آيين های مهر و بودا , دانلود مقاله تجلی معماری

. دانلود مقاله مهندسی عمران

مجموعه پاورپوینت های دانشجویی عمران و معماری

این مجموعه شامل بیش از ۷۰ پاورپوینت عمران و معماری است که در سایت سازه برتر منتشر شده است. شما با خرید این محصول می توانید تمام این پاورپوینت ها را یکجا دریافت کنید و دیگر نیازی به جستجوی تک تک پاورپوینت ها ندارید. پاورپوینت های موجود در این مجموعه هم برای دانشجویان معماری و هم برای دانشجویان عمران کاربردی بوده و در طول دوره تحصیلی خود ( از ابتدای کارشناسی تا انتها ) می توانند از پاورپوینت های موجود جهت آموزش استفاده نمایند.

جهت دریافت این مجموعه اینجا کلیک کنید.
 width= sazee3